Batteriskift Uwatec Aladin Pro
Fra : Claus Gregersen

Dato : 06-06-06 22:02

Hejsa
Da min gamle og trofaste Uwatec Aladin Pro ramte vandet her i weekenden gik
den i error (Err), og der har den været siden. Da den er købt i Singapore i
1999. Der burde stadig være batteri tilbage, men kan jeg selv skifte? Er der
nogen, som har erfaringer med dette?
På forhånd mange tak.
Claus

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-06-06 06:00

"Claus Gregersen" <e-mail@kofte.dk> wrote in message
> [...]
> er købt i Singapore i 1999. Der burde stadig være batteri tilbage,
> men kan jeg selv skifte? Er der nogen, som har erfaringer med dette?

Min erfaring er , at det kan man næppe.
Instruktionen siger , at den skal indleveres til batteriskift.

Jeg købte min Pro i 1996 og den havde stadig 66 %
tilbage da jeg solgte den sidste år, efter et par hundrede dyk,
så med mindre du har dykket meget intensivt, er det næppe
batteriet der er gået.

Jeg har 2 gange oplevet fejl på min Aladin Pro, hvor
den ikke kunne komme videre.

Den ene gang var efter en flyvetur hjem fra Canada,
hvor den viste 10 m for meget på 18 m, anden gang
var efter et sødyk i 1000 m højde i Østrig, hvor den
blev stående på 1.2 m, efter at vi var kommet op.

Begge gange har jeg fået den fixet uden beregning
af den originale sælger (men ikke skiftet batteri)

Søren Arnvig

Fra : Henrik Leegaard Hans~

Dato : 07-06-06 07:13

"Claus Gregersen" <e-mail@kofte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Singapore i 1999. Der burde stadig være batteri tilbage, men kan jeg selv
> skifte? Er der nogen, som har erfaringer med dette?

Har skiftet batteri på min Aladin Pro ( fra 1991) flere gange. Det er ganske
let, det er bare at lode et nyt på.

Henrik

Fra : Johnny Christensen

Dato : 07-06-06 07:39

"Henrik Leegaard Hansen" <leegaard@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har skiftet batteri på min Aladin Pro ( fra 1991) flere gange. Det er
> ganske let, det er bare at lode et nyt på.
>

> Henrik

Men det er den gamle version hvor man kunne dette. Man kunne skrue et
batteridæksel af på siden af computeren. En enhed købt i 1999 er den nye som
er oliefyldt og batteriet er placeret inde i det oliefyldte kammer. Straks
du åbner den, løber olien ud. Når du så opdager at du har dummet dig og
indleverer den til uwatec service, ser de hvad der er sket. Så bliver
regningen for batteriskifte og service cirka ligeså dyr som handelsværdien.
Dvs indlever den til batteriskifte _uden_ at pille ved den selv først, så
koster det almindelig pris og alle er glade.

mvh
Johnny

Fra : Johnny Christensen

Dato : 07-06-06 07:45

"Claus Gregersen" <e-mail@kofte.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Da min gamle og trofaste Uwatec Aladin Pro ramte vandet her i weekenden
> gik den i error (Err), og der har den været siden.

Hov!! man skal åbenbart læse hele mailen før man svarer
Når enheden er gået i Error mode, så er det ikke batteriets skyld, men
sandsynligvis computeren som er stået af. Jeg har haft 4 uwatec computere
som har lavet det lille nummer. Hvis du vil have den genoplivet, så skal den
til uwatec for rep. Men da du har købt den i Singapore, så regn med at du
kommer til at betale fuld servicepris når det foregår via et europæisk
forhandler net.

mvh
Johnny

Fra : temba

Dato : 07-06-06 12:11

Aflevere den til OceanDive.dk

Jeg har lige fået min ny Uwatec Air Z O2 i går...jeg afleveret min
gammel Air x Nitrox og fik denne ny model til billige penge.

Når en anden skriver at du ikke skal regne med billige rep pga købt i
Singapore, så synes jeg du skal tage chancen, maks du skal betale er
fragt hvis rep er for dyrt.

De giver god service og er gode til at rykke Uwatec for hurtig svar

mvh Mark-T