Dell Inspiron 6400 (evalue n05645) VS Mac~
Fra : Benny

Dato : 28-05-06 15:59

Dell - Intel ® CoreT Duo Processor T2400 1.83 GHz
MacBook - 1.83GHz Intel Core Duo

Dell - Original Windows® XP Media Center
MacBook - OS X Tiger

Dell - 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
MacBook - 512MB 667 DDR2 - 2x256MB SO-DIMMs

Dell - 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
MacBook - 80GB Serial ATA drive

Dell - 15.4" WXGA TFT skærm
MacBook - 13.3-inch TFT display

Dell - Intel® 950 grafik med delt hukommelse
MacBook - Intel Graphics Media Accelerator 950

Dell - 8x DVD/ 24 x CD-RW Combo Drive
MacBook - Combo Drive 8x DVD/ 24 x CD-RW

Dell - Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
MacBook - AirPort Extreme + Bluetooth 2.0

Dell - Fjernbetjening Windows XP Media Center
MacBook - Apple Remote med Front Row

Dell - 9-celle , 80 Whr Li-Ion primær batteri
MacBook - Indbygget iSight-kamera

Dell - Microsoft® Works 7.0
MacBook - iLife '06 (inkluderer iTunes, iPhoto,
- iMovie HD, iDVD iWeb, GarageBand)

Dell - Vægt 2,80 kg
MacBook - Vægt 2,36 kg

Dell - Pris kr 9.052,50
MacBook - Pris kr 9.079,50

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-05-06 16:21

Benny wrote:
> [...]
> MacBook - Indbygget iSight-kamera
>
> Dell - Microsoft® Works 7.0
> MacBook - iLife '06 (inkluderer iTunes, iPhoto,

MacBook - kr 8.699,00 på Apple Store DK:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore

vh Jesper

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-05-06 16:44

Jesper Møller-Fink <jmfinkfalsk@mac.com> wrote:

> MacBook - kr 8.699,00 på Apple Store DK:
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore

Det er med 60 GB harddisk.

Jeg er ikke helt klar over hvad Benny er ude på?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-05-06 17:35

Niels Jørgen Kruse wrote:

> Det er med 60 GB harddisk.

Nåja, for pokker da!

> Jeg er ikke helt klar over hvad Benny er ude på?

Næ det ved jeg heller ikke, men under alle omstændigheder vil jeg nok
anbefale MacBook'en

vh Jesper

Fra : Benny

Dato : 28-05-06 18:14

Jeg vil gerne vise at det ikke er dyrt at købe en Mac. Jeg bruger idag XP
men har bestilt nævnte Macbook. Den kommer om 14 dage.
Prisen har tidligere af holdt fra at købe. Nu har jeg bestilt denne og en
udgave af XP media udgave til kr .856,81. Det vil sige jeg får
2 i en for ca.1.000 mere en en Dell koster. Håber jeg bliver glad for den.
Benny

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-05-06 18:56

Benny wrote:
> [...]
> udgave af XP media udgave til kr .856,81. Det vil sige jeg får
> 2 i en for ca.1.000 mere en en Dell koster. Håber jeg bliver glad for den.

Det lyder godt! Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer med at køre
de 2 systemer på maskinen. Især om konfig. af trådløst netværk m.m.
fungerer i Windows. Jeg forestiller mig, at jeg selv kunne have gavn af
sådan en maskine i mit arbejde...

vh Jesper

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-05-06 21:40

"Jesper Møller-Fink" <jmfinkfalsk@mac.com> wrote in message

> [...]
> 2 systemer på maskinen. Især om konfig. af trådløst netværk m.m. fungerer
> i Windows. Jeg forestiller mig, at jeg selv kunne have gavn af sådan en

Spørg løs.. har kørt windows på en Mac Mini og kører det nu på en Macbook...

wifi kører 100% som du ville forvente det i en "normal" windåse.. perfekt..

Problemer er... ingen delete knap.. kan løses med et keyboard "hack" musen
mangler en knap.. træls.. men igen kan løses med et lille program..

Ellers kører det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-06 20:21

Benny <55374280@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Prisen har tidligere af holdt fra at købe. Nu har jeg bestilt denne og en
> udgave af XP media udgave til kr .856,81.

Og så vidt jeg ved kan du ikke installere WinXP media center på en mac
via BootCamp ... men det er måske mig der har fået noget galt i halsen ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-05-06 21:42

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Og så vidt jeg ved kan du ikke installere WinXP media center på en mac
> via BootCamp ... men det er måske mig der har fået noget galt i halsen ?

Nej det er ikke på den godkendte liste (der kun rummer xp sp2) men vil nu
tro det går. for der er ingen forskel på installationen af en MCE og en
normal XP..

Alt det MCE relaterede kommer først efter den normale installation..

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-06 19:17

On 2006-05-28 18:34:31 +0200, Jesper Møller-Fink <jmfinkfalsk@mac.com> said:

> Næ det ved jeg heller ikke, men under alle omstændigheder vil jeg nok
> anbefale MacBook'en

Det viser da i hvert fald, at en Mac ikke nødvendigvis er dyrere end en
pc. I dette tilfælde er priserne fuldstændig de samme, for
specifikationerne er da noget af det mest ens, jeg længe har set.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-06 20:17

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Jeg er ikke helt klar over hvad Benny er ude på?

Da naturligvis få nogen til at bytte sin MacBook med hans Dell, hva
dellers :)