Juel skrev:
>> Hvorfor skal skiver til MC, selvom man køber i Tyskland koste 1000-1500 ?
>>
>> Hvad er forskellen på en bremseskive til en bil og en til en MC ?
>
> Et bud er fremstillings mængden.. altså hvor mange poloer er der lige i
> verden ? og hvor mange af netop af din mc ??
> En anden ting er vel kørte km, hvor mange kørte km har en polo fra 90 i snit
> gået i forhold til en mc fra 90 i snit??.. der bliver brugt MANGE flere
> bremseskiver til biler...
>
> Det er det jeg vil byde på er årsagen..
Og ikke at forglemme, MC skiver er tyspisk støre i diameter, har
flydene ophæng, tyndere gods, men stadig krav om stor styrke osv. men
det er jo bare at kigge på dem, så er man ikke i tvivl om der kræves en
del mere til nymodens MC skiver vs. bil skiver i både matriale kvalitet,
såsom produktions processen... læg så Mortens stk. antal osv. oven i,
f.eks. er der en del flere biler, og en del flere bilerimellem som deles
om de samme skiver osv. end der er MC'er.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"
www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "
www.molnit.com"