|
| Grr.. thansen Fra : Martin Bak |
Dato : 06-06-06 08:37 |
|
Ja så skulle jeg også prøve det.
Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt delene
hos thansen.
Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og forrør
for at være færdig.
Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i hinanden.
Hun er herefter blevet instrueret i for fremtiden at handle dele hos
Mekonomen, hvis jeg skal montere det..
--
Martin
| |
Benny Hojvaelde (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Benny Hojvaelde |
Dato : 06-06-06 09:28 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:e63bav$2c10$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så skulle jeg også prøve det.
> Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt delene
> hos thansen.
> Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
> fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
> På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og forrør
> for at være færdig.
> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i hinanden.
> Hun er herefter blevet instrueret i for fremtiden at handle dele hos
> Mekonomen, hvis jeg skal montere det..
Da min hedengange Corolla skulle have ny udstødning købet jeg de også ved
TH.... Oh ak oh ve, det passede slet ikke. De fik det hele serveret tilbage
på disken og jeg pengene tilbage i hånden.
Pilede til Aalborg og ind i Biltema et splitsekund før lukketid. Købte
komplet udstødning, der viste sig at passe 112% og jeg havde små 150 til
benzin som det var billigere.
Benny
| |
sdsf (06-06-2006)
| Kommentar Fra : sdsf |
Dato : 06-06-06 15:08 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:e63bav$2c10$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så skulle jeg også prøve det.
> Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt delene
> hos thansen.
> Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
> fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
> På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og forrør
> for at være færdig.
> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i hinanden.
Kan det ikke skyldes at du har vendt et eller andet forkert?
Jeg er nu glad for at der næsten altid ligger en Thansen butik i kort
afstand.
Jeg ville ønske at der var en Biltema butik i københavn.
| |
Troels - around 9000 (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Troels - around 9000 |
Dato : 06-06-06 15:13 |
|
> Jeg ville ønske at der var en Biltema butik i københavn.
Næstved er sguda også tæt på. Jeg kørte gerne de 100 km for at komme i
Biltema. Gude-butikken.
// Troels
| |
Martin Bak (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 06-06-06 15:39 |
|
"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
news:44858c37$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:e63bav$2c10$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Ja så skulle jeg også prøve det.
>>>> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
>> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i
>> hinanden.
> Kan det ikke skyldes at du har vendt et eller andet forkert?
>
He, -nej. Potterne eller rørene bliver ikke længere af at blive vendt.
Udstødningen består, foruden forrøret af 3 stykker med hver sin potte på.
Den bagerste var nogenlunde nem at hænge op i sine 3 gummibøsninger. Foran
den endnu en med en lang cylindrisk "potte" på. Denne er ikke gjort fast med
gummestropper. Og endelig det forreste potte, der hænger i et enkelt
gummiophæng. Denne er den forkerte. Krogen til gummiophænget var også lidt
forskudt i forhold til krogen under bilen. Så stroppen kom til at hænge lidt
strammet ud og skulle strækkes yderligere hvis forrør og potte skulle nå
hinanden.
Delene kunne ganske enkelt ikke samles, og jeg har nu bedt thansen om at
skaffe den rigtige potte i stedet. Spændt på hvordan det kommer til at gå..
Martin
> Jeg er nu glad for at der næsten altid ligger en Thansen butik i kort
> afstand.
>
> Jeg ville ønske at der var en Biltema butik i københavn.
>
>
| |
sdsf (06-06-2006)
| Kommentar Fra : sdsf |
Dato : 06-06-06 22:08 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:e6441r$2mdd$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> news:44858c37$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> > news:e63bav$2c10$1@newsbin.cybercity.dk...
> >> Ja så skulle jeg også prøve det.
> >>>> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold
og
> >> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i
> >> hinanden.
> > Kan det ikke skyldes at du har vendt et eller andet forkert?
> >
> He, -nej. Potterne eller rørene bliver ikke længere af at blive vendt.
> Udstødningen består, foruden forrøret af 3 stykker med hver sin potte på.
>
> Den bagerste var nogenlunde nem at hænge op i sine 3 gummibøsninger. Foran
> den endnu en med en lang cylindrisk "potte" på. Denne er ikke gjort fast
med
> gummestropper. Og endelig det forreste potte, der hænger i et enkelt
> gummiophæng. Denne er den forkerte. Krogen til gummiophænget var også lidt
> forskudt i forhold til krogen under bilen. Så stroppen kom til at hænge
lidt
> strammet ud og skulle strækkes yderligere hvis forrør og potte skulle nå
> hinanden.
> Delene kunne ganske enkelt ikke samles, og jeg har nu bedt thansen om at
> skaffe den rigtige potte i stedet. Spændt på hvordan det kommer til at
gå..
Jeg fik på et tidspunkt skiftet udstødning på min Golf II, og her måtte
mekanikeren også bruge et ekstra stykke rør fordi sættet ikke passede.
Så det er sikkert en fejl ved en af dem der laver uorginale udstødninger til
Golf II.
Det synes jeg ikke man kan bebrejde Thansen.
Jeg er MEGET glad for at der er nogle der sælger uorginale dele til en
brøkdel af prisen på originale.
| |
Per Beer Hansen (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 06-06-06 19:20 |
|
Martin Bak wrote:
> Ja så skulle jeg også prøve det.
> Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt
> delene hos thansen.
> Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
> fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
> På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og
> forrør for at være færdig.
> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold
> og stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i
> hinanden. Hun er herefter blevet instrueret i for fremtiden at handle
> dele hos Mekonomen, hvis jeg skal montere det..
Det behøves ikke at være bedre/anderledes fra Mekonomen.
Jeg var ude for nøjagtigt det samme, som dig, for et par måneder siden (også
en Golf II).
Forskellen var bare, at hele udstødningen var købt hos Mekonomen, så måske
T.Hansen og Mekonomen har fået fra samme leverandør med samme fejl i ?
Min løsning var, at skære noget af den gamle udstødning til og svejse i
mellem der hvor der manglede at stykke.
Lidt fusk, men det var en søndag eftermiddag og manden skulle bruge sin bil
mandag morgen, så han insisterede.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Martin Bak (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 07-06-06 00:22 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:aHjhg.63$%p2.30@news.get2net.dk...
> Min løsning var, at skære noget af den gamle udstødning til og svejse i
> mellem der hvor der manglede at stykke.
> Lidt fusk, men det var en søndag eftermiddag og manden skulle bruge sin
> bil mandag morgen, så han insisterede.
>
>
Jeg havde desværre ikke mulighed for at svejse. Men nu jeg tænker nærmere
over det, så kunne det måske være løst ved, at skære kraven + et stykke rør
af den gamle potte. Så kunne den gamle krave være sat udover det nye forrør,
og rørstumpen i kraven på den nye potte. Det ville så have krævet en ekstra
klampe.
Hvis ikke thansen kan fremskaffe en potte der passer, så kan det måske blive
løsningen.
Jeg skal så acceptere, at gummibøsningen ikke hænger lige ned, men krænger
lidt fremad.
Hvordan fik du fjederklipsene på manifolden/forrøret? Det er da vist ikke
muligt uden værktøj beregnet netop til det..
Martin
| |
sdsf (07-06-2006)
| Kommentar Fra : sdsf |
Dato : 07-06-06 06:22 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:e652n2$8pi$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> news:aHjhg.63$%p2.30@news.get2net.dk...
> > Min løsning var, at skære noget af den gamle udstødning til og svejse i
> > mellem der hvor der manglede at stykke.
> > Lidt fusk, men det var en søndag eftermiddag og manden skulle bruge sin
> > bil mandag morgen, så han insisterede.
> >
> >
> Jeg havde desværre ikke mulighed for at svejse. Men nu jeg tænker nærmere
> over det, så kunne det måske være løst ved, at skære kraven + et stykke
rør
> af den gamle potte. Så kunne den gamle krave være sat udover det nye
forrør,
> og rørstumpen i kraven på den nye potte. Det ville så have krævet en
ekstra
> klampe.
> Hvis ikke thansen kan fremskaffe en potte der passer, så kan det måske
blive
> løsningen.
Ja sådan kan det gøres.
Her er et par billeder af dette, som det blev gjort på min Golf II:
http://pictures.hotserv.dk/DSCF0030.JPG
http://pictures.hotserv.dk/DSCF0032.JPG
| |
sdsf (07-06-2006)
| Kommentar Fra : sdsf |
Dato : 07-06-06 06:34 |
| | |
Per Beer Hansen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 07-06-06 17:58 |
|
Martin Bak wrote:
>
> Hvordan fik du fjederklipsene på manifolden/forrøret? Det er da vist
> ikke muligt uden værktøj beregnet netop til det..
Jamen jeg brugte skam det rigtige værktøj, som hører til jobbet.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Fam. Olsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 07-06-06 21:59 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:DADhg.833$cV6.523@news.get2net.dk...
> Martin Bak wrote:
>>
>> Hvordan fik du fjederklipsene på manifolden/forrøret? Det er da vist
>> ikke muligt uden værktøj beregnet netop til det..
>
> Jamen jeg brugte skam det rigtige værktøj, som hører til jobbet.
Ja 2 af dem her gør undeværker.
______________
|_
_|
\
/
\
/
\________/
MVH Niels
| |
Fam. Olsen (07-06-2006)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 07-06-06 22:21 |
|
"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44873e12$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
> news:DADhg.833$cV6.523@news.get2net.dk...
>> Martin Bak wrote:
>>>
>>> Hvordan fik du fjederklipsene på manifolden/forrøret? Det er da vist
>>> ikke muligt uden værktøj beregnet netop til det..
>>
>> Jamen jeg brugte skam det rigtige værktøj, som hører til jobbet.
>
> Ja 2 af dem her gør undeværker.
> ______________
> |_ _|
> \ /
> \ /
> \________/
>
>
>
Hmm det var ikke sådan den skulle se ud, men sådan.
_______________
|_ _|
\ /
\ /
\_________/
MVH Niels
| |
Mikkel Lund (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 06-06-06 22:11 |
|
Martin Bak skrev:
> Ja så skulle jeg også prøve det.
> Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt delene
> hos thansen.
> Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
> fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
> På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og forrør
> for at være færdig.
> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i hinanden.
> Hun er herefter blevet instrueret i for fremtiden at handle dele hos
> Mekonomen, hvis jeg skal montere det..
>
Så bare vent til næste forår, så er hele lortet rustet fra hinanden,
been there, done that.
Mikkel
| |
Brian S Jensen (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 06-06-06 22:23 |
|
"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:4485ef4e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Bak skrev:
>> Ja så skulle jeg også prøve det.
>> Min bekendtes Golf II skulle have ny udstødning, og hun havde købt delene
>> hos thansen.
>> Så af med den gamle, på jagt efter hjemmelavet specialværktøj til
>> fjederklipsene der holder manifold og forrør sammen.
>> På med forrør, hænger potterne på og skal bare lige samle potter og
>> forrør for at være færdig.
>> Hvad F... Der mangler 5-10 cm rør! Potter og forrør kan kun med vold og
>> stort besvær trækkes så tæt sammen at de kan gå et par cm. ind i
>> hinanden.
>> Hun er herefter blevet instrueret i for fremtiden at handle dele hos
>> Mekonomen, hvis jeg skal montere det..
>>
>
> Så bare vent til næste forår, så er hele lortet rustet fra hinanden, been
> there, done that.
>
> Mikkel
Jep, uoriginale dele (især ustødning) er da kun til en nødløsning, hvis
bilen skal sælges eller lign. - for som du skriver, mange af de uoriginale
ustødninger ruster for et godt ord - og larmer desuden også mere
- men er man indstillet på det, jamen så spar dog bare lidt dér
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Ib Jakobsen (06-06-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 06-06-06 23:09 |
|
Brian S Jensen skrev:
> Jep, uoriginale dele (især ustødning) er da kun til en nødløsning, hvis
> bilen skal sælges eller lign. - for som du skriver, mange af de uoriginale
> ustødninger ruster for et godt ord - og larmer desuden også mere
> - men er man indstillet på det, jamen så spar dog bare lidt dér
Er det ud fra thansen kvalitet du taler er vi enige. Men tager du Walker
er sagen lidt anerledes. Jeg kører mange korte ture. Alligevel holdt min
udstødning i godt 6 år. Og var ikke smaskrådden. Jeg ser en del
originale som må skiftes efter 2 år. Og endelig lyden. Så ved jeg de har
et lydlaboratorie og de tester helt vildt.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 15-06-06 03:02 |
|
Ib Jakobsen wrote:
> Brian S Jensen skrev:
>
>> Jep, uoriginale dele (især ustødning) er da kun til en nødløsning,
>> hvis bilen skal sælges eller lign. - for som du skriver, mange af de
>> uoriginale ustødninger ruster for et godt ord - og larmer desuden
>> også mere - men er man indstillet på det, jamen så spar dog bare
>> lidt dér
> Er det ud fra thansen kvalitet du taler er vi enige. Men tager du
> Walker er sagen lidt anerledes. Jeg kører mange korte ture. Alligevel
> holdt min udstødning i godt 6 år. Og var ikke smaskrådden. Jeg ser en
> del originale som må skiftes efter 2 år. Og endelig lyden. Så ved jeg
> de har et lydlaboratorie og de tester helt vildt.
Jeg har lige skiftet udstødning på min - den blev 9 år ... men det var
selvfølgelig også den originale :)
--
Per, Esbjerg
| |
|
|