DVD-R ekstern
Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 30-05-06 10:48

Hej

Hvis I skulle købe en ekstern DVD-brænder som gerne skulle virke både
på Mac og PC, og gerne med Firewire og USB, hvad ville I så vælge?

Jeg har kig på denne:

LaCie DVD±RW with LightScribe Design by F.A. Porsche

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174909

Hvad skal man se efter? Er LightScribe pengene ud af vinduet?

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-05-06 12:10

jesper@FJERNveloce.dk writes:

> Hvis I skulle købe en ekstern DVD-brænder som gerne skulle virke både
> på Mac og PC, og gerne med Firewire og USB, hvad ville I så vælge?

En billig lite-on smidt i et kabinet fra Zitech.
Jeg bruger en Lite-on s812.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-06 21:35

On 2006-05-30 13:09:43 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> En billig lite-on smidt i et kabinet fra Zitech.
> Jeg bruger en Lite-on s812.

Måske følger jeg ikke nok med i prisernes styrtdyk, men kan det
virkelig gøres ret meget billigere end de godt kr. 700,-, drevet fra
LaCie koster?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-05-06 21:38

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Måske følger jeg ikke nok med i prisernes styrtdyk, men kan det
> virkelig gøres ret meget billigere end de godt kr. 700,-, drevet fra
> LaCie koster?

Det bliver ikke meget billigere. 300 kroner for et kabinet og 300
kroner for en brænder. Hvis et Lacie virkeligt kan fås for 700 kroner,
vill jeg også gå efter det i stedet.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 30-05-06 20:39

<jesper@FJERNveloce.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvis I skulle købe en ekstern DVD-brænder som gerne skulle virke både
> på Mac og PC, og gerne med Firewire og USB, hvad ville I så vælge?

Jeg har selv købte et Lacie Slim DVD±RW Firewire for et par uger siden.
Jeg valgte netop dette, da det tilbød et design, som intet andet drev
kunne matche, samtidig med at det tilbød rimelige hastigheder (8x
skrivning).

Købte denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114033

Drevet fylder praktisk talt intet (det er mindre end min Mac mini i
areal, så det står fint ovenpå uden at være en øjebæ), vejer intet, og
trækker fint strøm fra Firewire-porten.

Er utroligt tilfreds med drevet, og fortryder ikke at have købt et så
dyrt fremfor løsningen som Thomas foreslår. Godt nok er den billigere,
men man får altså ikke samme design (skal muligvis bruge denne sammen
med en Macbook, så det er rart at kunne slæbe den med).
--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 31-05-06 10:26

Hej

Mikkel Westh [2740] wrote:
> [...]
>
> Drevet fylder praktisk talt intet (det er mindre end min Mac mini i
> areal, så det står fint ovenpå uden at være en øjebæ), vejer intet, og

Det ser attraktivt ud! Men desværre ikke USB, og det er jo næsten et
krav når man skal tilslutte den til PC, også. Og jeg kan ikke lige se
man kan få USB+Firewire i de små slim-kabinetter. Elektronikker kan
nok ikke være der

Super - tak for anmeldelsen!

--
Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-05-06 10:33

Hej Jesper

> [...]
> krav når man skal tilslutte den til PC, også. Og jeg kan ikke lige se
> man kan få USB+Firewire i de små slim-kabinetter. Elektronikker kan

Næh, men du kan købe et Firewire PCI kort hos fx. Zitech til omkring
80kr....

> Super - tak for anmeldelsen!

Et lige så flot alternativ kunne være et ICYbox 5,25" kabinet fra SHG +
et Pioneer drev. De er knap så små, men meget stilrene.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 31-05-06 13:52

Hej igen

Erik Richard Sørensen wrote:
> Næh, men du kan købe et Firewire PCI kort hos fx. Zitech til omkring
> 80kr....

Ja - det var en mulighed, Men min kæreste har en bærbar (og vi
har ingen stationære pc'er)

> Et lige så flot alternativ kunne være et ICYbox 5,25" kabinet fra SHG +
> et Pioneer drev. De er knap så små, men meget stilrene.

Er det Pioneer det styrer? Jeg ville selv have "gættet" på Plextor...
Men det kommer måske ud på et?

--
Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-05-06 17:23

Hej Jesper

jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> Ja - det var en mulighed, Men min kæreste har en bærbar (og vi
> har ingen stationære pc'er)

Hvis den har mulighed for PCMCIA, så kan der fås et PCMCIA Firewire kort
hos PC Lageret her i Århus til omkring 150kr. - Kortet virker på både
bærbare Mac og windows baserede maskiner...

> Er det Pioneer det styrer? Jeg ville selv have "gættet" på Plextor...
> Men det kommer måske ud på et?

Nja, der er vel 4 mærker, der er de mest dominerende - Pioneer, LiteOn,
NEC og Plextor. - Det er ikke alle NEC og Plextor drev, der er
kompatible med Mac ved afspilning, men de kan sagtens bruges til
optagelse via Toast 6.x/7.x. - Plextor skriver endda på deres website,
at de er kede af ikke at være istand til at levere drivere til Apple
Macintosh.

Dem, jeg har de absolut bedste erfaringer med er Pioneer og så NEC 2500A
og 3500A, mens jeg har haft problemer med at få NEC 2510, 2550, 3520 og
3550 til at køre på både B&W G3 og på G4 - også under OS X10.3.x/10.4.x.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-06 22:32

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Nja, der er vel 4 mærker, der er de mest dominerende - Pioneer, LiteOn,
> NEC og Plextor. - Det er ikke alle NEC og Plextor drev, der er
> kompatible med Mac ved afspilning

Det må du gerne forklare nærmere, hvad mener du med afspilning?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-05-06 22:38

jesper@FJERNveloce.dk <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Er det Pioneer det styrer?

Alt duer.

> Jeg ville selv have "gættet" på Plextor... Men det kommer måske ud
> på et?

Hvis man gerne vil omgå visse kopibeskyttelser er Plextor det ringeste
valg og Lite-on det bedste valg. Pioner er et glimragende kompromis
mellem hastighed, kvaliteten af brændingerne og evnen til at læse
ridsede skiver.

Alle ATAPI drev duer på Mac OS X, man kan i visse tilfæde stå og
mangle en devicedriver profil (ikke det samme som en driver!) så man
ike kan brænde fra alle Apples i'apps. En sådan profil kan man dog
skrive selv eller generere med programmet "Patchburn".