Skifte ABS-føler på Mitsubishi Colt
Fra : henrikdaae@gmail.com

Dato : 07-06-06 11:06

Hej,

Bilen, det drejer sig om, er en Mitsubishi Colt 1600 GLXi fra 1995.

ABS-lampen lyser konstant og efter tre besøg på det lokale
Mitsubishi-værksted, har de nu fundet frem til at føleren på det ene
baghjul skal skiftes. Sådan en fætter koster 1500 + moms, men
værkstedet vil prøve at skaffe en brugt til ca. 800 + moms.

Værkstedet har ikke ringet tilbage efter en uges tid, og min
tålmodighed med dem er egentlig ved at være opbrugt, da de har meldt
bilen fejlfri to gange, hvorefter den er vendt tilbage lige efter jeg
har hentet bilen fra værkstedet.

Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg selv skifte føleren? Det mekaniske
skulle ikke være noget problem, jeg er mere betænkelig ved om
ABS-styreboksen skal nulstilles eller lignende efter udskiftningen.

Mange hilsner

Henrik Daae

Fra : H.S.

Dato : 07-06-06 14:08

henrikdaae@gmail.com wrote:
> Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg selv skifte føleren? Det mekaniske
> skulle ikke være noget problem, jeg er mere betænkelig ved om
> ABS-styreboksen skal nulstilles eller lignende efter udskiftningen.

Jeg har skiftet følere på en Misubishi Galant, og kan ikke forestille
mig det skal være så meget anderledes på en Colt.

Føleren sidder monteret til ledningsnettet med et stik, som 'klipses'
af.
Herefter løsner man den bolt som føleren sidder fastgjort med.
Fjern føleren, og sæt den nye på, i omvendt rækkefølge.

- Tror du kan sætte hvem som helst til det 'job'