/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælpsomhed og service
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 11:53

Hej
I Søndags skulle konen og jeg ud på vores første lange tur,fra Stevns i øst
til Agerbæk i vest, så "bimmeren" blev pakket og afsted gik det. Min lade
lampe er gået men jeg har fået målt at den lader fra ca. 3000 omd/min. og
det når man jo hurtigt.
Vi stoppede ved den første tank på motorvejen og fik fyldt geden op, og den
startede uden problemer. Turen gik videre til broen, over den, i stiv
sidevind, og nåede til tankstationen på Fyn, hvor der så skulle tankes lidt
på maverne. Bimmeren startede "selvfølgelig" som den skulle og turen
fortsatte over Lillebælt, og videre mod Esbjerg. Ved Holsted var cyklen
tørstig igen, og selvfølgelig skulle den ha sin tørst stillet, men nu viste
problemerne sig. Ikke om den ville starte, batteriet total dødt, der var kun
strøm til advarselslamperne.
2 unge gutter holdt på en pakeringsplads ved siden af og havde problemer med
deres franske kvalitetsbil, og jeg spurgte om det var problemernes
holdeplads.(Kører selv Renault) De gav mig et skub og cyklen var igang igen,
men ak, da jeg ville sætte igang gik motoren ud, og gode dyr var rådne.Men
når nøden var størst, kom hjælpen til, i form af 5-6 motorcyklister, og den
ene gav mig et skub, (tak for hjælpen) og konen hoppede op i en fart og vi
kom frem til vores bestemmelsessted 20 km. længere fremme. Hvor er det fedt
at man kan hjælpe hinanden uden sure miner.
Hvad gør man så lige midt i pinsen, med et sammenfaldet batteri og alle
forretninger lukket????
Ind på nettet og fandt Xpedit i Ølgod, fik ringet til Kurt, og forklarede
mit problem, og Mandag kunne jeg køre til Ølgod hvor de åbnede forretningen
så jeg kunne få et nyt batteri. Penge ville de ikke ha' næ, de sendte bare
en regning.
Det er fannemig god service.
Morale, se for fanden at få skiftet de pærer så den kan lade
ordentligt........
Hjemturen gik uden problemer

--
Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020



--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 871 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



 
 
Armand (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-06 22:14

Bo Stange skrev:
>
> I Søndags skulle konen og jeg ud på vores første lange tur....
> Min lade lampe er gået men jeg har fået målt at den lader fra ca.
> 3000 omd/min. og det når man jo hurtigt.................
> Morale, se for fanden at få skiftet de pærer så den kan lade
> ordentligt........

Det er vel ikke pæren eller dens eksistens der varetager ladningen. Den
giver blot et praj om hvorledes det står til!
Ellers skulle det stå dårligt til med den majoritet af motorcykler der
ikke har ladelampe

> Vi stoppede ved den første tank på motorvejen og fik fyldt geden op....
> Ved Holsted var cyklen tørstig igen......

Sig mig: Har du en 2½liters eddikedunk som tank? Et så højt forbrug at
man ikke kan køre på tværs af landet (ca. 270km excl. distancen til
benævnte motorvejs-tank!) på en tankfuld tyder på en fejl et sted :-/

--
Armand.

Steen Gruby (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-06-06 22:20

On Wed, 07 Jun 2006 23:14:13 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.
>
>Det er vel ikke pæren eller dens eksistens der varetager ladningen. Den
>giver blot et praj om hvorledes det står til!
>Ellers skulle det stå dårligt til med den majoritet af motorcykler der
>ikke har ladelampe
>
Det kommer lidt an på hvor gammel den Bimmer er.
Hvis ladelampen på et gammelt Bosch anlæg mangler er der ingen
spænding til formagnetisering.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 23:30



> Hej Armand.
>>
>>Det er vel ikke pæren eller dens eksistens der varetager ladningen. Den
>>giver blot et praj om hvorledes det står til!
>>Ellers skulle det stå dårligt til med den majoritet af motorcykler der
>>ikke har ladelampe
>>
> Det kommer lidt an på hvor gammel den Bimmer er.

Den er fra 1992

> Hvis ladelampen på et gammelt Bosch anlæg mangler er der ingen
> spænding til formagnetisering.

Bo



--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 872 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



Ukendt (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 23:29



-- > Bo Stange skrev:
>>
>> I Søndags skulle konen og jeg ud på vores første lange tur....
> > Min lade lampe er gået men jeg har fået målt at den lader fra ca.
> > 3000 omd/min. og det når man jo hurtigt.................
> > Morale, se for fanden at få skiftet de pærer så den kan lade
> > ordentligt........
>
> Det er vel ikke pæren eller dens eksistens der varetager ladningen. Den
> giver blot et praj om hvorledes det står til!
> Ellers skulle det stå dårligt til med den majoritet af motorcykler der
> ikke har ladelampe

Efter hvad jeg har fået oplyst har det noget med pæren at gøre
>
>> Vi stoppede ved den første tank på motorvejen og fik fyldt geden op....
> > Ved Holsted var cyklen tørstig igen......
>
> Sig mig: Har du en 2½liters eddikedunk som tank? Et så højt forbrug at man
> ikke kan køre på tværs af landet (ca. 270km excl. distancen til benævnte
> motorvejs-tank!) på en tankfuld tyder på en fejl et sted :-/

normalt triller der 16-18 km/l, men på vejen derover fik den lidt rulle og
vi kørte i strid mod/sidevind
>
> --
Bo



Ukendt (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 23:29



-- > Bo Stange skrev:
>>
>> I Søndags skulle konen og jeg ud på vores første lange tur....
> > Min lade lampe er gået men jeg har fået målt at den lader fra ca.
> > 3000 omd/min. og det når man jo hurtigt.................
> > Morale, se for fanden at få skiftet de pærer så den kan lade
> > ordentligt........
>
> Det er vel ikke pæren eller dens eksistens der varetager ladningen. Den
> giver blot et praj om hvorledes det står til!
> Ellers skulle det stå dårligt til med den majoritet af motorcykler der
> ikke har ladelampe

Efter hvad jeg har fået oplyst har det noget med pæren at gøre
>
>> Vi stoppede ved den første tank på motorvejen og fik fyldt geden op....
> > Ved Holsted var cyklen tørstig igen......
>
> Sig mig: Har du en 2½liters eddikedunk som tank? Et så højt forbrug at man
> ikke kan køre på tværs af landet (ca. 270km excl. distancen til benævnte
> motorvejs-tank!) på en tankfuld tyder på en fejl et sted :-/

normalt triller der 16-18 km/l, men på vejen derover fik den lidt rulle og
vi kørte i strid mod/sidevind
>
> --
Bo



--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 872 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



Mikkel Christensen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 08-06-06 09:10

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Sig mig: Har du en 2½liters eddikedunk som tank? Et så højt forbrug at
> man ikke kan køre på tværs af landet (ca. 270km excl. distancen til
> benævnte motorvejs-tank!) på en tankfuld tyder på en fejl et sted :-/

Jeg kan, ret præcist, køre 170km på en tankfuld. Den er på 17 liter...

Jeg er ved at spare sammen til en dysning på midtfyn :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Armand (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-06-06 17:58

Mikkel Christensen skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>> Sig mig: Har du en 2½liters eddikedunk som tank? Et så højt forbrug at
>> man ikke kan køre på tværs af landet (ca. 270km excl. distancen til
>> benævnte motorvejs-tank!) på en tankfuld tyder på en fejl et sted :-/
>
> Jeg kan, ret præcist, køre 170km på en tankfuld. Den er på 17 liter...

Barbie'n er så pålidelig på de 20km/l at jeg sjældent tanker mindre end
15L ud af tankens 16 mulige.
Men jeg kan mærke at jeg stadig er forvænt med GPZ900'erens gode store
23-liters tank - Men der er håb: Paso'en har 22L at gøre godt med!

Forøvrigt:
En ting der har slået mig er at trods det at landet er blevet mindre
p.g.a. Storebæltsforbindelsen, og at man kommer hurtigere frem når ruten
inkluderer Storebælt, så æder motorcyklen pludselig ca. en liter mere
end tidligere da man holdt stille på færgen!

--
Armand.

Jens Jacob Bager Jen~ (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-06-06 21:05

> Barbie'n er så pålidelig på de 20km/l at jeg sjældent tanker mindre end
> 15L ud af tankens 16 mulige.
> Men jeg kan mærke at jeg stadig er forvænt med GPZ900'erens gode store
> 23-liters tank - Men der er håb: Paso'en har 22L at gøre godt med!

Hej Armand

En CBR 600 F2 har 17L tank selv om den er opgivet til 16L. Jeg har tanket
Mere end 16L 31 gange under de 85.000km jeg havde min F2'er. Jeg har tanket
over 17L 5 gange med rekorden på 17,17L. Ingen af de 5 gange har jeg været
kørt tør.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Armand (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-06-06 22:44

Jens Jacob Bager Jensen skrev:
>> Barbie'n er så pålidelig på de 20km/l at jeg sjældent tanker mindre end
>> 15L ud af tankens 16 mulige.
>
> En CBR 600 F2 har 17L tank selv om den er opgivet til 16L. Jeg har tanket
> Mere end 16L 31 gange under de 85.000km jeg havde min F2'er. Jeg har tanket
> over 17L 5 gange med rekorden på 17,17L. Ingen af de 5 gange har jeg været
> kørt tør.

Det skal testes!
jeg har dit nummer, så jeg ringer lige hvis den løber tør i forsøget

--
Armand.

Torben Scheel (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 12-06-06 07:38

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> En CBR 600 F2 har 17L tank selv om den er opgivet til 16L. Jeg har tanket
> Mere end 16L 31 gange under de 85.000km jeg havde min F2'er. Jeg har tanket
> over 17L 5 gange med rekorden på 17,17L. Ingen af de 5 gange har jeg været
> kørt tør.
>
Eller også har tankfatter pillet lidt ved tællerkalibreringen

--
vh
Torben

Jens Jacob Bager Jen~ (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-06-06 16:54

>> En CBR 600 F2 har 17L tank selv om den er opgivet til 16L. Jeg har tanket
>> Mere end 16L 31 gange under de 85.000km jeg havde min F2'er. Jeg har
>> tanket over 17L 5 gange med rekorden på 17,17L. Ingen af de 5 gange har
>> jeg været kørt tør.
>>
> Eller også har tankfatter pillet lidt ved tællerkalibreringen

31 gange? nej, 32. Jeg tankede 16,54L i dag.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Torben Scheel (13-06-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-06-06 12:18

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> 31 gange? nej, 32. Jeg tankede 16,54L i dag.
>
Hvis du tanker som jeg, behøver han kun at pille 1 gang. Jeg tanker
oftest på den lokale Jet.

--
vh
Torben


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste