Hej
Jeg havde også sådan en problembil engang.
Opel Kadett 1,3 /83 OHC.
Det viste sig at knasten der skulle åbne den ene ventil var slidt af.
Så mit råd er tag ventildækslet af og se om ventilerne arbejder.
Mvh ERLO
--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves
www.logst.dk
"Martin VP" <vp@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:4486fee3$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har en Nissan King Cab 2.0 Benzin 1991, som jeg købte billigt for en
> måneds tid siden (privat). Den kører desværre kun på 3 cylindre, så jeg
skal
> lige have et par fif. Jeg har skiftet tændrørskabler, da modstanden var
lidt
> svingende og høj i den der ikke trak. Det hjalp ikke en døddel.
>
> Kompressionen ligger (svjh) på:
> #1: 120 #2: 128 #3: 135 #4: 135
>
> Det er 1'eren der ikke kører, og det var også den der havde for meget
> modstand i kablet. Jeg ser 3 muligheder:
> 1. Der kommer ikke nok benzin. Kompressionstesteren lugter af benzin når
man
> hiver den ud, men indsugningen fra manifolen kan måske være lidt utæt.
> 2. Mellemrum ved ventilerne. Får sådan en krabat stillet ventiler (har
ikke
> lige fået en værkstedsmanual endnu) ligesom motorcykler eller er de
> hydraulisk styret som på nye biler - eller noget 3. jeg (jeg ved ikke så
> meget om biler, som det nok fremgår). Ellers kan det jo være en brændt
> ventil.
> 3. Slidt cylinder/stempelringe. Motoren har gået 98kkm, så det tror
(HÅBER)
> jeg ikke.
>
> Har I nogle gode råd til at komme nærmere problemet???
>
> Mvh
> Martin
>
>