thunderace med for store dyser????
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 07-06-06 19:24

Hej.
Jeg har lige haft skilt karburatorer af på min ace,, jeg syns den er lidt
tørstig i det(13km/l) på langtur, med 140/150km/t..
men ellers ok 16/17km/l ved blandet landevej....

Nålene var helt i bund(altså mager)..
hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og en
carbon potte..
ikke at potten giver noget larm, eller effekt, da cyklen har exup ventil, så
modtrykket er vel det samme.... kn filter giver måske minimalt bedre flow i
indsugningen...
plus når jeg bare hiver øret på cyklen fra 2500rpm, så lyder det lidt som om
den kører fed..kan vist ikk stave til lyden, men BOOOOAAAAARRRR, eller
lign.. ;)... og den er ikke rigtig kvik i gassen . førend de 4500rpm...
, fik også kigget på exup ventilen, kablerne var lidt lse, ,men er nu
justeret ind, målt co på alle 4 cyllinder, og stillet ind på 4%, de stod
lidt blandet far 2-8%

SÅ mit spørgsmål... vil i mene jeg godt kan montere standart dyser igenb?
eller måske bare nogle som kun er 2 numre over, istedet for 7??

Erfaringer, evt fra ander cykler modtages med kyshånd...

MVH
Johan

Fra : Armand

Dato : 07-06-06 22:30

Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> [...]
> SÅ mit spørgsmål... vil i mene jeg godt kan montere standart dyser igenb?
> eller måske bare nogle som kun er 2 numre over, istedet for 7??

Det eneste pålidelige svar får du fra en CO-test på et rullefelt :-|

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-06-06 23:32

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in message
> [...]
> hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
> det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og en

Jeg ville nok prøve at hæve nålen et hak da en motor godt kan bruge meget
benzin hvis den køre
alt for mager.Desuden lyder 4% co i tomgang som lidt for fed blanding,sådan
omkring 2% lyder mere
rigtigt.Hoveddysen betyder ikke noget ved 130-140km/t med mindre den er helt
i skoven og det lyder jo ikke som
om det er tilfældet.
Hej Palle.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 08-06-06 15:56

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
blanding,sådan
> omkring 2% lyder mere
> rigtigt.Hoveddysen betyder ikke noget ved 130-140km/t med mindre den er

Hej.
Tak for to korte svar...
Skal have den rullet i næste uge, ville jo bar egerne have den sat sådan
lidt op, så den stod nogenlunde, kunne være nogle havde forslag i den
retning???
i følge data skal den stå fra 3-4% i co...

Fra : Molnit

Dato : 11-06-06 07:50

> [...]

> retning???
> i følge data skal den stå fra 3-4% i co...

   Når du skal ha den rullet, så bør du ikke gøre andet end lige sikre dig
den er ok i tomgang(ja, det er kun hvis den ik kan stå i tomgang
værkstederne kigger på den slags).

   Resten skal du bare sikre dig er let tilgængelig, da det er der ekstra
timerne kommer ind. De fleste værksteder med gode rulle folk, vil ud fra
den første måling kunne ramme rigtig godt i første om justering, men i
de fleste tilfælde bruges der jo 2 justeringer, worst case 3, men så har
der normalt også ramt ok.

   Ked af at høre min potte ikke larmer godt nok ;) den larmer voldsomt i
forhold til min Yasomura inden den fik dB killer i :) men det er jo en
ok grund til at fjerne Exup-shittet :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 11-06-06 15:19

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5

Hej Molnit..
Din potte har jeg ikk fået monteret endnu... skulle file lidt i de huller
der var originalt, plus, så mangler jeg en pakning, og det spændebånd,,, og
det lader til at devil logoet kommer til at sidde i vejen, men sådan går det
jo...
Johan