Q: medie100
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-06-06 08:13

En lille TV-producent har en 300 mHz G3 blå/hvid med medie100
kort/software på.

Kører OS9

Han genererer fint film ned til de interne harddiske.

Han anskaffer sig af pladshensyn en stor 500 Gb ekstern FW-harddisk. En
nabo installation kører med sådan en tilsyneladende uden større
problemer men på en 350 mHz maskine.

Når han forsøger at generere film direkte ned på 500 Gb'eren, uanset
størrelse af fil og uanset frame-hastighed (hedder det sådan?) og uanset
udvidet eller standard formatering af FW-disk, får han en I/O
fejlmelding når han forsøger at afslutte jobbet.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-06 17:03

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:
> En lille TV-producent har en 300 mHz G3 blå/hvid med medie100
> kort/software på.
>
> Kører OS9

Systemet bør opdateres til seneste ver 9.2.2, og der bør være 768mb RAM
i maskinen.

> [...]
> udvidet eller standard formatering af FW-disk, får han en I/O
> fejlmelding når han forsøger at afslutte jobbet.

Svjh. er det Medie100, der kræver Oxford911+ chipset, men det er der
ikke på det interne FW chip. Et PCI Firewire kort med Oxford911+ chipset
vil formentlig kunne løse problemet. - Sammen med at Medie100 programmet
tildeles omkring 150mb RAM i min. str. og 180-200mb i ønsket str..

Det er samme problemer med QTPro, hvis man gemmer direkte på eksterne
diske via FW...

Der var et amtsligt projekt her omkring, der havde et lidt tilsvarende
problem på nogle små G4/350 og 400. Det blev ihvertfald løst med et FW
kort med 911+ chipset...

Et PCI Firewire kort med Oxford911+ chipset koster omkring 130-150kr. -
Keyspan, MacAlly og PowerLogix har alle 911+ chipset.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-06-06 17:59

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:
> [...]

> udvidet eller standard formatering af FW-disk, får han en I/O
> fejlmelding når han forsøger at afslutte jobbet.

hvilket værktøj har han brugt til at formatere FW disken med?

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 01-06-06 21:57

> hvilket værktøj har han brugt til at formatere FW disken med?

Diskværktøj - altså Apples!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk