Ingen rispenge i lækre sportsbiler længere~
Fra : Kim Persson

Dato : 07-06-06 14:28

Sidder lige og kigger på toyotas program, det vildteste er en avensis!

Dengang jeg var ung, havde de både celica, mr2 og supra, som var yderst fede
biler for deres tidspunkt og nogen stadig.
Men disse synes udgået af deres program.

Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

//Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 14:33

Kim Persson skriver:

> Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Af de solgte modeler i DK ?

Mazda MX-5

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Thomas Krath

Dato : 07-06-06 15:02

> Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Honda NSX Type-R... ellers må det være noget Nissan Skyline/Subaru
Impreza/Mitsubishi EVO etc.

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-06-06 15:16

Hej

Kim Persson wrote:
> Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Mazda RX8!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-06-06 15:17

Den Wed, 7 Jun 2006 15:28:13 +0200 sendte "Kim Persson" <5th@image.dk>
følgende røgsignaler:

> [...]
>biler for deres tidspunkt og nogen stadig.
>Men disse synes udgået af deres program.
>
>Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Toyota Supra bi-turbo eller Nissan ZX 300.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Kim Persson

Dato : 07-06-06 15:38

> Toyota Supra bi-turbo

Den kan jeg ikke finde. Er den i produktion?

//Kim

Fra : PetrolHead

Dato : 07-06-06 20:15

On Wed, 7 Jun 2006 16:37:32 +0200, "Kim Persson" <5th@image.dk> wrote:

>Den kan jeg ikke finde. Er den i produktion?

Nope produktionen stoppede i 2002 i Japan. Er også kendt som Toyota
Supra Mk4. Et bæst med 330 heste på et biturno ladet 3,3 liters motor.

Endvidere pusler Toyota med ideen om at genoplive Supraen og bringe den
tilbage som model. Og desuden så sælger Toyota da stadig nye MR2'ere at
de så bare ligner noget der er løgn er så det.
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Jakob

Dato : 07-06-06 15:54

"Kim Persson" <5th@image.dk> wrote in message
> [...]
> biler for deres tidspunkt og nogen stadig.
> Men disse synes udgået af deres program.
>
> Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Honda S2000. Fed bil og til forholdsvis billige penge. Kan kun anbefales.

Fra : Troels - around 9000

Dato : 07-06-06 19:09

> Honda S2000. Fed bil og til forholdsvis billige penge. Kan kun anbefales.

Man kan da næsten ikke andet end anbefale noget der er monteret med en
Honda-motor? :)

// Troels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-06-06 20:49

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev :

>Man kan da næsten ikke andet end anbefale noget der er monteret med en
>Honda-motor? :)

tjaehhhh tjoehhhhh ;)

En af tøserne venner, har lige "fundet" en Integra R - fed lille
æske, med masser af riv i ... men venner... hvorfor skal man
virkeligt høvle den på den sjove side af 7000 rpm, før den sparker røv
?

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 20:49

jan@stevns.net skriver:

> [...]
> æske, med masser af riv i ... men venner... hvorfor skal man
> virkeligt høvle den på den sjove side af 7000 rpm, før den sparker røv

Fordi det er en honda, motorcykelbyggeriet fornægter sig ikke.

Mikkel (nu ex-kollega) er ejer af denne bil
Den kan intet under 4500 omdrejniger.

Bundtrækket i min G-III 90HK imponerede ham......

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-06-06 18:57

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Du tror ikke det var et spørgsmål om forventninger, det er jo ikke sikkert
han havde forventet at en bil som har i omegnen af halvt så mange HK som
hans egen kunne bevæge sig.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-06 21:49

Kim Kristensen skriver:

> Du tror ikke det var et spørgsmål om forventninger, det er jo ikke sikkert
> han havde forventet at en bil som har i omegnen af halvt så mange HK som
> hans egen kunne bevæge sig.

Sikkert, da jeg tog den op ad en stejl bakke i andet gear lige over
tomgang car det hans tur til at sige "wow". Jeg sagde det første gang,
da han rykkede Honda'en op i det røde felt....

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-06-06 10:58

"Klaus D. Mikkelsen" <mailto:Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse
"Re: Ingen rispenge i lækre sportsbiler længere?"

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Det burde han også kunne gøre i sin Civic, kravle over en knold på den måde. Det
er jo ikke sikkert han har prøvet men nyder at gi' den høvl hver gang, under VTEC-
punktet er den på alle måder ret lig andre maskiner på 1,8 liter.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:24

> [...]
> under VTEC-
> punktet er den på alle måder ret lig andre maskiner på 1,8 liter.

Ikke helt. Momentet er ikke imponerende helt nede i bunden.

// Troels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-06-06 18:49

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:lghig.25175$Y5.21255@news.get2net.dk...

> Ikke helt. Momentet er ikke imponerende helt nede i bunden.
>
> // Troels

Måske ikke, men imponerende nok til at den ifølge www.rototest.com har mere
moment på hjulene end den G-III som Klaus omtaler. Ved 1500 og 2000
omdrejninger lægger de ca. det samme moment på hjulene, fra 2500 og resten
af vejen lægger Civic'en mest.

Går man ind her (hvor G-III 1,8 ikke er med)
http://www.zeperfs.com/classement.htm og laver en "duel" så vinder den
omtalte Civic over G-III 2,0 cab. GTi og GTi 16 i momentdisciplinen 80-120
km/t i 5 gear. Så moment eller ej så kan den jo et eller andet, selv om den
(som den er gearet) skal lægge ud ved 2658 omdrejninger i 5 gear.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 21:17

Kim Kristensen skriver:

> Måske ikke, men imponerende nok til at den ifølge www.rototest.com har mere
> moment på hjulene end den G-III som Klaus omtaler. Ved 1500 og 2000

Hallo, 2000 rpm er jo machfart....

11-1200 er lige over tomgang.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-06-06 22:02

> Kim Kristensen skriver:

> Hallo, 2000 rpm er jo machfart....

= 67,6 km/t I en G-III 1,8 benzin, måske man skulle påtvinge fartsyndere
sådan en for så kan de sgu' lære det

> 11-1200 er lige over tomgang.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> [...]

Ja, det gælder vist ret bredt inden for personbiler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 22:08

Kim Kristensen skriver:

> = 67,6 km/t I en G-III 1,8 benzin, måske man skulle påtvinge fartsyndere
> sådan en for så kan de sgu' lære det

Nix ca 80 km/t
Den gik ca 3000 rpm ved ca 120 km/t.

4000 rpm ved 120 i 4. gear - eller det samme som en G-IV eller A3 i 5
gear. Deraf kan jeg huske det, jeg var så skuffet da jeg havde prøvet
"afløseren" for min G-II.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-06-06 08:52

> [...]
> "afløseren" for min G-II.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Først skrev du G-III, og den hævder Bil Revyen hårdnakket går 33,8 km/t ved
1000 omdrejninger I 5 gear (og 145Nm ved 2500 omdrejninger). G-II som vist
ikke har været i billedet før nu står rigtigt nok til 38,6 km/t ved 1000
omdrejninger (og 145Nm ved 3300 omdrejninger), så G-II ligger vel mindre
moment på hjulene end G-III i den lave ende.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-06-06 18:00

Kim Kristensen skriver:

> [...]
> omdrejninger (og 145Nm ved 3300 omdrejninger), så G-II ligger vel mindre
> moment på hjulene end G-III i den lave ende.

Jeg må jo nok tilstå at det var min II'er der gik 120 ved 300 rpm og at
G-III var en lille smule lavere gearet. Men min hukommelse siger mig
ikke at det var _så_ meget.

Jeg kan dog huske fejl.....

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 11:15

> Mikkel (nu ex-kollega) er ejer af denne bil
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=444
> Den kan intet under 4500 omdrejniger.

Nej, og det er egentlig mystisk, for nok ligger momentet højt, men der er en
DEL nm til rådighed ret lavt i omdrejningsfeltet. Han skulle få lavet en
ordentlig chip..

Synes egentlig ikke 15.3 sek på Quartermile er vildt imponerende. Min gamle
Civic GL 1.4 fra 1990 (godtnok pumpet en lille smule, men kun med banan)
kørte Quartermile på 16.254 - 1 sek hurtigere med dobbelt så mange heste
lugter lidt af dårlig fører. Har timeslips på min kørsel i Civic'en, hvis
nogen skulle være i tvivl.

> Bundtrækket i min G-III 90HK imponerede ham......

Mh, men trækket over 6.000 rpm imponerede vel omvendt dig, i hans Civic? :)

// Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-06 12:42

Troels - around 9000 skriver:

> Mh, men trækket over 6.000 rpm imponerede vel omvendt dig, i hans Civic? :)

Jeps...

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:23

> Jeps...

VTEC er en vidunderlig opfindelse :D

// Troels

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 18:51

On Fri, 9 Jun 2006 18:23:00 +0200, "Troels - around 9000"
<troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> wrote:

>VTEC er en vidunderlig opfindelse :D

Er VVTi nu også selvom at det i princippet bare er 2 ord for samme sag
(Mere eller mindre) :P

Fra : Basil

Dato : 07-06-06 20:52

jan@stevns.net formulerede onsdag:

> [...]
> æske, med masser af riv i ... men venner... hvorfor skal man
> virkeligt høvle den på den sjove side af 7000 rpm, før den sparker røv

Fordi Honda først og fremmest er en motorcykelfabrik, og deres
basiskonstuktion for motorer stammer fra en motorsikel
Det er også derfor at en Civic kan pumpes så sindsygt som en eller
anden engang gjorde (mener det var noget med 1000 hk i en 1.3 eller 1.5
motor)
Kai

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:26

> [...]
> Det er også derfor at en Civic kan pumpes så sindsygt som en eller anden
> engang gjorde (mener det var noget med 1000 hk i en 1.3 eller 1.5 motor)

Jeg har et videoklip et sted med en 1.8 VTi i en Civic, der lægger 831 hk på
tappen. :)

// Troels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-06-06 18:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> jan@stevns.net
> (Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Jeg er sikker på at du kan huske hvordan en hårdt pumpet Mini eller Escort
gik i "gamle" dage, Integra Type-R er ikke så forskellig fra dem. Den store
forskel (bort set fra en ydelse på ca. 105 hk pr. liter) er at VTEC-systemet
sørger for at den kan gå i tomgang, gå rent under 3000 omdrejninger og ikke
skal files på koblingen ved igangsætning da den "skrappe" knast ikke er i
funktion ved lavere omdrejninger. Så der er jo kun trykladning og/eller en
større og tungere motor som sikkert vil gå ud over køreegenskaberne.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Troels - around 9000

Dato : 09-06-06 17:25

> [...]
> funktion ved lavere omdrejninger. Så der er jo kun trykladning og/eller en
> større og tungere motor som sikkert vil gå ud over køreegenskaberne.

105 hk pr. liter er ikke imponerende - Honda S2000 - 241 hk fra 2.0 liter,
det må så give 120.5 hk / liter. Dét er imponerende af en lille sugemotor :)

// Troels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-06-06 18:55

"Troels - around 9000" <troels@fjern.dette.plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:ohhig.25176$dA2.11808@news.get2net.dk...
> [...]
> det må så give 120.5 hk / liter. Dét er imponerende af en lille sugemotor

100 hk eller mere pr. liter er ganske ok for en bilmotor uden trykladning,
prøv selv at se hvor mange der er. Min MC som er udviklet i midtfirserne
spytter også 135 hk af sig (uden indsprøjtning eller VTEC) med en motor på
en enkelt liter og nyere noget mere, så det er på ingen måde umuligt blot
sjældent for en bilmotor.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-06-06 20:06

On Wed, 7 Jun 2006 15:28:13 +0200, "Kim Persson" <5th@image.dk> wrote:

>Så hvilken vil I kåre til den fedeste japanske sportsbil?

Der er ikke meget at vælge i melllem mere, det er som om at japanerne
koncentrer sig mest om familiebiler og SUVs. Det mest "spændende", som
Toyota har på programmet i USA, er en Camry med over 300 HK.

Såvidt jeg kan se, så er følgende japanske sportsvogne på markedet i
USA.

Honda S2000

Lexus SC 430

Mazda Miata / MX-5

Mitsibishi Eclipse

Nissan 350Z

Mazda RX-8

Midt valg falder enten på Mitsubishien (som convertible) eller Nissan
350Z.

Biller som Subaru Impreza WRX og Mitsubishi Lancer Evolution betragter
jeg som GTI fræsere og ikke sportsvogne.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Basil

Dato : 07-06-06 20:12

Lars Ehlers formulerede onsdag:

> [...]
>
> Biller som Subaru Impreza WRX og Mitsubishi Lancer Evolution betragter
> jeg som GTI fræsere og ikke sportsvogne.

Mit bud er noget i stil med at Supra-Celikasse er blevet til en
"pimpet" Lexus, for at udnytte et potentiale der må være i denne af-art
af en Toyota.
Du har ret med Subaru og Lancer, det er ikke sportsvogne, men potente
familiebiler.
Kai

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-06-06 20:46

On Wed, 07 Jun 2006 21:12:23 +0200, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Mit bud er noget i stil med at Supra-Celikasse er blevet til en
>"pimpet" Lexus, for at udnytte et potentiale der må være i denne af-art
>af en Toyota.

Det tror jeg, at du har helt ret i. Der er gået "luksus" i dele af
sportvognssegmentet, så Lexus/Toyota er helt sikkert ude med denne
model for at tage kampen op med f.eks. Infiniti/Nissan G35.

>Du har ret med Subaru og Lancer, det er ikke sportsvogne, men potente
>familiebiler.

Jeps, og dem er der rigtigt mange af. Stort set hver eneste familiebil
fås i en særdeles potent version.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 18:47

On Wed, 07 Jun 2006 12:45:53 -0700, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>model for at tage kampen op med f.eks. Infiniti/Nissan G35.

>Jeps, og dem er der rigtigt mange af. Stort set hver eneste familiebil

Bare sjældent med AWD