speedbådsførerbevis
Fra : Sune Jorgensen

Dato : 06-06-06 12:19

I det nyeste nummer af "Sportdykkeren" og f.eks. her
http://www.sejlsport.dk/sw19455.asp er omtalt, at de nye regler for
speedbådsførerbevis er gældende fra d. 1 april 2006. Men min øresnegl siger
mig at de først er gældende fra d.1 juli 2006 ?
/Sune

Fra : Jan Birk

Dato : 06-06-06 15:10

> [...]
> speedbådsførerbevis er gældende fra d. 1 april 2006. Men min øresnegl siger
> mig at de først er gældende fra d.1 juli 2006 ?

Du har ikke stor tillid til din øresnegl, var!

http://www.ft.dk/?/samling/20051/ftda/20060602_98.htm

/Jan

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 06-06-06 16:22

Takker men kan du ikke præcis sige hvor det står (L135 ...) ? for jeg
kan ikke finde det (gaab).
/Sune

Fra : Jan Birk

Dato : 07-06-06 07:00

> Takker men kan du ikke præcis sige hvor det står (L135 ...) ? for jeg
> kan ikke finde det (gaab).

Hverken høre eller læse. Det står da vist ikke så godt til

L 135 -> Lovf som vedt 2/6 06 Tillæg C -> Loven træder i kraft den 1.
juli 2006!

/Jan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-06-06 15:14

Sune Jorgensen skrev:

> [...]
> speedbådsførerbevis er gældende fra d. 1 april 2006. Men min øresnegl siger
> mig at de først er gældende fra d.1 juli 2006 ?

De nye kort er så i standard plastikkort format i stedet for de ældre
grønne laminerede kort. Dog uden billede, så man skal nok have noget
ID med udover kortet.. spændende for dem der kun er 16 år eller ikke
har et kørekort.

mvh
Jonas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 06-06-06 16:11

>spændende for dem der kun er 16 år eller ikke
>har et kørekort.

Så kan man få udstedt et ID-kort, som også kan bruges, når man vil købe øl
og spiritus.

Fra : Henning

Dato : 07-06-06 08:46

On 6 Jun 2006 07:13:30 -0700, "Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com>
wrote:

> [...]
>grønne laminerede kort. Dog uden billede, så man skal nok have noget
>ID med udover kortet.. spændende for dem der kun er 16 år eller ikke

Hm, hm - kan man få "konverteret" det gamle grønne kort? Eller skal
man op til ny prøve?

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-06-06 22:00

'"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hm, hm - kan man få "konverteret" det gamle grønne kort? Eller skal
> man op til ny prøve?

Ah du kan vel få et nyt kort..

Fra : AK

Dato : 07-06-06 09:21

Kan man ikke bruge dykkercertifikat som billed ID? der er jo billede
på.
isåfald er det ikke det store problem ikke at have kørekort.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 07-06-06 09:48

Jeg må vidst lige præcisere:

I det spørgsmål jeg stillede henviste jeg både til DSU og DSF hvor de
skriver:

"Den nye bekendtgøreles stiller nemlig nu krav om, at man under sejlads skal
have sit speedbådsførerbevis på sig, så man kan fremvise det, hvis politi
eller Søfartsstyrelsen ønsker at se beviset! I følge Søfartsstyrelsen vil et
glemt speedbådsførerbevis medfører en bøde
på 500 kr., hvilket nøje svarer til den bøde, man får for at have glemt sit
førerbevis til bilen"

Så der er to sæt nye regler både mht. førerbevis mm (1/4) og spiritus mm
(1/7).

/Sune