Hun tænder ikke længere på mig
Fra : hamdersen@gmail.com

Dato : 06-06-06 11:18

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år nu. Vi har en datter på
16 måneder. Jeg er 31 år og hun er 28. Da vi mødte hinanden havde
jeg ikke været i sex med andre piger. Hun havde været i seng med en
håndfuld, men kun få gange, og uden at det var særligt vellykket.
Ingen af os havde altså særlig meget erfaring.

I starten (de første måneder, måske det første år) fungerede vores
sexliv ok. Men efterhånden gik det mere og mere i stå. Specifikt fik
hun mindre og mindre lyst til sex og blev sværere og sværere at
tænde, mens jeg som regel har måtte tage initiativet og gøre det
meste af arbejdet.

Problematikken har været tilbagevendende og nogen gange er det som om
vi har fået løst det midlertidigt, men nu er det blevet værre end
nogensinde før. Vi har snakket meget om det, og der er kommet nogle
hårde ting på bordet:

Hun siger at hun ikke tænder på mig og at hun er i tvivl om om hun
nogensinde har gjort det. Hun elsker mig, men har ikke lyst til sex med
mig. Hun får det dårligt hver gang vi har haft sex, selv om hun ender
med at have fysisk lyst, fordi hun føler at hun forråder sine egne
følelser ved at have sex med mig.

Hun siger at grunden til at hun ikke tænder på mig er at hun synes at
jeg famler og er usikker, hvilket jeg ikke helt kan genkende. Hun siger
jeg "rører hende forkert". Hun vil gerne have at jeg er "mere sikker
på hånden og tager hvad jeg vil have". Jeg synes jeg har forsøgt
dette med jævne mellemrum, men hvor hun bare låser og er helt
afvisende. Og jeg vil jo ikke ligefrem voldtage hende... Så som jeg
ser det har vi begge været med til at skabe nogle roller hvor jeg
måske er blid og nænsom og hvor hun er samtidig er passiv, undtagen
når hun aktivt afviser mig når jeg netop forsøger at gøre tingene
på min måde eller at tage styringen. Men det er bare mit billede af
situationen.

Hun siger at der mangler flirt og "spil" imellem os. Det kan jeg godt
følge. Ingen af os har nogen sinde været særligt gode til det og har
ikke udviklet det eller lært det inden vi mødte hinanden.

Jeg tror på at vi begge kan lære at flirte, at "spille" og i det hele
taget finde de roller som vi ikke har nu men som vi åbenbart begge
gerne vil have. Men jeg ved ikke hvordan vi skal gribe det an. Eller om
7 års fastlåsning i de hidtidige roller gør det umuligt at lære
dette med hinanden. Måske skal vi lære det sammen med nye mennesker.

Vi elsker hinanden meget højt og vi vil helst blive sammen. Men vi kan
ikke blive sammen mens noget af det der burde være kernen i vores
forhold, den seksuelle tiltrækning og sexlivet, ikke fungerer. Måske
skal der bare gang i vores sexliv, koste hvad det vil. Måske skal vi
bryde nogle vaner, og gøre nogle nye og "farlige" ting som vi nu ikke
tør. Det kunne være rart om der fandtes en bog eller en
terapeut/sexolog der kunne sætte gang i en praktisk udvikling.
Allerhelst sådan helt skåret ud i pap: Sådan lærer du at flirte med
din kæreste i 50 skridt. Sådan lærer du at tage styringen i sengen i
50 skridt. Sådan genstarter I jeres sexliv i 50 skridt. Sådan tænder
I op under jeres sexliv i 50 skridt osv.

Hvad skal vi gøre?

Med venlig hilsen
Den blide

Fra : Just George

Dato : 06-06-06 12:16

had these thoughts

> Hvad skal vi gøre?
>
> Med venlig hilsen
> Den blide

Bedste råd jeg kan give er at tage kontakt til B.T's sexbrevkasse, som
Joan Ørting (kendt fra TV3) står bag.
Du/i kan skrive direkte til Joan på: joan.oerting@bt.dk
Hun har sikkert tips og tricks til hvordan i får gang i jeres
partnerskab igen, for der skal vist lidt mere prof. hjælp til
at rede jeres partnerskab, som lyder til at være Titanic der er på vej
imod dens skæbne.
Joan kan sikkert hjælpe.
--
Just George.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 06-06-06 12:35

"Just George" <thereisnone@tadress.com> skrev i en meddelelse
> had these thoughts

> Bedste råd jeg kan give er at tage kontakt til B.T's sexbrevkasse, som
> Joan Ørting (kendt fra TV3) står bag.
> Du/i kan skrive direkte til Joan på: joan.oerting@bt.dk

Jo hun har sikkert nogle idéer - men nu om dage huserer hun nu på ekstra
bladet....

Fra : Just George

Dato : 06-06-06 18:38

Jørgen Flainard had these thoughts

> "Just George" <thereisnone@tadress.com> skrev i en meddelelse

> Jo hun har sikkert nogle idéer - men nu om dage huserer hun nu på
ekstra
> bladet....

Sikken en minx, hopper over til fjenden
Underligt at B.T så stadig har hendes adresse hos sig stadigvæk,
jammen så må det være joan@eb.dk man skal skrive på så.

--
Just George.

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-06-06 13:16

Hej Hamdersen
Godt og velskrevet. Jeg mener der er en masse at tage fat på.

<hamdersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Sådan er det ofte. Kvinden vil gerne forføres, lokkes, overtales, spørges...

[...]

Jamen så er hun jo en svindler og bedrager.

Hun elsker mig, men har ikke lyst til sex med
mig. Hun får det dårligt hver gang vi har haft sex, selv om hun ender
med at have fysisk lyst, fordi hun føler at hun forråder sine egne
følelser ved at have sex med mig.

Snik-snak!
Men der er selvfølgelig et eller andet i vejen.

[...]

Se her har vi jo en åbning vi kan bruge til noget. En kvinde, der siger,
hvad hun har lyst til. Ikke dårligt! Det er helt sikkert her vi skal finde
løsningen.
Gå da hen bag hende. Kram hendes dejlige patter og visk hende i øret, at du
vil have hende i aften og at du ta'r hende, når I er kommet i seng. Gå og
hentyd til det hele dagen mens du en gang imellem ta'r hende på røven fast
og selvsikkert og en gang imellem blidt og kærligt. Hun skal ikke vide, hvad
du har tænkt dig at gøre next. Om aftenen hedder det så ikke, skat jeg har
lyst til sex. Har du også det. Du har jo lovet hende, at hun vil blive taget
når I skulle sove og nu forventer hun fandeme at du gør noget ved sagen. Du
kan godt regne med, at hun vil gøre lidt modstand. Det er jo en del af
spillet. Men prøv da sådan noget og lyt til hendes ønsker. Du nusser nok
lidt for meget om hende, hvis det er lidt mere kinky og fræk sex hun vil
[...]

Selvfølgelig gør hun det og ja selvfølgelig har I bragt hinanden ind i nogle
mønstre, det er svært at komme ud af igen. Hun er nok bare lidt træt af din
vat-pikke-agtige måde at komme og bede om sex på, som et barn be'r om slik.
Hun ønsker mere maskulinitet frem i lyset, men husk! at meget af det skal
foregå på det psykiske plan, som eksemplet med, at "true" hende med, at i
aften bli'r hun brugt... Det er jo spillet og magt / og alt muligt, der
fører til god sex, eller i det mindste kan gøre det.

Hun siger at der mangler flirt og "spil" imellem os. Det kan jeg godt
følge. Ingen af os har nogen sinde været særligt gode til det og har
ikke udviklet det eller lært det inden vi mødte hinanden.

Ark enten har man talentet, eller så har man ikke og hvis I begge hele tiden
går og bekræfter hinanden i, at det kan I ikke finde ud af... osv, så bli'r
det jo hurtigt bare til en dårlig undskyldning og en sovepude.

[...]

Uha pas på med det med nye mennesker. Det kan også hurtigt gå helt galt. En
af jer kan hurtigt gå hen og blive forelsket hvilket så kan ødelægge
forholdet. Næh start hjemme på køkkenbordet. Gi' hende en ordentlig omgang,
så sved og sager drevler af jer og nyd hendes underkastelse. Kvinder er jo
som bekendt ikke til at forstå. Nogle er til romantik og blomster sterinlys
osv.osv. mens andre er til de hårde sager og så er der dem, som forvirrende
nok er til begge dele. Kvinder forventer så også, at vi mænd er tankelæsere,
mindre kan faktisk ikke gøre det.
Men du må ind i kampen og leve livet og så se, hvad det udvikler sig til.
Husk også, at det, at I har fået et barn i sig selv godt kan ændre nogle
ting for jer som kræver at I tager jeres forhold op til vurdering og som
kræver en del af jer begge.

[...]

Hold nu op og gi' den tøs en ordentlig røvfuld, eller hvad der ellers tænder
dig. Hendes krop har hun jo detikeret til dig, så se dog for h... at komme i
gang med at bruge den.
Sexologer er ok og det kan sagtens være, at en sådan kan hjælpe jer, men lad
dog være med at tro, at sex er noget man lige læser op til sommerferien og
så kan man det.
Næh nej! Det skal bare dyrkes med fuld knal på! Det er forår, kvinderne er
vilde, patterne stritter og kan hahven / bilen / stranden... ikke bruges til
andet, så flå konen derud og giv hende en omgang de´r osse! *ggg* Det er
ikke alt det kvinderne siger man nødvendivis behøver lytte til.

Rigtig god sexsommer til Jer!

Mvh. brian

Fra : preben nielsen

Dato : 06-06-06 19:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Hamdersen
> Godt og velskrevet. Jeg mener der er en masse at tage fat på.

Det var dog den mest forfærdelig citat-teknik du har i dit indlæg
der ! Man kan jo overhovedet ikke se, hvad der er det oprindelige
indlæg og hvad der er dit svar.

It's nothing personal !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-06-06 00:06

Brian Olesen wrote:
> Hej Hamdersen
> Godt og velskrevet. Jeg mener der er en masse at tage fat på.

Installer OE-quotefix, så gider jeg læse dit indlæg:

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Godt for os, godt for dig :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-06-06 12:34

> Installer OE-quotefix, så gider jeg læse dit indlæg:
>
> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
>
> Godt for os, godt for dig :)

Har fiflet med det og det virker ikke her.
Så lev med det, eller dø af det.

Mvh. Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-07-06 14:42

Brian Olesen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44860a6a$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har fiflet med det og det virker ikke her.
> Så lev med det, eller dø af det.

Det er mest dig det går ud over. Du skriver en masse som vi andre ikke gider
finde imellem alt det du "quoter".

--
Per, Esbjerg

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 06-06-06 16:20

hamdersen@gmail.com wrote:
> [...]
> når hun aktivt afviser mig når jeg netop forsøger at gøre tingene
> på min måde eller at tage styringen. Men det er bare mit billede af

Jeg kender det godt. Nogle dage har man altså mest lyst til at manden
viser sig som en rigtig "hulemand" som tager hvad han vil have, tager
fat og viser at han ikke er bange for at man går i stykker. En gang
imellem er det fedt når der ikke er noget forspil og han bare går lige
til sagen og kræver sin ret.

Hvis din kæreste har det sådan ved jeg præcis hvad hun føler. Det
handler om at hun tydeligt skal vise hvad humør hun er i og om hun er
til det rå eller det blide.
Du kan garanteret tydeligt mærke hvordan hun reagerer når hun ikke gider
det blide og det er pisse ufedt at kæresten spiller "den hensynsfulde
elsker" når man bare vil tages råt og brutalt på køkkenbordet.

Sjusk på 5 minutter er godt når det lige er det man trænger til og mænd
er normalt heller ikke kede af en lynrunde. Det er ikke alle kvinder der
synes at der skal varmes op i halve og hele timer før det går løs.
Engang imellem er det dejligt at give sig tid, men stemningen skal være der.
Det hurtige knald er helt fint når der lægges det rigtige i det, grådige
hænder, sultne øjne og vildskab.

Ellers kan jeg anbefale at I får fat i en dildo hvis hun ikke når at
komme, den kan med fordel benyttes bagefter og så har du jo tid til at
kæle for hende imens hun bruger den.

Marianne Feddersen

Fra : hamdersen@gmail.com

Dato : 06-06-06 21:24

Brian Olesen wrote:

> Sådan er det ofte. Kvinden vil gerne forføres, lokkes, overtales, spørges...

Det har jeg heller ikke noget imod, men der skal vel være bare den
mindste gnist af mulighed for succes. Dvs. at hun ikke er fuldstændig
afvisende. Hun skal vel også vise at hun ikke er helt afvisende.

> Jamen så er hun jo en svindler og bedrager.

Ja, men hvad kan jeg bruge det til?

> Se her har vi jo en åbning vi kan bruge til noget. En kvinde, der siger,
> hvad hun har lyst til. Ikke dårligt! Det er helt sikkert her vi skal finde
> løsningen.

Enig.

> [...]
> spillet. Men prøv da sådan noget og lyt til hendes ønsker. Du nusser nok
> lidt for meget om hende, hvis det er lidt mere kinky og fræk sex hun vil

Det tror jeg du har ret i. Men jeg har åbenbart svært ved at gøre
alt det som du skriver. Så hvordan kommer jeg i gang med det? Hvordan
øver jeg mig? Hvordan lærer jeg det? Og igen: det må være meget,
meget svært at lære/gøre hvis der _ingen_ respons er på det fra
hende.

> [...]
> vat-pikke-agtige måde at komme og bede om sex på, som et barn be'r om slik.
> Hun ønsker mere maskulinitet frem i lyset, men husk!

Sikkert. Hvordan? Hvis jeg vidste hvordan, så ville jeg jo gøre det
allerede.

> [...]
> aften bli'r hun brugt... Det er jo spillet og magt / og alt muligt, der
> fører til god sex, eller i det mindste kan gøre det.

Det ved jeg ikke om jeg kan finde ud af. Men jeg kan øve mig.

> Ark enten har man talentet, eller så har man ikke og hvis I begge hele tiden
> går og bekræfter hinanden i, at det kan I ikke finde ud af... osv, så bli'r
> det jo hurtigt bare til en dårlig undskyldning og en sovepude.

Okay, men hvordan kommer vi så i gang med det i praksis?

> [...]
> Husk også, at det, at I har fået et barn i sig selv godt kan ændre nogle
> ting for jer som kræver at I tager jeres forhold op til vurdering og som

Klart.

> [...]
> dig. Hendes krop har hun jo detikeret til dig, så se dog for h... at komme i

Det synes jeg jo også at jeg prøver.

> [...]
> andet, så flå konen derud og giv hende en omgang de´r osse! *ggg* Det er
> ikke alt det kvinderne siger man nødvendivis behøver lytte til.

Men det du skriver er jeg/vi åbenbart ikke så gode til, ellers havde
vi jo ikke problemet. Så hvordan lærer vi det?

/David

Fra : Sabina H.

Dato : 06-06-06 22:24

hamdersen@gmail.com wrote:

> [...]
> øver jeg mig? Hvordan lærer jeg det? Og igen: det må være meget,
> meget svært at lære/gøre hvis der _ingen_ respons er på det fra

en metode til at komme ind i den slags er at starte med at læse noveller....
der findes et UTAL online...
læs dem alene, læs dem sammen, skriv nogle selv..... fantaser og sæt ord på
jeres fantasier.....

> Sikkert. Hvordan? Hvis jeg vidste hvordan, så ville jeg jo gøre det
> allerede.

jeg tror mere det pt er et spørgsmål om at i måske har været forholdsvis
uerfarne da i mødte hinanden, og måske det er tiden til at begynde at
eksperimentere.... lære jeres kroppe og fantasier at kende.... både sammen,
men i høj grad også alene....

> Okay, men hvordan kommer vi så i gang med det i praksis?

start i det små... start feks med at finde ud af hvilke fantasier der tænder
dig.... bliv udforskende omkring din egen seksualitet... jo mere tryg du er
i dit eget skind, jo mere tryg vil hun være sammen med dig.....
og opforder hende til at gøre det samme....

> Men det du skriver er jeg/vi åbenbart ikke så gode til, ellers havde
> vi jo ikke problemet. Så hvordan lærer vi det?

ved at lære jer selv at kende, før i aktivt prøver at genfinde hinanden...

jeg tror problemet er blevet så stort, netop fordi i ikke har haft tid til
at blive sikre i jeres egen seksualitet, inden i blev kastet ud i
tosomheden..... sex er IKKE kun noget man dyrker med sin partner.... det er
i høj grad noget man bør nyde med sig selv...
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-06-06 23:36

Hej David
Brian Olesen wrote:

> [...]
> mindste gnist af mulighed for succes. Dvs. at hun ikke er fuldstændig
> afvisende. Hun skal vel også vise at hun ikke er helt afvisende.

At tænke over. Stol på, at hun aldrig siger noget helt uden at der bagved
ligger et eller andet du overser. Jeg kunne forestille mig, at hun ville
tirrer dig til en eller anden reaktion - og så står du bare der - piv-piv
uha den sveg...
Tøsen (det kalder vi din sikkert ganske udmærkede kone af pædagoiske grunde)
har selvfølgelig tændt på dig tidligere, men nu er hun ærligtalt blevet godt
træt af alle dine søforklaringer og undskyldninger. Nu skal der "kød på
bordet". *ggg*
Så du kan altså reflektere over, at hun muligvis prøver at provokere dig til
at handle, at gøre noget, at være mere aktiv / styrende / nærværende...

> Enig.

Men løsningen kommer jo også inde fra og der er ingen tvivl om, at du aktivt
skal være den, der prøver at finde en løsning for jer.
Jeg kan selvfølgelig ikke love, at alt kan ændre sig til at blive en
constantly on-going pornofilm med sex-på-stribe hver aften. Men der skal nok
komme mere gang i den, hvis du tager fat i den lange ende af snoren og
prøver at styre tingene. Forestil dig, at du nu skal til at være kaptajnen i
jeres sexliv. Sexlivet er et stort skib, som du med stor dygtighed og flid
skal få til at sejle hele vejen ind gennem skærgården til havnen - Og det er
fandeme uden ekkolod og gps. *ggg* Du må stole på dine egne fornemmelser og
følelser og mærke efter, hvad hun reagerer positivt på og hvad du også selv
reagerer på.
Jeg har på fornemmelsen, at du er sådan en, der mere reagerer på, hvad hun
vil og dermed mæske selv glemmer dine lyster / fantasier og de fleste
kvinder jeg har kørt test-ride med har sgu bedre kunne lide, at det var
tydeligt, hvad hmm jeg ville. Ja sådan noget er sgu svært at forklare, men
man observerer jo hinanden hele tiden og hvis man lever for meget i
partnerens følelser, eller de følelser man tror hun / han har, så bliver man
i bund og grund uinteressant som sex-objekt.
Jeg synes da også selv, at en pige, som åbenlyst er hamrende liderlig er
meget mere lækker end en, der bare køre på rutinen og ikke lader sig rive
med.
Så du skal altså til i højere grad, at lave din egen masterplan og så se at
bringe den til udførelse. Så må hun jo se, om hun ka' følge med.

> [...]
> øver jeg mig? Hvordan lærer jeg det? Og igen: det må være meget,
> meget svært at lære/gøre hvis der _ingen_ respons er på det fra

Pis med hende. Lige nu handler det hele om dig. Er hun med eller mod dig.
lol
Forklaring følger:
Det som er vigtigt her er, at du kigger på hende og fantaserer en masse.
Visualiserer nogle dejlige ting du har lyst og når så lysten melder sig, tja
så er det jo bare at vise det. Du må vise hende, at du har lyst til hende.
Du skal ikke skrive en bog om det, som først lige skal sendes ind til
korrekturlæsning inden du kan få den bundet ind i svinelædder. Det er nu og
her det sner!
Jeg ville også, hvis jeg var dig være sød imod hende. Ikke kunstigt
inter-flora-agtigt, men ægte sød. Gør ting for hende i det daglige, som du
tydeligvis kun gør for hendes skyld. I starten får du intet tilbage, men hun
vil helt sikkert synes det er sexet, hvis du gør praktiske ting bare for at
glæde hende og naturligvis uden at nævne det med et ord. Igen handling frem
for stiltiende passivitet.
Men her i starten må du som sagt begynde at blive mere kaptajnen end
lethmatrosen. Du må kort sagt ind i kampen og vinde terretorium som
"slavepisker". Bemærk venligst anførselstegnene. det er naturligvis kun
i overført betydning indtil I har fundet helt ud af, hvad det er i hver især
tænder på.

> Sikkert. Hvordan? Hvis jeg vidste hvordan, så ville jeg jo gøre det
> allerede.

Jamen lidt af ovenstående og gør dig så lidt mere spændende. Slut med
det-der: ja det skal jeg nok-lille-mor-agtige! Hun er din "tøs" nu og der
skal virkelig til at ske ting og sager. Det er sådan lige den fornemmelse
jeg får ved gennemlæsningen af dit indlæg. Det kan jo kun blive sådan lidt
karikeret når man ikke kender hverken dig eller din kone, men jeg tror vi er
inde på noget af det rigtige her.
Jeg tror udfra det jeg kan læse, at du er en såkaldt logiker. det er en, som
gerne vil have hele den teoretiske baggrund på plads inden du går amok i
eksperimenter. Jeg er lidt i konflikt med denne persontype, da jeg er
praktiker og bare gerne vil i gang... lol
Altså du ønsker flere informationer om, hvad du skal gøre, men jeg som
person ville hellere bare prøve at gøre noget, hvis du forstår.
Derfor er der sikkert andre her i gruppen, som kan komme på banen med langt
flere slibrige detaljer og som også vil være meget bedre til det end jeg.

> Det ved jeg ikke om jeg kan finde ud af. Men jeg kan øve mig.

Det synes jeg bestemt du skulle!

> Okay, men hvordan kommer vi så i gang med det i praksis?

Kast jer frådende ud i det (og især dig).
Bare prøv og prøv og vupti! så er den der bare en dag.

> Klart.

Jo det er sikkert klart på det fornuftsmæssige plan, men det kræver også, at
man får snakket om det og får nogle forslag på bordet til, hvad man rent
faktisk kan og skal gøre.
De fleste forældre jeg kender sådan der i jeres alder har det hurtigt med at
skuppe børnene foran sig de første 10 år, som en stor fed undskyldning for
alt muligt. Den køber jeg ikke. Som par skal man stadig prioritere hinanden
og sørge for kvalitetstid sammen.

> Det synes jeg jo også at jeg prøver.

Det synes jeg så ikke!

> Men det du skriver er jeg/vi åbenbart ikke så gode til, ellers havde
> vi jo ikke problemet. Så hvordan lærer vi det?

Tja jeg fornemmer lidt dovenskab her.
Man gør det bare. Man ta'r et fast greb i hendes hofter, det er derfor de er
formet sådan... og Så... Nej jeg siger ikke mere. det er jeg for
blugfærdig til. *gg*

Håber I får flere saftige detaljer fra andre. Nu har i fået et par værktøjer
der kan eksperimenteres med.

Mvh. Brian

Fra : nusle nuslesen

Dato : 07-06-06 21:01

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

Synes Brian's indlæg i hovedtræk er så meget "hovedet-på-sømmet" som det kan
blive. Thumbs up herfra!

Det andet pladder med at stå på vippen og ævle syv lange og syv brede om
hvordan man dog hopper - det er altsammen meget godt, og lige til at falde i
søvn af. Nogle gange skal der handles, ikke tænkes, ikke tales, ikke
analyseres - bare handles.

Det er ligesom med cykler - man kan ikke lære at cykle, uden at sætte sig på
den og begynde at pedalere - sådan er det bare.

mange hilsner

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-06-06 14:41

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er ligesom med cykler - man kan ikke lære at cykle, uden at sætte sig

> den og begynde at pedalere - sådan er det bare.

Og det er jeg jo 100% enig med dig (og Brian) i.

Men jeg kom forleden dag til at tænke på, at det er sgu nemmere at få
succes, hvis man i forvejen har masser af selvtillid. Og selvtilliden kommer
så til gengæld som følge af succes.

Hvis man for længe har kørt i den samme rille med nederlag på nederlag, og
som konsekvens har mistet sin selvtillid, så bliver det en lang kamp op af
hullet igen. Been there myself! Det er svært at lære at cykle, hvis man
allerede er faldet af de første 100 gange. Og det lyder som om det netop er
OP's situation. Det skal ikke være nogen undskyldning, men kan tjene som en
forståelse. Det er ihvertfald sådan det har været for mig. Nu har jeg fået
meget mere selvtillid, og alting er blevet meget nemmere

Jeg tror såmænd han sagtens kan finde ud af det når det kommer til stykket,
det handler bare om at tro på sig selv. Og her brugte jeg det farlige ord
"bare", for det er sgu nemmere sagt end gjort. Det er lige-til, og alligevel
så svært.

Måske man kan "fake", dvs. agere som om man has masser af selvtillid...

-Michael.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-06-06 20:59

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men jeg kom forleden dag til at tænke på, at det er sgu nemmere at få
> succes, hvis man i forvejen har masser af selvtillid. Og selvtilliden
> kommer
> så til gengæld som følge af succes.

Hvad er moralen?

> Hvis man for længe har kørt i den samme rille med nederlag på nederlag, og
> som konsekvens har mistet sin selvtillid, så bliver det en lang kamp op af
> hullet igen.

Og?

Der er mange ting her i livet, der kan blive/er en lang kamp.

> Been there myself! Det er svært at lære at cykle, hvis man
> allerede er faldet af de første 100 gange.

Det er også svært for børn at lære at gå - men de bliver alligevel ved
indtil de kan.

> Og det lyder som om det netop er
> OP's situation. Det skal ikke være nogen undskyldning, men kan tjene som
> en
> forståelse.

Tja, jeg kan godt forstå, at det kan være svært - men jeg har svært ved at
forstå, at nogen kan tro at den form for søgen efter medynk skulle kunne
tænde deres kvinde seksuelt.

> Måske man kan "fake", dvs. agere som om man has masser af selvtillid...

Mine erfaringer siger mig, at det kun er en stakket frist - der er grænser
for hvor længe en facade kan holde.

mange hilsner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-06-06 22:40

On Thu, 8 Jun 2006 21:58:47 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Det er også svært for børn at lære at gå - men de bliver alligevel ved
>indtil de kan.

Hmmm hvis vi lige vender tilbage til det første indlæg i debaten også
forsætter her - altså puhh det med at komme i en skede - det kan man
altså ikke bare beslutte sig for nu kan jeg bare det - så ville jeg da
for en gøre det - det er da en flad fornemelse at gå igenem samleje
efter samleje uden at opnå klimax ...specilt synes jeg det er svært
med kvinder jeg synes er smukke eller som jeg er følsesmæsigt
indvoldveret i - men tag en eller anden mindre atraktiv kvinde hvor
jeg kan glide hænd i den tanke gang din klamme so nu skal du fanme få
imens jeg bilder mig ind hun ikke bryder sig om det ja så lykkedes det
sgu !!!!

jeg har lige sidet og fået en spiller til en godt brugt dame på 56 der
har lagt nogen film op af sig selv på scor det kørte i et hjørne også
havde jeg en jpg oppe i billed browseren med en jeg synes er rigtig
køn og under min skærm et parpir billed af en jeg har kendt i mange år
og er tændt på også flytter jeg øjnene efter hvor jeg er :0) under
klimax nedstirre jeg hende den pæne eller parpir billedet men under
selve spilleren der tager jeg hende den fæle på 56 ikke at det er
nogen alder :0) men hun er altså ... ja ikke en man tager med hjem til
sine forældre hvis man kommer af et pæmt hjem :))))

--
MvH Bo M Mogensen
"i min flugt imod jorden flyver jeg dog frit et øjeblik"Camus

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 09-06-06 07:50

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> "Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Hvad er moralen?

Det handler om at tro på sig selv. Usikkerhed fører til fiasko - sådan groft
sagt.

> Det er også svært for børn at lære at gå - men de bliver alligevel ved
> indtil de kan.

Ja præcis. Hvad er det så lige der går galt for nogle mennesker, at de
bliver usikre og bange for fiasko? Det er ment som et seriøst spørgsmål.

> Tja, jeg kan godt forstå, at det kan være svært - men jeg har svært ved at
> forstå, at nogen kan tro at den form for søgen efter medynk skulle kunne
> tænde deres kvinde seksuelt.

Netop. Det er også min pointe. Medynken skal netop *ikke* komme fra hans
kvinde, hvilket det ellers lyder som om netop er det der sker hjemme hos OP.
Men jeg prøver bare at filosofere lidt mere generelt over tilværelsen. Jeg
genkender meget OPs situation fra mit eget liv, og jeg har ikke alle svarene
selv. Frygten for fiasko kan være større end viljen til success. Måske det
hjælper OP at erkende, hvor det er skoen trykker, så han ikke bare synes at
det er hans kvinde der er dum/umulig. OP må selv tage ansvaret for sin egen
situation i stedet for at gøre sig til "offer" for hendes manglende lyst.

> Mine erfaringer siger mig, at det kun er en stakket frist - der er grænser
> for hvor længe en facade kan holde.

Jeg tror heller ikke på skuespil.

Det nytter ikke at holde mennesker for nar, hverken andre eller sig selv.
Men tilbage står problemet, at hvis frygten for fiasko er for stor, så er
der brug for nogle konkrete redskaber til at komme videre.

-Michael.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 09-06-06 20:06

> [...]

Hej,

> Det handler om at tro på sig selv. Usikkerhed fører til fiasko - sådan

Vi er ikke enige.

For mig handler det om at prøve, glæde sig når det går godt, og holde fast
i, at det er okay at fejle, når det går skidt - for det er såre
menneskeligt.

Alt for mange tror, at selvtillid handler om andres anseelse - det gør det
ikke efter min mening - det handler om tillid til sig selv. Hvis ens
kriterier for at have selvtillid er, at man altid skal lykkes med det man
gør og at skulle høste andres anerkendelse på det - er man sikret fiasko.

Selvtillid handler for mig om, at jeg har tillid til, at jeg gør mit
bedste - nogle gange lykkes det, og jeg er super glad og stolt - andre gange
fejler det, og det er okay - det er menneskeligt.

> Ja præcis. Hvad er det så lige der går galt for nogle mennesker, at de
> bliver usikre og bange for fiasko? Det er ment som et seriøst spørgsmål.

De bliver usikre og bange, fordi de har lagt deres selvtillid i andres
hænder.

Eksempel:
X vil gerne i sex med Y
Hvis Y siger ja, vil X føle selvtillid.
Hvis Y siger nej, vil X miste selvtillid.

Lad os lige vende det lidt om.

Eksempel:
X vil gerne i sex med Y.
Hvis Y siger ja, bliver X glad og stolt.
Hvis Y siger nej, bliver X ked af det, men stolt af at have turdet tage
chancen.

Jeg ved da godt, hvilken "løsning" jeg vælger.

> Netop. Det er også min pointe. Medynken skal netop *ikke* komme fra hans
> kvinde, hvilket det ellers lyder som om netop er det der sker hjemme hos
> OP.

Der skal slet ikke være tale om medynk - heller ikke fra gutterne i
skurvognen.

> [...]
> svarene
> selv. Frygten for fiasko kan være større end viljen til success.

Frygten for fiasko kan også være større end lysten til at føle glæden ved at
man har prøvet.

> [...]

> Men tilbage står problemet, at hvis frygten for fiasko er for stor, så er
> der brug for nogle konkrete redskaber til at komme videre.

Man kunne f.eks. begynde at anskue "fiasko" som en mulighed for at lære, en
mulighed for at blive bedre/dygtigere, en mulighed for at vise at man kan og
vil prøve - og vide, at det i sig selv er en god ting.

mange hilsner

Fra : hamdersen@gmail.com

Dato : 06-06-06 21:35

Marianne Feddersen wrote:

> [...]
> fat og viser at han ikke er bange for at man går i stykker. En gang
> imellem er det fedt når der ikke er noget forspil og han bare går lige

Det kan jeg sådan set godt forstå (mange mænd ville også synes at
det var fedt hvis kvinden en gang i mellem viste hvad hun ville have,
og bare tog det :)
Jeg er åbenbart bare ikke så god til at gøre det. Men jeg/vi vil
gerne lære det, øve os på det osv. Hvordan gør man mon det?

> Hvis din kæreste har det sådan ved jeg præcis hvad hun føler. Det
> handler om at hun tydeligt skal vise hvad humør hun er i og om hun er
> til det rå eller det blide.

Det ville i hvert fald hjælpe mig hvis jeg kunne mærke _et eller
andet_ fra hendes side, et medspil/modspil. Ellers er det sgu op af
bakke hele vejen.

> Du kan garanteret tydeligt mærke hvordan hun reagerer når hun ikke gider
> det blide og det er pisse ufedt at kæresten spiller "den hensynsfulde
> elsker" når man bare vil tages råt og brutalt på køkkenbordet.

Nej, det kan jeg ikke særligt tydeligt mærke. Måske er det bare
generelt når hun virker til ikke at have lyst. Men hvad skal jeg så
gøre? Voldtage hende?

> Sjusk på 5 minutter er godt når det lige er det man trænger til og mænd
> er normalt heller ikke kede af en lynrunde.

Nej, det er fint. Bare begge har lyst.

> Det er ikke alle kvinder der
> synes at der skal varmes op i halve og hele timer før det går løs.

Næ, det er også kedeligt hver gang. Det kan jeg godt se. Men jeg har
jo ikke lyst til at "gå om bord i hende" før jeg kan mærke at hun
har lyst.

> Engang imellem er det dejligt at give sig tid, men stemningen skal være der.
> Det hurtige knald er helt fint når der lægges det rigtige i det, grådige
> hænder, sultne øjne og vildskab.

Men er det sidste du beskriver noget der udelukkende skal komme fra
mig, mens hun er helt uengageret og stritter imod og siger nej og
virker til at hun overhovedet ikke har lyst? Eller skal der ikke være
et eller andet spil? Så er vi måske tilbage ved det med at flirte,
som ingen af os er gode til. Det skal vi også udvikle på en eller
anden måde.

> Ellers kan jeg anbefale at I får fat i en dildo hvis hun ikke når at
> komme, den kan med fordel benyttes bagefter og så har du jo tid til at
> kæle for hende imens hun bruger den.

Vi har allerede en dildo, og hun har ikke problemer med at komme når
vi boller, eller vha. min hånd eller tunge osv. Ikke så sjældent
endda kommer vi samtidigt. Men det er jo stadig efter et langt,
kedeligt, rutinepræget forspil og i missionærstillingen og hvor jeg
hele tiden venter til hun er klar. Ikke hvor der er et frækt spil
imellem os inden hvor hun stritter imod, men hvor jeg kan mærke at hun
gerne vil tages og hvor jeg så tager hende. Det sker simpelt hen ikke.

Jeg kunne skidegodt tænke mig at blive bedre til dette, men jeg kan
ikke lade være med at synes at hun også bliver nødt til at være med
i denne udvikling. Hun skal også flirte, spille, vise på en eller
anden måde at hun gerne vil tages osv. Det kan ikke bare være mig der
skal voldtage en død dør. Det tænder jeg i hvert fald ikke på.

/David

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 07-06-06 15:37

Hej

Jeg klipper lige det hele vi har skrevet væk, for ellers bliver det bare
så langt.

Efter at have læst dit svar, var den eneste tanke i mit hoved:" Sig mig,
taler de slet ikke sammen"?
Det tror jeg nu måske at I gør, men er I bange for at stille konkrete
spørgsmål eller krav?
I er nødt til at fortælle hinanden hvad I har af ønsker og
forventninger, men det skal ikke være mens Der er sex under opsejling.
Tal sammen en fredag aften over en flaske vin eller to og i alligevel er
i OK weekendhumør og så vær ligeglad med at barnet vækker jer tidligt
næste morgen, det kommer I nok over. Tal om alt mellem himmel og jord og
vær ikke bange for at sige hvad i ønsker jer, heller ikke for hvad I
ønsker jer af sexlivet. Man er nødt til at være konkret, for ellers
forstår partneren ikke hvad man siger. Lad være med at angribe hinanden,
men lyt til hvad den anden siger og forhold jer til det I hører. Hvis I
er i tvivl, så spørg ind til tingene.
Der MÅ komme noget brugbart på bordet.

Parforhold handler om meget, men især om at beherske kompromissets svære
kunst og somme tider bliver man nødt til at gå på kompromis i sexlivet
også. Hvis det ikke er din kæreste direkte imod at have sex med dig, må
hun ind imellem lade sig overtale og få lyst undervejs. Vi må alle gøre
noget somme tider som vi måske ikke lige gider men som viser sig at
blive godt nok alligevel.

Jeg ved ikke hvordan du skal gøre ved din kæreste, men prøv at være mere
insisterende, krævende og dominerende. Lad dig ikke feje af i første
omgang, du kommer bare til at virke som en dørmåtte og det HADER mange
kvinder. Mange kvinder vil gerne domineres (lidt ) da det fremhæver
deres femininitet for dem selv.

Håber du kan bruge dette.

Marianne Feddersen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 08-06-06 14:55

<hamdersen@gmail.com> wrote in message
> Det ville i hvert fald hjælpe mig hvis jeg kunne mærke _et eller
> andet_ fra hendes side, et medspil/modspil. Ellers er det sgu op af
> bakke hele vejen.

Og hva' så? Hold op med at pive, eller find en anden kæreste! Sådan er hun
åbenbart, og det hjælper ikke at gøre dig selv til "offer" eller appellere
efter medlidenhed. Det er IKKE en skid synd for dig. Du skaber alle
problemerne selv. Fat det dog!

Du må stole på dig selv, og lade være med at søge svarene hos din kæreste.
Vis hende, hvad *du* har lyst til. Lad være med at spørge om lov først, bare
gør det. Måske tænder det hende, måske ikke. Det finder du først ud af, når
du er igang.

Og så er der forskel mellem "neej" og "NEJ". I første tilfælde kan du jo
svare med "nååh", og så bare fortsætte eller variere, eventuelt efter en
lille pause. I den anden situation skal du selvfølgelig stoppe med det
samme.

Husk også, at forventninger er dejlige. Du behøver ikke være bange for at
blive skuffet. Forskellen mellem drenge og mænd er netop, hvordan de
håndterer skuffelser og nederlag. Grow up!

-Michael.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-06 22:03

In news:1149589103.313440.169340@y43g2000cwc.googlegroups.com,
hamdersen@gmail.com <hamdersen@gmail.com> wrote:

> Jeg tror på at vi begge kan lære at flirte, at "spille" og i det hele
> taget finde de roller som vi ikke har nu men som vi åbenbart begge
> gerne vil have.

Du tager fejl.

> Men jeg ved ikke hvordan vi skal gribe det an. Eller
> om 7 års fastlåsning i de hidtidige roller gør det umuligt at lære
> dette med hinanden. Måske skal vi lære det sammen med nye mennesker.

Ja, med *helt* nye mennesker.

> Vi elsker hinanden meget højt og vi vil helst blive sammen.

Du tager fejl.

> Hvad skal vi gøre?

Se sandheden i øjnene og hurtigst muligt sænke den dødssejler, jeres forhold
åbenlyst er.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 07-06-06 00:16

> Se sandheden i øjnene og hurtigst muligt sænke den dødssejler, jeres
> forhold åbenlyst er.

Amen.

Fra : Sabina H.

Dato : 06-06-06 22:24

hamdersen@gmail.com wrote:

> [...]
> 50 skridt. Sådan genstarter I jeres sexliv i 50 skridt. Sådan tænder
> I op under jeres sexliv i 50 skridt osv.

jeg kan godt se det er svært, men det er mindst lige så svært at fortælle i
et debatforum hvad i bør gøre for at ændre det....
mit bedste bud må være at i enten springer hårdt og brutalt ud i det, og
melder jeg til sexskolen på tv3 ;) , eller at i begynder aktivt at finde ud
af hvad i hver især tænder på, og hvordan i kan kombinere det med
hinanden....

det kan være et kursus, det kan være at begynde at læse noveller sammen
eller alene... måske i har brug for lidt tid alene (ikke nødvendigvis et
brud, men bare tid hvor i ikke er sammen 24/7) der er et utal af muligheder,
det bedste i kan gøre er at finde ud af hvad i personligt KAN gøre, ikke
hvad i TØR gøre....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Diana Juncher

Dato : 08-06-06 18:31

Måske problemet ligger et andet sted? Altså, måske er det kvindens
version af begrebet "penisvisdom" ;) Det kan være, der er andet, hun
ikke er tilfreds med, og som derfor indirekte - og måske endda uden
hendes egen viden herom - påvirker jeres sexliv?
Ellers er det eneste råd, jeg kan føje til samlingen: prøv at
tilbringe lidt tid hver for sig. En uge eller to. I trænger helt
sikkert til at savne hinanden, især fysisk.

Fra : Zeki

Dato : 08-06-06 22:16

Hej

håndfuld, men kun få gange, og uden at det var særligt vellykket.

Og alligevel ved hun tilsyneladende alt om at "blive rørt de rigtige steder"
osv?
Mon ikke at hun har prøvet mere end hun gav udtryk for?

> [...]
hun mindre og mindre lyst til sex og blev sværere og sværere at
tænde, mens jeg som regel har måtte tage initiativet og gøre det

Og I har helt sikkert "talt om tingene" (til døde) mens du mere eller mindre
tigger og beder, ikke?

nogensinde har gjort det. Hun elsker mig, men har ikke lyst til sex med
mig.

Og der er meget kort tid til hun siger "kan vi ikke bare være venner?" eller
noget i den dur.

med at have fysisk lyst, fordi hun føler at hun forråder sine egne
følelser ved at have sex med mig.

Gad vide hvad der mon vil ske hvis du giver hende det billede at du SLET
IKKE har behov eller lyst til hende mere. Når hun ikke længere føler sig
omklamret og forventningerne vælte ned over hende, så vil dit "fravær" kunne
vække hendes begær til live igen.

jeg famler og er usikker, hvilket jeg ikke helt kan genkende.

Det kan hun vel heller ikke, når hun nu ikke tidligere har været i seng med
nogle "vellykket"?

jeg "rører hende forkert". Hun vil gerne have at jeg er "mere sikker
på hånden og tager hvad jeg vil have".

Alligevel kan selvkontrol være det bedste våben. Prøv at opfør dig som en
vildmand, slik hende (til orgasme) - vis hende at du nyder det - og behold
så bukserne på indtil hun trygler om "den." Hun skal gøre sig fortjent til
den. Vis hende at du har lyst, men ikke behov.

følge. Ingen af os har nogen sinde været særligt gode til det og har
ikke udviklet det eller lært det inden vi mødte hinanden.

Du kan starte her:
http://www.askmen.com/dating/doclove/index.html

> [...]
7 års fastlåsning i de hidtidige roller gør det umuligt at lære
dette med hinanden. Måske skal vi lære det sammen med nye mennesker.

Ud fra det du skriver virker det som om at jeres forhold synger på sidste
vers.

Hvis man er meget pjattet med en person og han/hun ikke er familie, og man
samtidig tænder på vedkommende så er der basis for et parforhold. Hvis man
ikke tænder på vedkommende ryger han/hun straks i "ven"-kategorien. Og det
er dér du er på vej hen.

Hun skal ikke gøre noget som helst. Det er DIG der skal vække hendes begær.
Og det kan du kun gøre ved at ændre opførsel. Du kan næppe "tale hende til
rette."

Mvh
Zeki