Mac mini netværksopstart
Fra : John Tornhøj

Dato : 05-06-06 14:09

Hej

Jeg har lige købt en brugt mac mini.

Ved en fejl kom jeg til at sætte den til at boote på et netværksdrev.

Problemet er, at jeg ikke har sådan et drev og nu viser skærmen bare et
blinkende lille ikon af en jordklode når jeg prøver at starte den.

er der en vej udenom dette, så jeg kan booto på harfddisken og rette min
fejl.

med venlig hilsen

John Tornhøj

Fra : Jon

Dato : 04-06-06 14:45

John Tornhøj <jtornh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> blinkende lille ikon af en jordklode når jeg prøver at starte den.
>
> er der en vej udenom dette, så jeg kan booto på harfddisken og rette min

Enten

1) Hold nede Alt-/tilvalgstast ved oppstart og se om du ikke kan velge
din lokale disk da. Marker og klikk deretter på høyrepil på skjermen.

Hvis ikke:

2) Start fra din installasjons-DVD (sett inn disken og hold 'C' nede til
oppstart er i gang).
- Når skjermbildet kommer opp, velg språk (du må det for å kommme
videre), men når Installer kommer frem, går du til Verktøy og velger
Startstasjon. Marker System på din interne HD, og deretter Omstart.
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal:

Fra : John Tornhøj

Dato : 05-06-06 16:58

Tak for hjælpen, så fik jeg det til at virke.

Det viste sig, at hvis jeg bare ventede længe nok startede den op på
harddisken.

mvh

John

Fra : Jon

Dato : 05-06-06 18:29

John Tornhøj <jtornh@hotmail.com> wrote:

> Det viste sig, at hvis jeg bare ventede længe nok startede den op på
> harddisken.

Gå inn på Systemvalg --> Startstasjon (norsk versjon) og velg din HD, så
slipper du ventingen neste gang.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc