|
| Bremseklodser / skiver? Fra : Carl |
Dato : 07-06-06 16:42 |
|
Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er det
værksteden som gerne vil tjene ekstra
Bilen har kørt 62.000
mvh
Carl
| |
Kent Nielsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 07-06-06 16:50 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:4486f38c$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig....klip
Ja, man tager normalvis klodserne med når man skifter skiver.
(Da klodserne vi have slidt sig til de gamle skiver)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Niels Bengaard (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 07-06-06 16:53 |
|
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er
> det
> værksteden som gerne vil tjene ekstra
> Bilen har kørt 62.000
>
> mvh
> Carl
Hvis man skifter skiver, skifter man også klodser. Er det kun klodserne der
er slidte, skifter man ikke skiver.
Niels
| |
Michael Kirkegaard (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 07-06-06 17:55 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:4486f38c$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er
> det
> værksteden som gerne vil tjene ekstra
> Bilen har kørt 62.000
>
62.000 Km er ikke meget på et sæt skiver.
Mon det er nødvendigt at skifte dem?
Hvis ikke de er slidt for meget kan de drejes af, ka de ik?
Michael
| |
Karsten Feddersen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 07-06-06 18:01 |
|
Hej
Carl wrote:
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er det
> værksteden som gerne vil tjene ekstra
> Bilen har kørt 62.000
Det kommer meget an på din kørsel. Min første bil fik dem skiftet ved
80, den næste ved 45 og den sidste ved 100. Den midterste kørte primært
bykørsel hvor de to andre typisk tog længere ture.
--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Ukendt (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-06-06 19:40 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:4486f38c$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er
> det
> værksteden som gerne vil tjene ekstra
> Bilen har kørt 62.000
Det må man jo vurdere fra sag til sag. Min egen mondeo har fået skiftet
klodserne første gang efter 314.000 Km.....skiverne blev skiftet for et par
år siden fordi de var skæve men ikke fordi de var under mål. Det tager ca. 1
min at hive en bremseklods ud og så lige sætte et skydelære på og måle om
den er opslidt eller skæv.....jeg tvivler så lidt på at det kunne falde en
mekaniker ind at måle dem. Hvis han skifter klodserne generelt og siger "når
det gælder sikkerhed......." så stiller folk ikke spørgsmål ved det.
--
Tom
| |
Carl (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Carl |
Dato : 07-06-06 20:22 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44871d97$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det må man jo vurdere fra sag til sag. Min egen mondeo har fået skiftet
> klodserne første gang efter 314.000 Km.....skiverne blev skiftet for et
par
> år siden fordi de var skæve men ikke fordi de var under mål. Det tager ca.
1
> min at hive en bremseklods ud og så lige sætte et skydelære på og måle om
> den er opslidt eller skæv.....jeg tvivler så lidt på at det kunne falde en
> mekaniker ind at måle dem. Hvis han skifter klodserne generelt og siger
"når
> det gælder sikkerhed......." så stiller folk ikke spørgsmål ved det.
>
> --
Hej Tom og jer andre som har svaret.
Normalt kører jeg langt uden at bremse, så de 62k er ikke bykørsel. Det er
en 406, 2,2l
Jeg har bare ikke den helt store tiltro til de mekanikere som peugoet har
ansat. Mine tidligere biler blev der skiftet klodser og skriver kørte
normalt med 2 gang klodser, før skiverne skulle skiftes.
Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
derfor jeg ville hører hvad i mener.
mvh
Carl
| |
Ukendt (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-06-06 20:29 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:4487274e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44871d97$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Det må man jo vurdere fra sag til sag. Min egen mondeo har fået skiftet
>> klodserne første gang efter 314.000 Km.....skiverne blev skiftet for et
> par
>> år siden fordi de var skæve men ikke fordi de var under mål. Det tager
>> ca.
> 1
>> min at hive en bremseklods ud og så lige sætte et skydelære på og måle om
>> den er opslidt eller skæv.....jeg tvivler så lidt på at det kunne falde
>> en
>> mekaniker ind at måle dem. Hvis han skifter klodserne generelt og siger
> "når
>> det gælder sikkerhed......." så stiller folk ikke spørgsmål ved det.
>>
>> --
> Hej Tom og jer andre som har svaret.
>
> Normalt kører jeg langt uden at bremse, så de 62k er ikke bykørsel. Det er
> en 406, 2,2l
> Jeg har bare ikke den helt store tiltro til de mekanikere som peugoet har
> ansat. Mine tidligere biler blev der skiftet klodser og skriver kørte
> normalt med 2 gang klodser, før skiverne skulle skiftes.
> Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
> derfor jeg ville hører hvad i mener.
okay, er det keramiske skiver (som dem Porsche kører med) ?
--
Tom
| |
Carl (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Carl |
Dato : 07-06-06 20:58 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:448728e8$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> news:4487274e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > news:44871d97$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Det må man jo vurdere fra sag til sag. Min egen mondeo har fået skiftet
> >> klodserne første gang efter 314.000 Km.....skiverne blev skiftet for et
> > par
> >> år siden fordi de var skæve men ikke fordi de var under mål. Det tager
> >> ca.
> > 1
> >> min at hive en bremseklods ud og så lige sætte et skydelære på og måle
om
> >> den er opslidt eller skæv.....jeg tvivler så lidt på at det kunne falde
> >> en
> >> mekaniker ind at måle dem. Hvis han skifter klodserne generelt og siger
> > "når
> >> det gælder sikkerhed......." så stiller folk ikke spørgsmål ved det.
> >>
> >> --
> > Hej Tom og jer andre som har svaret.
> >
> > Normalt kører jeg langt uden at bremse, så de 62k er ikke bykørsel. Det
er
> > en 406, 2,2l
> > Jeg har bare ikke den helt store tiltro til de mekanikere som peugoet
har
> > ansat. Mine tidligere biler blev der skiftet klodser og skriver kørte
> > normalt med 2 gang klodser, før skiverne skulle skiftes.
> > Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
> > derfor jeg ville hører hvad i mener.
>
> okay, er det keramiske skiver (som dem Porsche kører med) ?
>
Nej, det er standart skiver. Jeg syntes det er meget dyrt, specielt når jeg
har et meget anstrængt forhold til peugoets mekanikere, som jeg mener skulle
starte forfra på deres uddannelse.
mvh
Carl
| |
Ukendt (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-06-06 21:07 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:44872faa$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:448728e8$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4487274e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> > news:44871d97$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >> Det må man jo vurdere fra sag til sag. Min egen mondeo har fået
>> >> skiftet
>> >> klodserne første gang efter 314.000 Km.....skiverne blev skiftet for
>> >> et
>> > par
>> >> år siden fordi de var skæve men ikke fordi de var under mål. Det tager
>> >> ca.
>> > 1
>> >> min at hive en bremseklods ud og så lige sætte et skydelære på og måle
> om
>> >> den er opslidt eller skæv.....jeg tvivler så lidt på at det kunne
>> >> falde
>> >> en
>> >> mekaniker ind at måle dem. Hvis han skifter klodserne generelt og
>> >> siger
>> > "når
>> >> det gælder sikkerhed......." så stiller folk ikke spørgsmål ved det.
>> >>
>> >> --
>> > Hej Tom og jer andre som har svaret.
>> >
>> > Normalt kører jeg langt uden at bremse, så de 62k er ikke bykørsel. Det
> er
>> > en 406, 2,2l
>> > Jeg har bare ikke den helt store tiltro til de mekanikere som peugoet
> har
>> > ansat. Mine tidligere biler blev der skiftet klodser og skriver kørte
>> > normalt med 2 gang klodser, før skiverne skulle skiftes.
>> > Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
>> > derfor jeg ville hører hvad i mener.
>>
>> okay, er det keramiske skiver (som dem Porsche kører med) ?
>>
> Nej, det er standart skiver. Jeg syntes det er meget dyrt, specielt når
> jeg
> har et meget anstrængt forhold til peugoets mekanikere, som jeg mener
> skulle
> starte forfra på deres uddannelse.
Det ER også for meget for et stykke skøjtejern som ruster på 1 døgn når
først cromatiseringen er slidt af (holder et par mdr). Men ok hvis de
bliver lavet et sted hvor der er meget manuelt arbejde ved det så bliver de
nok dyre. Ellers er der ikke de store kunster ved en ventileret skive som
fabrikkerne laver millioner af hvert år.
--
Tom
| |
claus b. p. (08-06-2006)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 08-06-06 13:11 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:448731db$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Det ER også for meget for et stykke skøjtejern som ruster på 1 døgn når
> først cromatiseringen er slidt af (holder et par mdr).
Jeg er enig, prøv et par steder at se hvad uoriginale skiver koster, de er
ofte fabrikeret samme sted som de originale. Og kun hvis de er slidt under
minimumsmål eller er skæve (det koster fx. 500kr. pr stk. at få dem drejet
af hos Ford) behøver de skiftes.
Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral ikke
lav nok!
/Claus
| |
Ib Jakobsen (09-06-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 09-06-06 12:31 |
|
claus b. p. skrev:
> Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral ikke
> lav nok!
Sikken noget pis og fyre af. Der er masser af dygtige og seriøse folk
som skal lide under sådanne fordomme. Hvilken branche er du selv i?.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Fam. Olsen (09-06-2006)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 09-06-06 17:14 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44895bec$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> claus b. p. skrev:
>
>> Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral
>> ikke lav nok!
>
> Sikken noget pis og fyre af. Der er masser af dygtige og seriøse folk som
> skal lide under sådanne fordomme. Hvilken branche er du selv i?.
Sjovt nok også lige min tanke da jeg læste det.
MVH Niels der også er mekaniker.
| |
Martin Vollert (10-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 10-06-06 23:12 |
|
Fam. Olsen skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:44895bec$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> claus b. p. skrev:
>>
>>
>>> Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral
>>> ikke lav nok!
>>>
>> Sikken noget pis og fyre af. Der er masser af dygtige og seriøse folk som
>> skal lide under sådanne fordomme. Hvilken branche er du selv i?.
>>
>
> Sjovt nok også lige min tanke da jeg læste det.
>
>
> MVH Niels der også er mekaniker.
>
>
>
Så er det da godt i ikke er lastbilschauffør hvis i har problemer med
fordomme....
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Ib Jakobsen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-06-06 16:00 |
|
Martin Vollert skrev:
> Så er det da godt i ikke er lastbilschauffør hvis i har problemer med
> fordomme....
Tæt på. Jeg har da været turistchauffør i nogle år. Men man kan da undre
sig over at de mest hjernedøde enten havner på et værksted eller bag et
rat. Jeg har ingen fordomme for f.eks it-branchen. Men dem jeg har mødt
har heller ikke været just genier. Den værste var en "ekspert" til
kr.1.100 i timen. Efter 8 timer og lige så lang tid med vores telefon
ved øret som back-up. virkede det lige så godt som da han kom. Han
skulle installere NT på en server. Sådan er størstedelen af dem jeg har
mødt. Men jeg vil ikke fordømme hele branchen af den grund.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Henrik Stidsen (11-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 11-06-06 19:10 |
|
Ib Jakobsen brought next idea :
> Tæt på. Jeg har da været turistchauffør i nogle år. Men man kan da undre sig
> over at de mest hjernedøde enten havner på et værksted eller bag et rat. Jeg
> har ingen fordomme for f.eks it-branchen. Men dem jeg har mødt har heller
> ikke været just genier. Den værste var en "ekspert" til kr.1.100 i timen.
> Efter 8 timer og lige så lang tid med vores telefon ved øret som back-up.
> virkede det lige så godt som da han kom. Han skulle installere NT på en
> server. Sådan er størstedelen af dem jeg har mødt. Men jeg vil ikke fordømme
> hele branchen af den grund.
Der er godt nok rigtig mange i IT branchen der ikke er pengene værd -
en del af dem stammer fra den tid hvor man fik 45.000 om måneden hvis
man kunne tænde maskinen og og bruge andre programmer end MS Paint og
Word...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder
| |
Møller (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 07-06-06 21:20 |
|
"Carl" <news@111.dk> wrote in message
news:44872faa$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:448728e8$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4487274e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > > Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
> > > derfor jeg ville hører hvad i mener.
> >
> > okay, er det keramiske skiver (som dem Porsche kører med) ?
> >
> Nej, det er standart skiver. Jeg syntes det er meget dyrt, specielt når
jeg
> har et meget anstrængt forhold til peugoets mekanikere, som jeg mener
skulle
> starte forfra på deres uddannelse.
Det er nok kul-skiver og racerklodser samt DOT 5 bremsevæske med i prisen
Hør på priser på Brembo skiver hos Mekonomen:
Jeg har til min Gøj lige fået ventilerede Brembo-skiver foran: 23,8 mm x 283
mm listepris: 440,- + moms. (værkstedet skal nok give ca. kr. 326,16 + moms
pr stk. Res nr. 02-09.5730.10
Bagpå koster de: 182,- + moms ( Værksted ca. 136,- + moms) Res nr.
02-08.5334.10
PS:: det er ikke sikkert, at det er samme skiver du skal have!! Bare til
orientering.
Møller
| |
Henrik Stidsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 07-06-06 21:30 |
|
Carl submitted this idea :
>>> Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
>>> derfor jeg ville hører hvad i mener.
>> okay, er det keramiske skiver (som dem Porsche kører med) ?
> Nej, det er standart skiver. Jeg syntes det er meget dyrt, specielt når jeg
> har et meget anstrængt forhold til peugoets mekanikere, som jeg mener skulle
> starte forfra på deres uddannelse.
Hmm, jeg gav 230+moms pr skive til min 306er hos Ahlmann Dæk - måske du
skulle skifte mekaniker ? :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder
| |
Lars Knudsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 07-06-06 20:50 |
|
On Wed, 7 Jun 2006 21:22:27 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:
>Normalt kører jeg langt uden at bremse, så de 62k er ikke bykørsel. Det er
>en 406, 2,2l
>Jeg har bare ikke den helt store tiltro til de mekanikere som peugoet har
>ansat. Mine tidligere biler blev der skiftet klodser og skriver kørte
>normalt med 2 gang klodser, før skiverne skulle skiftes.
>Hver skive koster den nette sum af 1000 kr + moms og montering, det er
>derfor jeg ville hører hvad i mener.
Hmm.. Da jeg kørte Citroën blev de faktisk også skiftet samtidig, men
det var firmabiler så jeg hæftede mig ikke meget ved det. Vores bmw
530dA kørte 160.000 før skiver+koldser blev skiftet, men det er også
rigtig meget motorvej og forbremserne blev skiftet fordi højre
forbremse satte sig fast. Bagbremserne pga rust på skiverne.
3000 dkk med moms for skiver+bremser bag og 4500 dkk med moms for
skiver+bremer for.
** Lars
| |
Per O. (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 08-06-06 20:17 |
|
"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
news:4486f38c$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det normalt at man skifter bremseklodser og skiver samtidig eller er
> det
> værksteden som gerne vil tjene ekstra
> Bilen har kørt 62.000
Jeg fik lige skftet alle klodserne på C-Max'en (skiver for og bag). Den har
kørt 55K km på to år, og mest småture, så det var vel ok ... der var i hvert
fald ikke meget at tage af mere på de klodser der sad på bilen.
Per O.
| |
Carl (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Carl |
Dato : 08-06-06 21:10 |
|
> Jeg fik lige skftet alle klodserne på C-Max'en (skiver for og bag). Den
har
> kørt 55K km på to år, og mest småture, så det var vel ok ... der var i
hvert
> fald ikke meget at tage af mere på de klodser der sad på bilen.
>
Er det ikke ret nemt at skifte klodserne? Jeg tror i hvertfald selv at jeg
er bedre en peugoet mekanikerne.
mvh
Carl
| |
MikLarsen@gmail.com (11-06-2006)
| Kommentar Fra : MikLarsen@gmail.com |
Dato : 11-06-06 22:24 |
|
claus b. p. skrev:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:448731db$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> >
> > Det ER også for meget for et stykke skøjtejern som ruster på 1 døgn når
> > først cromatiseringen er slidt af (holder et par mdr).
> Jeg er enig, prøv et par steder at se hvad uoriginale skiver koster, de er
> ofte fabrikeret samme sted som de originale. Og kun hvis de er slidt under
> minimumsmål eller er skæve (det koster fx. 500kr. pr stk. at få dem drejet
> af hos Ford) behøver de skiftes.
> Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral ikke
> lav nok!
>
> /Claus
Hvis man overvejer at kaste penge efter et par uoriginale skiver, skal
man måske læse lidt tilbage her i gruppen, der er temmelig mange som
har haft mange problemer med dem.
Personligt vil jeg aldrig købe nogle uoriginale, det har jeg set alt
for mange triste eksempler på at det ikke dur.
| |
Ukendt (12-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-06-06 18:16 |
|
<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1150061059.150301.50240@c74g2000cwc.googlegroups.com...
claus b. p. skrev:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:448731db$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> >
> > Det ER også for meget for et stykke skøjtejern som ruster på 1 døgn når
> > først cromatiseringen er slidt af (holder et par mdr).
> Jeg er enig, prøv et par steder at se hvad uoriginale skiver koster, de er
> ofte fabrikeret samme sted som de originale. Og kun hvis de er slidt under
> minimumsmål eller er skæve (det koster fx. 500kr. pr stk. at få dem drejet
> af hos Ford) behøver de skiftes.
> Man skulle have valgt at blive bilmekaniker.... desværre var min moral
> ikke
> lav nok!
>
> /Claus
Hvis man overvejer at kaste penge efter et par uoriginale skiver, skal
man måske læse lidt tilbage her i gruppen, der er temmelig mange som
har haft mange problemer med dem.
Personligt vil jeg aldrig købe nogle uoriginale, det har jeg set alt
for mange triste eksempler på at det ikke dur.
-----------------------------------------------------
Hmm jeg tror faktisk at jeg kan komme på lige så mange tråde fra folk med
originale skiver. De bliver nemlig også skæve hvis man bremser "forkert"
--
Tom
| |
Henrik Stidsen (12-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 12-06-06 21:07 |
|
Tom presented the following explanation :
> De bliver nemlig også skæve hvis man bremser "forkert"
Og hvordan er "forkert" ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx
| |
Ukendt (12-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-06-06 21:38 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.652f7d665f18067c.34878@news.hs235.dk...
> Tom presented the following explanation :
>> De bliver nemlig også skæve hvis man bremser "forkert"
>
> Og hvordan er "forkert" ?
At bremse så de bliver rødglødende (>150 til 0 Kmt) og så holde stille med
bilen med trådt bremse, så får de uens afkøling pga. kalibrene der har en
koldere temperatur end skiven. Man skal lade bilen trille så de ikke står
stille.
En anden ting er at hvis man ikke bremser hårdt ind imellem, men kun fedter
helt let med bremserne så har de også en tildens til at blive skæve.
Men især den første er meget let at lave et par skiver skæve ved og så er
det sådan set ligemeget hvilken legering af titan m.m. man måtte have
blandet i skøjtejernet.
Men uanset hvad så KAN skiverne blive skæve alligevel. Hvis man igen har
bremset dem rødglødende og så smutter igennem en vandpyt af pæn størrelse så
begynder man jo at lave en ny hærdning af den udglødede skive, så i regnvejr
skal man helst ikke bremse skiverne så varme at man ændrer strukturen ved en
hurtig afkøling.
--
Tom
| |
|
|