"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:44873d11$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Og déromkring vil jeg nok anfægte at man qua teleskopets opbygning á "rør
> i rør" ikke kan få alt olien ud gennem inderrøret ved at vende sagerne på
> hovedet :-|
Ja, prøv at stille sådan et gaffelben på hovedet i et decilitermål (a dem
man måler mel og alverdens sager i) og mål hvor meget der kommer ud, og vil
du være doven og gøre jobbet halvt, så fyld KUN samme mængde i som der kom
ud.)
>
> Hvis ikke at der er en decideret bundskrue i siden eller bagpå teleskopets
> yderrør på 'Zukien, er en komplet adskillese egentlig at foretrække - Kun
> derved får man det sidste (og værst bundfældne) olie ud og får adgang til
> at rense bunden for slam. Adskillelse giver tillige mulighed for visuel
> kontrol af de to coatede glide-bøsninger som sagerne glider i!
Nu er det vær at bemærke, at SHIM stakken i sådan en gaffel også bliver fælt
sovset til, og medmindre den bliver renset ordentligt igennem, så opnår man
ikke et 100% resultat.. men stadig, slidte glidebøsninger er nok det værst
tænkelige scenarie
>
> Men det ér ulige mere besværligt - Ikke mindst p.g.a. risikoen for at den
> skrue i bunden af teleskopet, som holder sagerne samlet, drejer møtrikken
> indvendigt rundt uden umiddelbar mulighed for at "holde imod" på den
> Til gengæld er det et punkt som bliver sprunget over på stort set alle
> motorcykler, hvorfor en halvgammel model nok kan trænge til turen :-|
Glæder mig til jeg skal have Benneweis´s Gix1100 gaffel med næsten 80Kkm på
klokken, skildt ad og se hvor slemt det ser ud... (skal nok tage billeder)
--
Morten Dahl