Elektromotor
Fra : TT

Dato : 06-06-06 14:39

Jeg skal bruge en BILLIG 220V motor med gearing på - så jeg kommer ud med
ca. 30 - 40 o-min, er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan noget, jeg
har browset en del rundt, men det er sort snak...

-TT

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-06-06 18:28

TT wrote:
> Jeg skal bruge en BILLIG 220V motor med gearing på - så jeg kommer ud med
> ca. 30 - 40 o-min, er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan noget, jeg
> har browset en del rundt, men det er sort snak...

Prøv at spørge i dk.teknik.el Der er fagfolkene.

Har du kigget hos Gul og gratis, den blå avis o.l.?

Du skulle måske præcisere hvad du har brug for. F.eks. hvor stor effekt.
Og fysisk størrelse.

Er prisen så vigtig som du indikerer.? Så må du jo søge noget brugt,
a.la. "ophørsudsalg", eller auktioner.

Prøv f.eks. at kontakte et sted hvor de reparerer elektrisk udstyr.

Du kan ret sikkert hjælpe dig selv hvis du fortæller i hvilken egn af
landet du bor.

Fordi: Du får sikkert svært ved at finde netbutikker der sælger den slags.
Du vil jo garanteret ikke betale prisen, når en lettere brugt fås til 10
- 25% af nyprisen.

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-06 21:19

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en BILLIG 220V motor med gearing på - så jeg kommer ud med
> ca. 30 - 40 o-min, er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan noget,
> jeg har browset en del rundt, men det er sort snak...

Hvad skal du bruge det til?

Hvis du skal trække noget, så kunne
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2059&n=20100 være en
mulighed. Du skal så have en konverter til 12 volt, men det er ikke noget
der vælter budgettet.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-06-06 22:43

On Tue, 06 Jun 2006 15:38:31 +0200, TT wrote:

> Jeg skal bruge en BILLIG 220V motor med gearing på - så jeg kommer ud med
> ca. 30 - 40 o-min, er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan noget, jeg
> har browset en del rundt, men det er sort snak...

Hvad er billigt?

Har du gjort dig nogen overvejelser om hvilken effekt motoren skal kunne
yde?
Hvis den ikke skal kunne trække noget særligt, kan du finde den
billigste motor du kan komme i nærheden af (evt fra en aflagt
vaskemaskine eller tørretumbler), og så sætte en frekvensomformer på.

Alternativt snakker du med den nærmste kølemontør eller
ventilationsfirma.

Fra : TT

Dato : 07-06-06 11:24

> [...]
> ca. 30 - 40 o-min, er der nogle der ved hvor jeg kan finde sådan noget,
> jeg har browset en del rundt, men det er sort snak...

Tak til jer alle, jeg kan desværre ikke fortælle hvilken effelt jeg leder
efter, men jeg kan nævne at det skal bruges til at drejen en cylinder af
stål rundt, den vejer ca. 20 kg, og skal dreje med omkring 30 omdrejninger i
minuttet. Jeg har fundet bla. Brdr. Klee - og de har masser af motorer og
gear men det er svært for lægmand at vælge syntes jeg - jeg har tidligere
spurgt i dk.teknik.el< FUT> dertil, men har ikke fået svar. Jeg bor i
København, så hvis nogle ved hvor man kan se noget lettere brugt vil det
være en stor fordel - jeg vil betale op omkring 500 DKK for den rigtige med
gearing, men jeg skulle gerne kunne købe mere end en.

Mvh. Torben