Fjerne gummi fra udstødning
Fra : Jens Trojahn

Dato : 07-06-06 17:05

Hej!

Har lige købt en honda shadow 600. Den lever fuldt
ud op til mine forventninger, men når jeg kører, har jeg
åbenbart en tendens til at have min fod lidt for tæt på
udstødningen, således at gummiet brænder sig fast på den.
Nogen der har en god idé til at fjerne dette? Vil jo nødig
ridse det af med en kniv, med risiko for at ødelægge chromen.
Autosol og Superglozz er prøvet men er ikke stærkt nok.

mvh. Jens Trojahn

Fra : Richard

Dato : 07-06-06 17:36

Jens Trojahn wrote:
> [...]
> åbenbart en tendens til at have min fod lidt for tæt på
> udstødningen, således at gummiet brænder sig fast på den.

Så længe klatten er varm og blød, kan du fjerne den med benzin fra
tanken - tag blot en ren klud med på næste tur, og væd den når du har
tanket op på vej hjem fra turen

Tippet fik jeg af en af vurderingsfolkene, da GB500en blev fremstillet;
den havde nemlig også sådan et mærke - de var ovenikøbet flinke nok til
ikke at hæve vurderingen, efter jeg havde fjernet mærket på stedet

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : HHN

Dato : 07-06-06 19:18

Jens Trojahn skrev:

> [...]
> ridse det af med en kniv, med risiko for at ødelægge chromen.
> Autosol og Superglozz er prøvet men er ikke stærkt nok.

Jeg så et trick beskrevet et sted herinde på et tidspunkt, kan være
det
kan hjælpe dig.

Smør det brændte ind i brun sæbe, tænd bæstet og lad den varme op
til du kan se at sæben bobler. Sluk herefter og lad det køle et par
minutter
så du ikke brænder nallerne når du tørrer det af med en klud
opvredet i
vand. Gør det evt flere gange hvis det hele ikke kommer af første
gang.

Jeg havde held til at få noget fastbrændt goretexbuks af mit højre
afgangsrør
på denne måde, jeg skulle dog gøre det et par gange før det hele
var væk.

mvh.
Heino

VS1400