Gmail og sær besked
Fra : Jakob

Dato : 06-06-06 10:05

Jeg fik tidigere idag en sær mail fra mig selv, som jeg aldrig har sendt. Er
der nogen der har en fornuftig forklaring? Jeg har ændret mit password
efterfølgende... Her er mailens info:

Date: Tue, 06 Jun 2006 08:23:47 +0100
To: "xxx" <xxx@gmail.com>
From: "xxx" <xxx@gmail.com>
Subject: 557

5556

Fra : Max

Dato : 06-06-06 10:10

Hej Jakob

> Jeg fik tidigere idag en sær mail fra mig selv, som jeg aldrig har

Jeg fik noget tilsvarende på mine TDC adresser igår.

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 06-06-06 10:19

> Jeg fik noget tilsvarende på mine TDC adresser igår.

Sært - var din også sendt fra Polen?

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-06-06 10:47

Jakob <pope.jakob@gmail.com> skrev 2006-06-06:
> Jeg fik tidigere idag en sær mail fra mig selv, som jeg aldrig har sendt. Er
> der nogen der har en fornuftig forklaring? Jeg har ændret mit password
> efterfølgende... Her er mailens info:

Der er ingen grund til at ændre password. Den er ikke sendt fra gmail
men udefra, nemlig fra pa227.siedlce.cvx.ppp.tpnet.pl
[213.77.210.227]

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-06-06 22:12

Jakob wrote:
> Jeg fik tidigere idag en sær mail fra mig selv, som jeg aldrig har sendt. Er
> der nogen der har en fornuftig forklaring? Jeg har ændret mit password
> efterfølgende... Her er mailens info:

Er det første gang, du har modtaget en mail, hvor din egen email-adresse
stod som afsender? Eller er er der noget specielt ved netop denne, som
jeg har overset?

Det første sker hele tiden. Hvis jeg gad, ville jeg fra mine
spam-arkiver kunne udgrave nogle tusinde spammails, hvor min
email-adresse står som både modtager og afsender. Og nogle gange har de
lige så lidt indhold som din - sandsynligvis fordi spammeren har kørt et
script eller program, som ikke fungerede helt efter hensigten.

Der er ikke nogen grund til at fare ud og ændre password, fordi du
oplever den slags. Det kræver ikke noget indbrud på din mail-konto at
sende dig en email, hvor du står som afsender. Enhver kan gøre det fra
en hvilken som helst mailserver, som din mailserver accepterer post fra.

--
Allan Olesen

Fra : Thomas - Spinoza

Dato : 07-06-06 22:51

Jakob wrote:
> Jeg fik tidigere idag en sær mail fra mig selv, som jeg aldrig har sendt. Er
> der nogen der har en fornuftig forklaring?

Der er ved at komme info om det fænomen rundt omkring på
It-hjemmesiderne. Kendetegnet er at eneste indhold er et tal. F.eks. hos
tdc: http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=3063