Weatherbug widget
Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-06 19:57

Jeg har fundet alle tiders vejrwidget. Jeg elsker at kunne se
temperaturen etc. og har prøvet alle mulige vejrprogrammer. De er ikke
alle lige gode, da de henter data fra amerikanske hjemmesider, der ikke
altid prioriterer Danmark så højt. Så nogle gange får man nogle helt
skæve temperaturer eller slet ingen.
   Jeg klarer mig nogenlunde med Apples vejr-widget, men den viser ikke
så meget andet end temperaturen. Weatherbugs widget viser også vinden.
Det ser også ud til, at Weatherbug opdaterer vejret løbende. Apples
vejr-widget opdaterer først, når man åbner Dashboard. Det er
selvfølgelig meget godt, at den ikke bruger processorkraft hele tiden.
Til gengæld skal man vente lidt på temperaturen, hver gang man åbner
Dashboard. Det kan jo f.eks. være i går aftes, man åbnede det sidst, så
vejret kan have ændret sig meget.

<http://www.apple.com/downloads/dashboard/information/weatherbuglocalweather.html>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-05-06 22:57

Henrik Münster skrev:
> [...]
> Til gengæld skal man vente lidt på temperaturen, hver gang man åbner
> Dashboard. Det kan jo f.eks. være i går aftes, man åbnede det sidst, så

I sandhed en nørd-tingest til "computeren der har alt"

Henrik har du ikke en have du kan opleve vejret i? Det siger min farmor
at du har (hehe ... ) og så slipper du for at vente på at din
vejr-Widget opdaterer

Hilsen Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-06-06 21:39

On 2006-05-30 23:56:43 +0200, Jesper Mehlsen <jespermehlsen@gmail.dk> said:

> [...]
>
> Henrik har du ikke en have du kan opleve vejret i? Det siger min farmor
> at du har (hehe ... ) og så slipper du for at vente på at din

Det er nu ikke nogen særlig stor have. Desuden arbejder jeg på en
røntgenafdeling, hvor vi går rundt det meste af dagen uden at se
udenfor. Jeg har altid elsket at følge med i vejret. Det er da
spændende at se temperaturen og vinden. Der er mange situationer, hvor
det er rart at vide, om det er frostvejr, om der er fare for glatte
veje, og hvor meget tøj man skal have på. Det gælder især, hvis man
skal ud at cykle eller løbe. Man kan ikke altid skønne temperaturen
umiddelbart. Så er det godt at have et objektivt mål. Endelig er vejret
altid et godt konversationsemne.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster