Bibelens kode
Fra : Christian Wiedekamm

Dato : 07-06-06 11:23

Dette må være stedet hvor man diskuterer Bibelens kode.

For dem der ikke ved det så har en israelsk matematiker E Rips, i 1994
fundet en kode i Bibelen. Koden beskriver vore dages begivenheder,og
der er samtidig en række profetier som er sket i vor tid. Michael
Drosnin's "Bibelens Kode" er desværre udsolgt fra forlaget, men kan
lånes på biblioteket. Bind 2 kan fås på norsk ISBN 82-7413-588-1 .
I bind 1. forudses bl.a. Mordet på John F Kennedy både tid sted
navnet på morderen og navnet på ham som myrdede ham. Der forudses
drabet på Isak Rabin Både tid og sted. Rabin fik det at hvide et år
før det skete, han troede det ikke men mordet skete alligevel. Navnet
på den første mand på månen Amstrong. Dette blot et uddrag.
I bind 2 nævnes 11septenber,- tsunamien i asien,- og for i år en
profeti om start på en atomkrig,
Jeg sætter her en række links til relevante sider. Hvis du vil er der
mange flere bare søg.
http://www.exodus2006.com/
http://www.biblecodewisdom.com/
http://www.thebiblecodes.com/
http://www.bible-codes.org/
http://www.exodus2006.com/3code.htm/

Guds Fred
Christian Wiedekamm

Fra : Leo

Dato : 07-06-06 12:42

..
> I bind 2 nævnes 11septenber,- tsunamien i asien,- og for i år en
> profeti om start på en atomkrig,

Betyder det, at hvis der ikke kommer en a-krig i år, så eksisterer gud
ikke - eller så er Bibelen usand - eller så er koden et falsum?

Du kan tage en hvilken som helst tekst på et par tusinde sider og så vælge
at du vil have en række udsagn til at stå deri - brug et tilfældigt tal
eller bogstav som udgangspunkt - og vupt vil du finde "skjulte" meddelelser.
Skal man bruge den danske, engelske, tyske græske, latinske tekst - eller er
det sådan lidt efter behov - hvad sker der ved nyoversættelser - og hvilken
tekst er egentlig den originale?
Det er lige så vanvittigt som at påstå, at teksten skal læses 100%
bogstavtro!

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-06-06 14:42

In article <4486bd04$0$50770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Leo" <fupkonto@hotmail.com> wrote:

> .
>

> Betyder det, at hvis der ikke kommer en a-krig i år, så eksisterer gud
> ikke - eller så er Bibelen usand - eller så er koden et falsum?

Koden er et falsum.

> Det er lige så vanvittigt som at påstå, at teksten skal læses 100%
> bogstavtro!

Faktisk ja

Omend man ville sige, at at læse det som kode er vel også at læse det
100% bogsatvetro?

Der er meget vrøvl i det hersens Bibelcode halløj, for eksempel påstår
Drosnin, at alle bibler på hebraisk er det samme "bogstav for bogstav",
det er ukorrekt da faktisk nogle od er blevet stavet anderledes id dag
end dengang. Faktisk har de forskellige manuskripter forskellige
stavemåder. Faktisk Leningrad Codex (fra det 11. årh.) har 41
forskellige bogstaver fra Koren-udgaven. Ingen stor betydning for os,
der læser det, men ret alvorligt for en computer, som skal regne koder
ud fra bogstaver.

Det og en masse andet vrøvl.

Jeg tager det lidt som da Vinci kode: Spændingsroman men skal ikke tages
bogstaveligt (omend daVinci code er nu mere spændende at alæse end
bibelkoden).

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : AF

Dato : 08-06-06 12:03

Leo skrev i news:4486bd04$0$50770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Betyder det, at hvis der ikke kommer en a-krig i år, så eksisterer gud
> ikke - eller så er Bibelen usand - eller så er koden et falsum?

Ja, det betyder at koden er et falsum, hvad jeg også tror det er!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 07-06-06 12:50

Christian Wiedekamm wrote:
> Dette må være stedet hvor man diskuterer Bibelens kode.
__

Ja, nu slog jeg lige ordet Peter, som jo har en tæt tilknytning
til katolicismen, op:

http://www.biblecodewisdom.com/bibledefault.aspx?q=peter&num=2

The First Book of Moses, called Genesis 6:12

And God saw the earth, and, behold, it was corrupt for
all flesh had corrupted their way upon the earth.
__

Og Kevin, som jo er over i det katolske

http://www.biblecodewisdom.com/bibledefault.aspx?q=Kevin&num=4

The First Book of Samuel 10:19

but ye have this day rejected your God, who himself saveth
you out of all your calamities and your distresses and ye
have said unto him, [Nay], but set a king over us. Now
therefore present yourselves before Jehovah by your tribes,
and by your thousands.
__

Og Anders:

http://www.biblecodewisdom.com/bibledefault.aspx?q=anders&num=23

The Book of the Prophet Isaiah 5:29

their roaring shall be like a lioness, they shall roar like young
lions yea, they shall roar, and lay hold of the prey, and carry
it away safe, and there shall be none to deliver.
__

Andreas:

http://www.biblecodewisdom.com/bibledefault.aspx?q=andreas&num=4

The Acts of the Apostles 18:19

And they came to Ephesus, and he left them there but
he himself entered into the synagogue, and reasoned
with the Jews.
__

Britt

http://www.biblecodewisdom.com/bibledefault.aspx?q=Britt&num=9

The Second Book of Moses, Called Exodus 29:43 - 44

And there I will meet with the children of Israel and [the Tent]
shall be sanctified by my glory.

And I will sanctify the tent of meeting, and the altar Aaron also
and his sons will I sanctify, to minister to me in the priests office.

__

Mig selv:

The Proverbs 12:21

There shall no mischief happen to the righteous.

__

Ingen tvivl, der strømmer ren visdom ud af det her.

Jeg har vist for god tid idag.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Leo

Dato : 08-06-06 13:53

Hvad der måske er interessant for en dansker:

I'm sorry the word: KAERLIGHED was not found in our index.
Please enter another word or check back at a later date to see if it has
been added to the index

Og hvis man indtaster KRISTUS får man svaret: Found 0 matches.

I'm sorry the word: FRELSE was not found in our index.
Please enter another word or check back at a later date to see if it has
been added to the index.

Til gengæld kan man finde ord som burger, radar og radio.

Vi står med et fanbtastisk bevis på intelligent design - Bibelen er skrevt
på et sprog, der når det oversættes til moderne engelsk allerede har
forudset fremkomsten af flere moderne opfindelser.

Til gengæld skal vi ugudelige danskere ikke regne med ret megen hjælp i
Bibelen.

Fra : B æ 9

Dato : 08-06-06 16:28

"Leo" <fupkonto@hotmail.com> wrote in

> [...]
> allerede har forudset fremkomsten af flere moderne
opfindelser.

> Til gengæld skal vi ugudelige danskere ikke regne med ret

så var det slet ikke macdonald der opfandt cheeseburgeren, men
vorherre

ØV

--
B æ 9

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-06-06 14:30

In article <hOxhg.799$JU.652@news.get2net.dk>,
"Christian Wiedekamm" <charona@get2net.dk> wrote:

> Dette må være stedet hvor man diskuterer Bibelens kode.

Nærmeste hvis der var en gruppe for hoax og overtro

Der er ingen kode i Bibelen.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-06-06 13:02

Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:

> Nærmeste hvis der var en gruppe for hoax og overtro
>
> Der er ingen kode i Bibelen.

Jo, men det er der altså også i de fleste andre lange værker (fx. "Moby
Dick" og "Krig og Fred"), så denne kode er ikke speciel eller vigtig.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : #2066

Dato : 07-06-06 18:04
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-06-06 13:52

Christian Wiedekamm skrev:
> [...]
> profeti om start på en atomkrig,
> Jeg sætter her en række links til relevante sider. Hvis du vil er der

Det lyder mig nu temmeligt søgt, at een eller anden tilfældig
matriceopstilling af en en specifik moderne ENGELSK oversættelse af
Bibelen skulle kunne tages som udtryk for "overlagte koder" i Bibelen...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-06 13:57

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Det lyder mig nu temmeligt søgt, at een eller anden tilfældig
> matriceopstilling af en en specifik moderne ENGELSK oversættelse af
> Bibelen skulle kunne tages som udtryk for "overlagte koder" i Bibelen...

Rasmus har nu tidligere fortalt om amerikanere, der er overbeviste om at
de hebraiske og græske bibeltekster er dårlige oversættelser af den
eneste gudgivne original: King James' Bible ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : nyheder.get2net.dk

Dato : 08-06-06 16:29

Til alle jer som har svaret på mit indlæg, så springer det i øjnene, at
ingen af jer har læst bøgerne. Alligevel udnævner i jer som kritikere af
koden.
Beviset på at koden eksistere er offentliggjort i Tidsskriftet Statistical
Science, (vol.9,no.3) i august 1994, s. 439-438.
Siden artiklen blev offentliggjort, er der ingen der har indsent et modbevis
til det matematiske tidsskrift
Nej ingen anden bog kan fremvise ligende resultater, som Rips' Witztums og
Rosenbers artikel.
For dem som ikke hved det så er påvisningen sket på oldhæbræisk, et alfabet
uden vokaler, men hvor afstanden mellem bogstaverne bestemmer hvilken vokal
der skal udtales. Derfor hvis der mangler et bogstav falder det hele fra
hinnanden.
Det der er bemærkelsesværdigt er at sansynligheden for at koden skulle
eksistere er usandsynlig lille, ikke destro mindre gør den det alligevel.
Man har sammenlignet med Bogen "KRIG OG FRED" her er der det samme antal
bogstaver, men man fandt kun enkelte navne og uden sammenhæng.
Mvh.
GUD'S Fred
Christian Wiedekamm

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-06-06 17:04

nyheder.get2net.dk skrev:
> [...]
> uden vokaler, men hvor afstanden mellem bogstaverne bestemmer hvilken vokal

Dèt tror jeg nu ikke lige du kan få nogen hebraiskkyndige til at skrive
under på.

> [...]
> Man har sammenlignet med Bogen "KRIG OG FRED" her er der det samme antal
> bogstaver, men man fandt kun enkelte navne og uden sammenhæng.

Tjah, for mig at se synes det nu blot at være en anden slags
konspirationsteori, hvilket desværre også understøttes af din
argumentationsmodel med såkaldt "omvendt bevisførelse".

Se i øvrigt andetsteds i tråden linket til en lignende teknik anvendt på
Herman Melvilles "Moby Dick", hvor man altså kan finde alskens spøjse
"profetier", som den forlængst afdøde forfatter vel næppe i sin vildeste
fantasi ville have drømt om at kunne blive taget til indtægt for!

Eet eller andet sted synes jeg skam også at det er brandærgeligt at folk
har så travlt med åbenbart at læse krydsdiagonalt og på hovedet MELLEM
linjerne at de således slet ikke engang forholder sig til, hvad der rent
faktisk helt åbenlyst står PÅ linjerne i alle tiders største fortælling.

Jeg kunne frygte at du og andre desværre overfortolker Bibelen på en
måde, som bare aldrig nogen sinde har været dens mening: Man kan gennem
denne "kode" så vidt jeg kan se læse stort set hvad som helst ud af den
afhængig af hvor eens egen fantasi altså sorvilder sig hen.
Det kan så vidt jeg kan se hurtigt blive temmeligt "A Beautiful
Mind"-agtigt på den negative måde at eens egne forestillinger om
"skjulte budskaber" altså tager overhånd og eens hjerne løber løbsk i
deciderede hallucinationer (tvangstanker) om påståede "sammenhænge", som
ingen andre altså kan få øje på.

Jeg har selv personligt oplevet noget lignende da jeg som ung
gymnasieelev for ca. 10 år siden kastede mig over at ville fortolke det
meget komplekse symbolsprog i Johannes-åbenbaringen. Det var lige ved at
koste mig min mentale førlighed, hvorfor jeg på det kraftigste må advare
dig imod at slå ind på dèn slags farlige mentale glidebane, der ganske
hurtigt kan ende i noget værre psykotisk skidt...

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian Wiedekamm

Dato : 08-06-06 16:37

Fra : Britt Malka

Dato : 08-06-06 18:03

In article <OmXhg.21708$2l3.10775@news.get2net.dk>,
"nyheder.get2net.dk" <charona@get2net.dk> wrote:

> For dem som ikke hved det så er påvisningen sket på oldhæbræisk, et alfabet
> uden vokaler, men hvor afstanden mellem bogstaverne bestemmer hvilken vokal
> der skal udtales.

Den teori vedrørende udtalen har jeg aldrig hørt om før. Hvor har du den
fra?

--
Britt Malka

Hvordan kan du fordoble din læsehastighed
på kun 16 minutter?
http://www.16min.com/dk/

Fra : Christian Wiedekamm

Dato : 08-06-06 19:24

Hvis i er i tvivl om sproget kan i slå op i GADS DANSKE BIBELLEKSIKON.
Men bortset fra dette så er Toraen (de 5 Mosebøger) skrevet ca 1000 år før
vor tidsregning, og hvem andre end GUD vidste, at et komet ville ramme ind i
Jupiter, og den navn blev Shoemarker-Levy.
Det der for mig er det største mysterium er at der skulle være 2 obelisker
på en halvøen Lisan i det sydige af det Døde hav. Disse obelisker som er
lavet af jern så skulle den ene indeholde hovednøglen til Bibelens kode. På
den anden er indkodet det menskelige DNA.
Desværre er der også en profeti for i år 2006 nemlig en atomkrig startende
et et angreb på Jerusalem, den mest sansynlige dag vol være den 3. agust,
denne dag heder i den jødiske kalender 9AV den dag som HERREN forbanede.
Dette angreb kan kun undgås hvis vi formår at skabe fred mellem Jøder og
Palæstenensere. Derfor bed om fred mellem disse folk; de er nøglen til fred
på Jorden for os alle.
Hvis du er i tvivl om der er kode i Bibelen så læs evt Daniels bog.
Døm ikke for det svær du dømmer med, skal du selv dømmes.
Gør mod din næste hvad han gør mod dig, og gør ALDRIG mod din næste hvad du
ikke ønsker han gør mod dig.
Guds Fred
Mvh.
Christian wiedekamm

Fra : Britt Malka

Dato : 08-06-06 21:42

In article <aXZhg.21723$ey7.3004@news.get2net.dk>,
> [...]

> Døm ikke for det svær du dømmer med, skal du selv dømmes.
> Gør mod din næste hvad han gør mod dig, og gør ALDRIG mod din næste hvad du

Okay ... Nu forstår jeg:

Velkommen til dk.livssyn.spænde... kristendom.

Fra : B æ 9

Dato : 09-06-06 09:10

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote in

> In article <aXZhg.21723$ey7.3004@news.get2net.dk>,
> "Christian Wiedekamm" <charona@get2net.dk> wrote:

[klip en gevaldig gang sludder ikke om ufoer - men næsten]

> Okay ... Nu forstår jeg:
>
> Velkommen til dk.livssyn.spænde... kristendom.

ja, der er sandelig sket meget siden vi blev ophidsede over
prins valiant og willy på eventyr.....

--
B æ 9

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-06-06 00:23

"Christian Wiedekamm" <charona@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> lavet af jern så skulle den ene indeholde hovednøglen til Bibelens kode.

> den anden er indkodet det menskelige DNA.

Jeg reiner med at du kan fremskaffe dokumentasjonshenvisning til de du
forteller.

På forhånd takk.

> [...]
> denne dag heder i den jødiske kalender 9AV den dag som HERREN forbanede.

Hvor og hvordan finner du den profetien?

HM

Fra : Leo

Dato : 09-06-06 10:46

> Hvis i er i tvivl om sproget kan i slå op i GADS DANSKE BIBELLEKSIKON.

Øh, måske skulle jeg bare støtte mig til den hebræsikundervisning som gives
på Århus Uni - du er galt afmarcheret!
Gads Bibelleksikon købte jeg på afbetaling, da jeg i sin tid begyndte på
teologi - jeg må tilstå, at jeg ikke har brugt den som hebræisk læsebog
eller lærebog, men tro mig - det er noget vrøvl du siger.

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-06-06 18:23

> [...]

> Til alle jer som har svaret på mit indlæg, så springer det i øjnene, at
> ingen af jer har læst bøgerne. Alligevel udnævner i jer som kritikere af

Du udtaler ud fra din fantasi. Jeg har læst den første af de to. Da jeg
læste den, var to'erne ikke kommet ud og da den udkom, anså jeg det ikke
nødvendigt at købe den eller læse den.

Og ikke desto mindre, selv om jeg har læst koden, så er det tydeligt

> [...]
> der skal udtales. Derfor hvis der mangler et bogstav falder det hele fra

Det er tydeligvis dig, der udtaler dig uden at vide, hvad du udtaler dig
om.

Moderne hebraisk har sådan set heller ikke vokaler! Vokaler, som er tegn
under bogstavet, kan undlades. Men det anbefales ikke i det tilfælde.
Det fordi, når man fjerner vokalerne, og når Bible koden fjerner også
mellemrummene, så kan bogstaverne vokaliseres efter velbefindende og
danne stort set en hvilken som helst ord, man ønsker.

Men det glæder mig dog, at du selv kan indse dette problem som Drosnin
faktisk ikke omtalte.

I øvrigt er det noget vrøvl at sige at han brugte "bibelen på
oldhebraisk" fordi selv om vi omtaler oldhebraiske så findes der dog
udgaver, hvor ordene er anderledes. Sproget udviklede sig også dengang.

Fra : Christian Wiedekamm

Dato : 17-06-06 12:23

Der er noget som undre mig nemlig synonymet Malka, og hvad er formålet. Søg
og du skal finde, men i har gemt jer godt. Jeg har sporet jer til at ligge
på en server i nærheden af Lyon i Frankrig. Men det er sørgeligt at hverken
Cyril eller Britt tør give sig til kende? Eller det er måske den samme
person som kun tør være med når når personen kan gemme sig i anonymitetens
tåger.?- Se når man kaster en sten imod en flok ulve, så hyler den man
ramer.

Malka hævder (uanset fornavnet) at der kun er det nye testamente!

Se vi kan alle tage skyklapper på, og på den måde kun se hvad vi vil se. Men
tag dog skylapperne af og se verden, og oplev den selvom den ikke altid er
at se som paradis. Desværre har vi stedet snart lavet den om til et paradas.

Kik istedet i din bibel der står Den Hellige skrift kanoniske bøger. Hvem
har bestemt dette?
Her er svaret entydigt.og den første er Irinæus ( ca-190 AD), og cæsar
Konstantin. Som ved den store synode i 325 AD bestemte at romerriget skulle
værre Kristent, og her kommer så udeladelserne nemlig de såkaldte apokyffe
bøger; Dette gælder både det gamle og det nye testamente. Der et skrift mere
som måske skal tages med nemlig "The Gospel of the holy twelve" på dansk
Urevangeliet (ISBN 87 983053-2-8).
Apokryf betyder skjult, og det er hvad den "Autoriserede" kirke i snart 2000
år har forsøgt at skjule.
Hvad var formålet med dette? Jo Cæsar skulle jo gerne bevare både sin
relgiøse og verdslige magt, ligesom i Jupiter religionen som indtil da havde
været den førende religion. Derfor var man nød til at udelukke nogle af de
Hellige skrifter.
Bemærk venligst at intil dette skete så kunne kvinder både være præster og
bisper i den kristne urkirke.
Men ved at overføre det teokratiske system som hidtil havde været gældende,
så kunne Cæsar alias paven bevare al magt, og uanfektet blive med at
undertrykke kvinder.

Hvad er så mit formål med at skrive dette. Jo mit formål er at søge freden
og gøre hvad jeg kan for at fremme den. Mange af de ulykker der er omtalt
når man kikker i Bibelkoden er noget vi selv har mulighed for at ændre. Jeg
kan ikke forestille mig at nogen kan ønske den varslede atomkrig.

Derfor opfordrer jeg alle som kan til at opfordre både Jøder og
Palistinensere til at slutte fred, istedet for at opføre sig som to uartige
børn i sandkassen, som kun smider sand i hovedet på hinanden. Til andre
incl. undertegnede bed for fred mellem Jøder og Palæstinensere, og bed om at
vi kan ungå atomragnarok
Lad freden brede sig som ringe i vandet

Mkh.og
Guds Fred
Chr.

Fra : Vidal

Dato : 17-06-06 13:51

Christian Wiedekamm wrote:

> [...]
> person som kun tør være med når når personen kan gemme sig i anonymitetens
> tåger.?- Se når man kaster en sten imod en flok ulve, så hyler den man

Malka er et jødisk navn (og betyder) konge. Cyril
har da også tilsyneladende taget Frederik 6's
valgsprog: Vi alene vide"

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 18-06-06 16:26

Fra : Harald Mossige

Dato : 18-06-06 16:26

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Og det skulle komme fra VideAl?
>
> Malka er et hebraisk navn, der betyder dronning, men ellers klarer du
> dig vist meget godt i skolen.

På hvilken side av kateteret?

HM

Fra : Vidal

Dato : 18-06-06 19:04

Britt Malka wrote:

> Og det skulle komme fra VideAl?

Hehe. Jeg har aldrig påstået at være ufejlbarlig
og fastholder ikke enhver mening. Det, jeg ikke ved,
prøver jeg at finde på internettet eller andetsteds.
Men ellers er det da et rammende alias.

> Malka er et hebraisk navn, der betyder dronning, men ellers klarer du
> dig vist meget godt i skolen.

Ja, det er jo så lidt vanskeligt.

http://www.orthohelp.com/geneal/malkapst.htm

The Malka family name, however, is not Hebrew. It was originally
spelled with an "aleph" at the end because it is an Aramaic word
which means "king".

Jeg satsede på, det er en konge og ikke en prinsesse, vi har
med at gøre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 17-06-06 16:38

> [...]

> Hellige skrifter.
> Bemærk venligst at intil dette skete så kunne kvinder både være præster og

Der er da vist noget af en påstand. Kilder?

> Men ved at overføre det teokratiske system som hidtil havde været gældende,
> så kunne Cæsar alias paven bevare al magt, og uanfektet blive med at
> undertrykke kvinder.

Hvilken interesse skulle Konstantion den Store, som ikke var identisk
med paven {hvis betydning i 300-tallet på ingen måde modsvarer hvad
paverne senere fik af magt} dog have i at 'undertrykke' kvinder?

Var hans mor i øvrigt undertrykt? Følgende citat fra SDE tyder i hvert
fald ikke på det:

'Helena, ca. 257-ca. 337, mor til den romerske kejser Konstantin 1. den
Store. Helena æres som helgen både i den romersk-katolske og i den
græsk-ortodokse kirke. Som sin søn blev hun kristen og har muligvis øvet
indflydelse på Konstantins politik over for kirken. Efter en
pilgrimsrejse til Palæstina tog hun initiativet til opførelse af
Fødselskirken i Betlehem. Der findes en betydelig legendedannelse om
hende, bl.a. som samler af relikvier, først og fremmest Jesu kors, og
som den, der bragte Den Hellige Trappe fra Jerusalem til Rom (se
Lateranet).
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-06-06 00:39

Christian Wiedekamm wrote:
> [...]
> person som kun tør være med når når personen kan gemme sig i anonymitetens
> tåger.?- Se når man kaster en sten imod en flok ulve, så hyler den man

Før vi tager dine sporings-evner, så tag lige og kig engang på
http://usenet.dk og søg lidt på citatteknik.

Hvis din næse også her skulle svigte, så kommer der et direkte link:
[Hint: undlad at topposte....]

Har du virkelig været *så* dygtig? Du har i det mindste ramt Frankrig
rigtigt, men til hvilken nytte. Kig på et par forskellige domæner. Så
vil du kunne komme lidt nærmere.

Men da du ikke kan forventes at finde mere end dine evner lader dig
"søge og finde" så kan det vist roligt konstateres at du kan holdes
beskæftiget et par dage endnu...

> Malka hævder (uanset fornavnet) at der kun er det nye testamente!

Påstand... Hvad "hævdes"? Du afslutter dine sætninger før de får
indhold.

> [...]
> at se som paradis. Desværre har vi stedet snart lavet den om til et paradas.

Spændende i en filosofisk gruppe. Men hvorvidt du søger paradis, paradas
eller paradus er vist ikke sønderligt relevant for debatten om "Bibelens
kode" (eller mangel på samme), vel?

<...>
> [...]
> når man kikker i Bibelkoden er noget vi selv har mulighed for at ændre. Jeg
> kan ikke forestille mig at nogen kan ønske den varslede atomkrig.

Bare fordi du pakker din paranoia ind i en "søgen efter fred" gør ikke
dine intentioner mindre fredsløse. Hvis du vil debattere *koden*,
hvorfor så blande andre ind i debatten. Hvis dit argument ikke kan stå
alene er det måske netop fordi, der ikke er noget argument, eller?

> [...]
> incl. undertegnede bed for fred mellem Jøder og Palæstinensere, og bed om at

Du aner tydeligvis ikke en pind om situationen når du kan udtale dig som
du gør, men hvorfor forvirre dig med fakta når du befinder dig så godt i
uvidenhedens alvidenhed?

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : AF

Dato : 18-06-06 08:58

Christian Wiedekamm skrev i news:CCRkg.46$BZ2.43@news.get2net.dk

[ ... ]
> [...]
> skrift mere som måske skal tages med nemlig "The Gospel of the holy
> twelve" på dansk Urevangeliet (ISBN 87 983053-2-8).

Du har ikke gjort dit hjemmearbejde ordentlig, men kun overfladisk.

Hvad der skulle med i Bibelen blev slet ikke afgjort på den måde. Der var
meget stor enighed om hvilke kriterier der skulle være opfyldt, og Irenæus
bestemt ikke noget som helst. Han nedskrev en liste over de bøger (i NT) der
allerede blev regnet for autoritative, og var blevet det længe før han
nedskrev sin liste.

Kravene der skulle opfyldes kan opsumeres i 3 hovedpunkter:

1. Være skrevet af en apostel, eller en discipel til en apostel
2. Ikke indeholde en lære der stred på apostlenes lære eller Gamle
Testamentes lære
3. Skriftet skulle være bredt anerkendt og anvendt i de kristne menigheder.

Hvad Gamle Testamente angår, da lå dens kanonisering færdig mindst 200 år
før Jesu fødsel, og denne "jødiske kanon" er det der i dag udgør vort Gamle
Testamente. At den katolske Kirke så ca. 1000 år senere også kanoniserer
nogle apokryfiske skrifter, hvoraf en del er skrevet under pseudonym, er å
en helt anden sag.

Og der skal heller ikke ret megen undersøgelse til for at konstatere at den
Katolske Kirke først og fremmest indeholder en hedensk religionsdyrkelse,
blot iklædt nogle kristne termer. Den Katolske lære er ikke ret meget mere
kristen end islam, hinduisme og buddhisme er det.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-06-06 13:02

> [...]

> Til alle jer som har svaret på mit indlæg, så springer det i øjnene, at
> ingen af jer har læst bøgerne. Alligevel udnævner i jer som kritikere af

Jo, jeg har faktisk læst Drosnin's "The Bible Code". Det var dog dengang
jeg var mere naiv så den gjorde et indtryk på mig. Det intryk er det
ikek forbevet siden jeg har lært mere om sandsynligheder, statistik og
Lov om Store Numre.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Vidal

Dato : 09-06-06 09:44

Christian Wiedekamm wrote:

> Gør mod din næste hvad han gør mod dig, og gør ALDRIG mod din næste hvad du
> ikke ønsker han gør mod dig.

Det lyder lidt ubibelsk. Har du et skriftsted?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 09-06-06 12:37

Harald Mossige wrote:
> [...]
> På
>
> Jeg reiner med at du kan fremskaffe dokumentasjonshenvisning til de du

Den er vist desværre ikke fundet endnu, men bibelkoderne
forudsiger den. Måske bliver det dig, der finder den? Du
plejer jo at finde de forunderligste ting.

> Hvor og hvordan finner du den profetien?

En enkelt søgning på Google

http://ezinearticles.com/?August-3,-2006-Bible-Code-Day-of-Armageddon-8-03-2006&id=122760

http://www.exodus2006.com/sutton/9av2.htm

http://www.exodus2006.com/sutton/3aug2006.htm

Her er studier til de lange nætter, Harald.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard