tyske prøveplader
Fra : OZ7PUS

Dato : 07-06-06 13:27

Ja vi skal have hentet en bil i .de der står uden plader ..

Mindes at vi skulle/kunne køre på tyske prøveplader til grænsen også på
danske derfra

Nu er vi ikke voldsomt gode til det tyske og har ikke kunnet finde nogen
priser

Hvad koster tyske prøveplader for 1 dag .. gerne nogen vi ikke skal tilbage
til hamborg med

OZ3BTO

Fra : John Sahl

Dato : 07-06-06 13:36

OZ7PUS wrote:
> Nu er vi ikke voldsomt gode til det tyske og har ikke kunnet finde
> nogen priser

Løsningen på jeres problem kunne være dette her:
http://www.daniatruck.dk/sider/plader.htm

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : OZ7PUS

Dato : 07-06-06 14:45

> Løsningen på jeres problem kunne være dette her:
> http://www.daniatruck.dk/sider/plader.htm
>
> --
> John Sahl,
> http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Voldsomt dyrt

Mente der var nogen klistermærke plader hvor man betale for et døgn eller
hvor længe de skal bruges

OZ3BTO

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 07-06-06 16:41

Nixen, klistermærkerne er dem du henter hos Grænse Politiet således, at du
kan køre fra grænsen og hjem (ikke kun p.gr.a. det lovmæssige, men også
p.gr.a. at det inkluderer den lovpligtigeansvarsforsikring).
Du kan kun få for een dag hos Grænsen og det koster præcis en hunderedemand

Prøvepladerne i Tyskland koster omkring 100 Euro i gulfarve (= gyldige i 5
dage indenfor Tysklands grænser) og 150 Euro i rød farve (= gyldige i 15
dage i det meste af Europe, UNDTAGEN DANMARK!). Begge slags er kun
ansvarsforsikring.

mvh

JV

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-06-06 20:39

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage indenfor Tysklands grænser) og 150 Euro i rød farve (= gyldige i 15
> dage i det meste af Europe, UNDTAGEN DANMARK!). Begge slags er kun

Lyder rigtigt. Min knægt hentede en bil i Berlin for knap et par år siden,
og der ville det koste ca. 800 kr. at låne prøveplader, så vi tog en trailer
med i stedet for.
Bemærk i øvrigt, at prøveplader ikke er noget man bare lige går ind og får.
Der er grundig tysk administration og nidkærhed forbundet med dette. I
Berlin ved Spandau skulle vi bestille dem om formiddagen og ville så i
heldigste fald kunne hente dem om eftermiddagen - hvis vi vel at mærke kom
en dag, hvor der var åbent!

Kurt

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-06-06 14:35

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Berlin ved Spandau skulle vi bestille dem om formiddagen og ville så i
> heldigste fald kunne hente dem om eftermiddagen - hvis vi vel at mærke kom

Well efter vi havde snakket med gutten igen viste det sig at der var plader
på dytten endnu så den kan køres hele vejen hjem .. Dog med en udenlansk
chauffør på dansk grund.
Og det er intet problem da gutten ikke er flyttet fra norge endnu :P

OZ3BTO

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 08-06-06 15:53

Der er flere herinde der har fortalt, at Polisen ikke rigtig brokker sig
hvis man bliver stoppet, jeg ved det ikke selv, da jeg havde klistermærkerne

MEN - såfremt man selv kører hjem igennem DK med udenlandske plader, skal
man erindre, at forsikringen nok ikke gider at dække såfremt der sker noget!

Så på med klistertingene ....

Fra : CC

Dato : 07-06-06 13:43

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> priser
>
> Hvad koster tyske prøveplader for 1 dag .. gerne nogen vi ikke skal

Ved ikke om du kan hente dem her, når du ikke har bilen med, men der er i
alle tilfælde nogle priser på
hvad de koster.

http://www.daniatruck.dk/sider/plader.htm

/Claus

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 08-06-06 15:54

Man skal lige huske, at der kræves dokumentation for afmeldt bil ved
Zulassugsstället i Tyskland for at få tyske prøveplader ved Dania. Samt
stelnr.

mvh

JV