BT012SS vs BT012 vs Sportec M1 ??
Fra : S@nd

Dato : 06-06-06 09:32

Hej,

Så varer det ikke længe inden der skal nyt gummi på Fejebladet.
I øjeblikket kører jeg med Bridgestone BT012SS, og jeg har været
rigtig godt tilfreds med dem. Fantastisk grip, hurtig oopvarmning og
Fejebladet styrer perfekt med dem. - Men!! De er jo ikke forbandet
mange km i dem. Og da mit køremønster har ændret sig lidt, til også
at inkludere nogle flere langture med slid på midten, er jeg ved at
kigge efter lidt alternativer med lidt flere kilometer.

Nærliggende har jeg kigget på BT012, som efter sigende skulle have
lidt flere km, men opbygningen skulle være noget anderledes end
SS-typen, og derfor aner jeg ikke hvordan de arter sig i forhol til
hinanden - Nogen der har erfaringer????

Flere har også anbefalet Metzeler Sportec M-1, som efte sigende skulle
have et rigtig godt grip og samtidig lidt flere kilometer end BT012SS -
Nogen der har erfaringer????

Håber at høre fra jer.

Mvh. S@nd

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 06-06-06 17:10

metzeler sportec M1 er efter min mening et udemærket dæk.
holder ved mig ca 6000 km, godt grip. ok styreegenskaber!
Jeg kender ikke bridgestone BT012, men jeg har kørt med
BT014, som også er et udemærket dæk, men det tager lidt
tid før der er varme i dækket, og grip i, inden er de ret glatte!
Det bagdæk holdte 3500km, så det er lige i underkanten efter
min mening, det er nok bedre egnet, til banekørsel, end alm
gadekørsel mht til økonomien, ellers vælg en hård compound!

kim..

Fra : S@nd

Dato : 07-06-06 13:02

Kim (Bandit600) wrote:
> metzeler sportec M1 er efter min mening et udemærket dæk.
> holder ved mig ca 6000 km, godt grip. ok styreegenskaber!

Kender ikke BT014, men det tyder i retning af, at hverken BT014 eller
BT012 har så mange kilometer i sig, men nogle rigtig gode egenskaber
til banebrug.
Mine BT012SS har ikke kørt 3000km endnu og kun været på en enkelt
trackday og slidmærkerne er mistænkeligt tæt på

Da jeg har hørt flere rose Sportec M1 til trackday-brug også, er jeg
nok ved at være derhenne, at det bliver mit dæk de næste +5K km -
Forhåbentligt!