|
| Bio95 Fra : Michael K. |
Dato : 06-06-06 20:45 |
|
Nogle der ved om man kan tanke den nye Bio95 fra Statoil på en almindelig
2-takst knallert?
| |
Mikkel Lund (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 06-06-06 23:41 |
|
Michael K. skrev:
> Nogle der ved om man kan tanke den nye Bio95 fra Statoil på en almindelig
> 2-takst knallert?
>
Det kan man sagtens, den er dog lidt tynder end alm. benzin, så kan
kunne overveje at skrue lidt op for olien.
Mikkel
| |
Hr. Jensen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 07-06-06 06:40 |
|
Den Tue, 6 Jun 2006 21:44:42 +0200 sendte "Michael K." <nops@am.dk>
følgende røgsignaler:
>Nogle der ved om man kan tanke den nye Bio95 fra Statoil på en almindelig
>2-takst knallert?
Er det overhovedet nogen god idé at fylde det på en 2-takter?
Jeg mener der er jo 5% sprit i benzinen, og når karburatorsprit
modarbejder 2-taktsolie, så gør Bio95 vel også.
--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at byde de nye velkommen.
| |
Michael K. (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Michael K. |
Dato : 07-06-06 08:05 |
|
"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:7gpc825b3k4pg62c3immpas32819bmn6b6@4ax.com...
> Er det overhovedet nogen god idé at fylde det på en 2-takter?
>
Det er jo det store magiske spørgsmål :)
| |
Kaj Kristian Thomsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Kaj Kristian Thomsen |
Dato : 07-06-06 20:44 |
|
"Hr. Jensen" skrev
> Jeg mener der er jo 5% sprit i benzinen, og når karburatorsprit
> modarbejder 2-taktsolie, så gør Bio95 vel også.
Siden hvornår ?
| |
Hr. Jensen (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 08-06-06 00:05 |
|
Den Wed, 7 Jun 2006 21:44:21 +0200 sendte "Kaj Kristian Thomsen"
<kk.thomsen@get2net.invalid> følgende røgsignaler:
>
>"Hr. Jensen" skrev
>> Jeg mener der er jo 5% sprit i benzinen, og når karburatorsprit
>> modarbejder 2-taktsolie, så gør Bio95 vel også.
>
>
>Siden hvornår ?
Sprit har jo ikke ligefrem nogen smørende effekt.
Og olien er jo netop i benzinen for at smøre.
Så når man tilsætter et middel der affedter, får man så:
A. Bedre smøring.
B. Ringere smøring.
C. Pandekager til middag.
--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at byde de nye velkommen.
| |
Allan Riise (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 08-06-06 04:25 |
|
Hr. Jensen wrote:
> Den Wed, 7 Jun 2006 21:44:21 +0200 sendte "Kaj Kristian Thomsen"
> <kk.thomsen@get2net.invalid> følgende røgsignaler:
>
>>
>> "Hr. Jensen" skrev
>>> Jeg mener der er jo 5% sprit i benzinen, og når karburatorsprit
>>> modarbejder 2-taktsolie, så gør Bio95 vel også.
>>
>>
>> Siden hvornår ?
>
> Sprit har jo ikke ligefrem nogen smørende effekt.
> Og olien er jo netop i benzinen for at smøre.
>
> Så når man tilsætter et middel der affedter, får man så:
>
> A. Bedre smøring.
> B. Ringere smøring.
> C. Pandekager til middag.
Der mangler 1. ting i din ligning.
Fjerner sprit varme fra det/de legemer det er i berøring med = køler!?
--
Allan Riise
| |
Brian (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 08-06-06 08:21 |
|
"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44879876$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> A. Bedre smøring.
>> B. Ringere smøring.
>> C. Pandekager til middag.
>
> Der mangler 1. ting i din ligning.
>
> Fjerner sprit varme fra det/de legemer det er i berøring med = køler!?
Det er vek ikke altid en fordel?
| |
Allan Riise (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Riise |
Dato : 08-06-06 09:17 |
|
Brian wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44879876$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> A. Bedre smøring.
>>> B. Ringere smøring.
>>> C. Pandekager til middag.
>>
>> Der mangler 1. ting i din ligning.
>>
>> Fjerner sprit varme fra det/de legemer det er i berøring med =
>> køler!?
>
> Det er vek ikke altid en fordel?
Nej, på en LC motor om vinteren, ikke nødvendigvis.
--
Allan Riise
| |
Kaj Kristian Thomsen (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Kaj Kristian Thomsen |
Dato : 08-06-06 13:36 |
|
"Hr. Jensen" skrev
> Sprit har jo ikke ligefrem nogen smørende effekt.
Det har benzin nu heller ikke
> Og olien er jo netop i benzinen for at smøre.
Ja, og ingen problem der. *
> Så når man tilsætter et middel der affedter, får man så:
>
> A. Bedre smøring.
> B. Ringere smøring.
> C. Pandekager til middag.
D. Normalt ingen problemer, 99% af tilfælde hvor det går
galt er (delvis) selvforskyldt. USA og flere har længe
haft E10 i tankene ( Benzin med 10% Ethanol) og det blir
brugt uden problemer på både scootere, motorsave
og 100 -200 hk' s totakt outboards.
* Problemet med Ethanol og olie er at Ethanolen er hygroskopisk,
og vandet kan vaske oliefilmen af cylindervæggen og stempel, det
samme kan ske hvis man tager en tur i øsende regnvejr med et åbent
skumfilter på maskinen.
Et helt andet problem er at hvis der før er tanket benzin tilsat MTBE
er det nødvendig at tømme tanken og rense tank/karb igennem
inden der tankes benzin med fx 10-15 % Ethanol, ellers kan olien
skille fra.
| |
Hr. Jensen (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 08-06-06 14:08 |
|
Den Thu, 8 Jun 2006 14:36:22 +0200 sendte "Kaj Kristian Thomsen"
<kk.thomsen@get2net.invalid> følgende røgsignaler:
>
>"Hr. Jensen" skrev
> > Sprit har jo ikke ligefrem nogen smørende effekt.
>
>Det har benzin nu heller ikke
>
>> Og olien er jo netop i benzinen for at smøre.
>
>Ja, og ingen problem der. *
>
>> Så når man tilsætter et middel der affedter, får man så:
>>
>> A. Bedre smøring.
>> B. Ringere smøring.
>> C. Pandekager til middag.
>
>D. Normalt ingen problemer, 99% af tilfælde hvor det går
>galt er (delvis) selvforskyldt. USA og flere har længe
>haft E10 i tankene ( Benzin med 10% Ethanol) og det blir
>brugt uden problemer på både scootere, motorsave
>og 100 -200 hk' s totakt outboards.
>
>* Problemet med Ethanol og olie er at Ethanolen er hygroskopisk,
>og vandet kan vaske oliefilmen af cylindervæggen og stempel, det
>samme kan ske hvis man tager en tur i øsende regnvejr med et åbent
>skumfilter på maskinen.
>
>Et helt andet problem er at hvis der før er tanket benzin tilsat MTBE
>er det nødvendig at tømme tanken og rense tank/karb igennem
>inden der tankes benzin med fx 10-15 % Ethanol, ellers kan olien
>skille fra.
Nå, okay. Jeg har bare altid fået at vide at man skal bruge så lidt
karburatorsprit som muligt om vinteren.
--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at byde de nye velkommen.
| |
Kaj Kristian Thomsen (08-06-2006)
| Kommentar Fra : Kaj Kristian Thomsen |
Dato : 08-06-06 14:27 |
|
"Hr. Jensen" skrev
> Nå, okay. Jeg har bare altid fået at vide at man skal bruge så lidt
> karburatorsprit som muligt om vinteren.
>
Det er også et godt udgangspunkt
Men hellere en smule sprit i tanken end at holde
på Lars Tyndsk**** mark Pga is i karburatoren
| |
|
|