2 skader?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-06-06 16:28

En bekendt har fået 2 skader - han kører den ene side hen ad en sten og
bakker for at komme fri - og rammer en anden sten.

Er det 2 skader?

Nogen der kan give eksempler på 1 hændelse som giver 2 skader (og dermed 2
selvrisiko)?

Hvad hvis man kører galt med bilen og den bliver holdende på skadestedet og
efterfølgende plyndret for radio m.m.?

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-06-06 17:47

Hej

Per Henneberg Kristensen wrote:
> En bekendt har fået 2 skader - han kører den ene side hen ad en sten og
> bakker for at komme fri - og rammer en anden sten.
>
> Er det 2 skader?

Det er en skade, da det sker i samme hændelse.

> Nogen der kan give eksempler på 1 hændelse som giver 2 skader (og dermed 2
> selvrisiko)?

Øh, nej, de vil jo i samme hændelse have en sammenhæng. Jeg tror man kan
sige det på den måde at hvis i mellem skade 1 og 2 kan flytte dig
adskillige km og samtidig fordele skaderne på forskellige dage, så
snakker vi om 2 skader, men ellers må det være en enkelt skade.

> Hvad hvis man kører galt med bilen og den bliver holdende på skadestedet og
> efterfølgende plyndret for radio m.m.?

Så snakker vi om to to hændelser som ikke har nogen sammenhæng. Tyveriet
kunne ligeså godt foregå næste dag på et helt andet sted.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-06-06 17:58

> Så snakker vi om to to hændelser som ikke har nogen sammenhæng. Tyveriet
> kunne ligeså godt foregå næste dag på et helt andet sted.

Tyveri er mig bekendt uden selvrisiko.

Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 07-06-06 18:01

> Tyveri er mig bekendt uden selvrisiko.

Afhænger helt af din forsikring...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-06 18:03

Niels Bengaard wrote:

> Tyveri er mig bekendt uden selvrisiko.

Det afhænger af hvilken forsikring man har tegnet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport