mark 16v15, gå også til Thailand
Fra : struer

Dato : 07-06-06 09:42

Hej alle

Alle de kristne sekter får altid et kald til afrika og det er meget
sjovt at hvor mange udenlanske misionæer der er alle vegne i afrika
for at kæmpe for deres egen sag, lutherraner, baptister, pinsefolk,
ydrermission, JV og så videre.

Men i Thailand der kun nogle få katolikker, ingen kristne har får
kallet til at missionære herude.

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor ingen kristne bliver kalt
til at fortælle Thailænderne at Jesus ikke er en kristen Bhuda.

Ønsker Gud det ikke ?

Erik Larsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-06-06 00:14

On 7 Jun 2006 01:42:28 -0700, struer wrote bl.a.:

> Men i Thailand der kun nogle få katolikker, ingen kristne har får
> kallet til at missionære herude.

Nu er katolikker da vist også kristne ...

Alle større thailandske byer har mindst en kristen kirke. De ses let i
landskabet og bybilledet. Jeg husker 3 på rad i Chiang Mai, lige ned til
floden. Den ene er anglikansk. Den sydligste er protestantisk - den danske
løjtnant og lejesoldat Hans M. Jensen der faldt i kamp mod Shan-hæren 14/10
1902, er begravet på kirkegården.

Jeg undres over antallet af kirker og gætter på at de i stor- og havnebyer
mest betjener fastboende udlændinge og søfolk. Jeg har mødt kristne thaier
men gætter på de er meget få og især findes i storbyer. Og så i de etniske
minoriteter, vietnamesere og bjergstammer som en eftervirkning af
kolonitiden i Indokina og Burma. Jeg har besøgt en karen-landsby nær Chiang
Mai der ikke havde et buddhistisk tempel, kun en kirke: St. Gregory,
antagelig anglikansk eller lavkirkelig.

Lonely Planet angiver at ca. 0,5% af thailænderne er kristne, overvejende
etniske minoriteter.

> fortælle Thailænderne at Jesus ikke er en kristen Bhuda.

Jeg er enig med dig i at buddhisme og kristendom ikke er forenelige, hvis
det er det du siger.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : AF

Dato : 08-06-06 12:01

Peter Loumann skrev i news:1dyw7fwe02lv3$.bd2d67mbq1q9.dlg@40tude.net

[ ... ]
> Nu er katolikker da vist også kristne ...

De er ikke mere kristne end buddhister og hinduer er det!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : struer

Dato : 08-06-06 05:02

Peter Loumann skrev:

> Nu er katolikker da vist også kristne ...

Ja da, og paven er Jesus stedfortræder

> [...]
> løjtnant og lejesoldat Hans M. Jensen der faldt i kamp mod Shan-hæren 14/10

Bangkok som er lige så stor som Sjælland og 1,5 gange så mange
mennesker som i Danmark, har kun en enkelt kirke,
kirkegårde er der nok af overalt i Thailand f.eks ved river Kwai er
der mange soldater begravet, men en død soldat er vel ikke kaldet til
kristen mission arbejde ?

> Lonely Planet angiver at ca. 0,5% af thailænderne er kristne, overvejende
> etniske minoriteter.

0,5 % kristne af over 60.000.000 mennesker i Thailand og alle danske
missionære bliver kaldet til Afrika ? (måske en enkelt fra apstilsk
kirke til sydamerika)

> Jeg er enig med dig i at buddhisme og kristendom ikke er forenelige, hvis
> det er det du siger.

Jeg siger kun, jeg ikke kan forstå at der kun bliver kaldet
missionære til Afrika og ingen til Thailand,
kender du nogen der er kaldet til mission i Thailand, (Dansk eller
andre) ?

MVH erik l

Fra : Michael

Dato : 08-06-06 07:47

struer skrev:

>Jeg siger kun, jeg ikke kan forstå at der kun bliver kaldet
>missionære til Afrika og ingen til Thailand,
>kender du nogen der er kaldet til mission i Thailand, (Dansk eller
>andre) ?

http://www.bethania.dk/mission.htm

Der står lidt om missionering i Thailand.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-06-06 10:42

On 7 Jun 2006 21:01:53 -0700, struer wrote:

> Bangkok som er lige så stor som Sjælland og 1,5 gange så mange
> mennesker som i Danmark, har kun en enkelt kirke,

Det er ikke rigtigt. På mit kort alene over det centrale Bangkok kan jeg
umiddelbart få øje på 19:

Assumption Kathedralen nær Tha Oriental
Santa Cruz Kirken nær Wat Arun
Xavier Kirken på Thanon Silom
Samphan Thawong Krisyti Kirke ved A.I. Centret på Thanon Sathon Nua
St. Louis Kirke lige overfor
Trinity Hall Kirken i samme kvarter
Kristi Kirke i Pratunam
endnu en kirke i samme kvarter, Thanon Sri Ayutthaya
Fatima Kirken, Thanon Din Daeng
Bangkoks Håbs Kirke, Thanon Petchaburi Mai
Don Bosco Kirke sst
St. Dominic Kirke sst
Holy Redeemer kirken, Sukhumvit
Calvary Baptist-Kirken, sst
Jai Smnarn Kirken, sst
Watthana Kirken, sst
Grace Baptist-Kirken, sst
Den Evangelisk Kirke, Soi 10, sst
Ruam Chit Kirken, syd f Thanon Rama IV

Uden for centrum har jeg set en del flere.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : struer

Dato : 13-06-06 09:44

Peter Loumann skrev:

> [...]
> Den Evangelisk Kirke, Soi 10, sst
> Ruam Chit Kirken, syd f Thanon Rama IV
>
> Uden for centrum har jeg set en del flere.

og alle de kirker du nævner har Danske missionære kaldt af Gud ?

Du behøver vist læse mit første inslag

Fra : struer

Dato : 13-06-06 09:48

AF skrev:

> [...]
>
> [ ... ]
>
> De er ikke mere kristne end buddhister og hinduer er det!

Hej Andreas, jeg havde helt glemt dig

Erik L

Fra : AF

Dato : 13-06-06 18:21

struer skrev i news:1150188472.026585.107170@c74g2000cwc.googlegroups.com

[ ... ]
> Hej Andreas, jeg havde helt glemt dig

Ja der kan man bare se - og jeg som troede at jeg havde gjort et helt
uudslettelig indtryk

Det lyder som om du trives rigtig godt derude i det varme klima.

Fra : struer

Dato : 14-06-06 08:15

AF skrev:

> [...]
> uudslettelig indtryk
>
> Det lyder som om du trives rigtig godt derude i det varme klima.

ja, jeg er gift og varmen giver ingen gigtsmerter i ledene og
knoglerne, her er heller ikke nogen Økumeniske farisæer fra kirkernes
sammellægning at kæmpe mod.
Herude er lige som det paradis JV beskriver i Vagttårnet og den Planet
hver Mormon får ved deres opstandlesl Hi-Hi

kommer du og besøger mig

Erik L

Fra : AF

Dato : 14-06-06 21:22

struer skrev i news:1150269328.871055.113790@f6g2000cwb.googlegroups.com

[ ... ]
> kommer du og besøger mig

Jeg glæder mig virkelig på dine vegne.

Og det med et besøg kunne godt komme til at friste langt over evne.

Må jeg kontakte dig på din private mailadresse?

Med venlig hilsen
Andreas

Fra : Vidal

Dato : 14-06-06 08:34

struer skrev:

Hej Erik.

> ja, jeg er gift

Man siger jo, da fanden blev gammel, gik han i kloster.
Det må være nogenlunde det modsatte med dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : struer

Dato : 14-06-06 09:25

Vidal skrev:

> struer skrev:
>
> Hej Erik.

> Man siger jo, da fanden blev gammel, gik han i kloster.
> Det må være nogenlunde det modsatte med dig.

Ja du har ret, jeg nyder hvad Gud har skabt til mit bedste fældesskab
og prøver på ikke at ødelægge det

kommer du herud sammen med AF

Erik L

Fra : Bekan

Dato : 14-06-06 09:52

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Vidal skrev:

> [...]
> Det må være nogenlunde det modsatte med dig.

Ja du har ret, jeg nyder hvad Gud har skabt til mit bedste fældesskab

BEKAN: Vi andre må altså ikke komme derud? )

Fra : Vidal

Dato : 14-06-06 10:04

struer wrote:

> Ja du har ret, jeg nyder hvad Gud har skabt til mit bedste fældesskab
> og prøver på ikke at ødelægge det
>
> kommer du herud sammen med AF

Jeg er lykkelig gift, så hvad skal jeg dog i Thailand?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 14-06-06 10:17

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja du har ret, jeg nyder hvad Gud har skabt til mit bedste fældesskab
> og prøver på ikke at ødelægge det
>
> kommer du herud sammen med AF

Jeg er lykkelig gift, så hvad skal jeg dog i Thailand?

BEKAN: Thailand....are you joking...er meget andet. Har selv boet der i fire
år.

Fra : Bekan

Dato : 14-06-06 10:23

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lykkelig gift, så hvad skal jeg dog i Thailand?
>

> BEKAN: Thailand....are you joking...er meget andet. Har selv boet der i
> fire år.

Jo jeg kan godt se det *var* en joke )

Fra : AF

Dato : 14-06-06 21:24

Vidal skrev i news:1150275859.921265.243990@i40g2000cwc.googlegroups.com

[... ]
> Jeg er lykkelig gift, så hvad skal jeg dog i Thailand?

Der er mange andre grunde end at ville giftes, til at tage til Thailand.

Fra : struer

Dato : 15-06-06 09:50

AF skrev:

> Vidal skrev i news:1150275859.921265.243990@i40g2000cwc.googlegroups.com
>
> [... ]
>
> Der er mange andre grunde end at ville giftes, til at tage til Thailand.

du her ret Andreas, Vidal kunne f.eks fortæller Thailænderne af Jesus
ikke er de kristnes Budha

Erik L

Fra : AF

Dato : 15-06-06 15:58

struer skrev i news:1150361402.694391.21200@y41g2000cwy.googlegroups.com

[ ... ]
> du her ret Andreas, Vidal kunne f.eks fortæller Thailænderne af Jesus
> ikke er de kristnes Budha

Ja, det må da siges at være en af de bedste grund til at rejse til Thailand.
Det glæder mig rigtig meget at høre at du trives derude, samt at du også må
få anledning til at fortælle thailænderne om Jesus.

Fra : struer

Dato : 16-06-06 02:33

AF skrev:

> [...]
>
> Og det med et besøg kunne godt komme til at friste langt over evne.
>
> Må jeg kontakte dig på din private mailadresse?

jeg prøvede at sende en mail til "AF" <dewn...@tiscali.invalid> , hvis
det mislykkedes så var svaret, du kan skrive privat, hvis du ikke
sender sex-sider.

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 16-06-06 09:16

struer wrote:

> jeg prøvede at sende en mail til "AF" <dewn...@tiscali.invalid> , hvis
> det mislykkedes så var svaret, du kan skrive privat, hvis du ikke
> sender sex-sider.

Plejer han det?

--
Venlig hilsen,