Airport Express
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-06 17:34

Så kom kræet, og det ligner godt nok bare en Powerbook strømforsyning,
men det er det ikke :)

At der er et decideret konfigurationsprogram til, i modsætning til det
webbaserede i min nuværende rutter, er lidt mystisk men virker meget
fint. iTunes virkede bare, og spiller fint herhjemme.

Eneste detalje er at der kun er eet ethernetstik i, men til mit brug
går det nok.

Jeg tror jeg bliver rigtigt glad for den lille sag.

Fra : JHP

Dato : 23-05-06 19:35

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Eneste detalje er at der kun er eet ethernetstik i, men til mit brug
> går det nok.

Husk, at stikket kan både være WAN og LAN stik. Eks: LAN så modtager den
WiFi og kan få enheder på det trådløse net hvis de ikke har WiFi.
Eks: WAN så er den sat til kabelmodem/router og laver et WiFi netværk
til de eksisterende enheder der allesammen har WiFi.

mvh. Joakim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-06 20:10

JHP <jhp@jhp____web.dk> writes:

> [...]
> Eks: WAN så er den sat til kabelmodem/router og laver et WiFi netværk
> til de eksisterende enheder der allesammen har WiFi.

Nåja, men det så jeg da også i konfigurationsprogrammet.

Det var egentlig så jeg kunne slippe for den anden switch, men jeg
tænder jo ikke så tit for de andre maskiner.

Det er bare så dejligt at falde over et produkt som er fikst, og som
rammer lige mit behov.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-06 21:07

On 2006-05-23 21:10:20 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Nåja, men det så jeg da også i konfigurationsprogrammet.

Det er også den store fordel ved at bruge Apples egne baser frem for
andre, der måske er billigere, har større rækkevidde eller andre
fordele. Apples AirPortbaser er meget nemmere at konfigurere, fordi der
følger programmer med til det.

> Det er bare så dejligt at falde over et produkt som er fikst, og som
> rammer lige mit behov.

Det er ofte den store fordel ved Apples produkter. Jeg er også ret vild
med deres software som f.eks. iLife. Det er nemt og smart og kan lige
præcis det, man skal bruge.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-05-06 21:16

JHP <jhp@jhp____web.dk> wrote:

> Husk, at stikket kan både være WAN og LAN stik. Eks: LAN så modtager den
> WiFi og kan få enheder på det trådløse net hvis de ikke har WiFi.

Det kaldes for en bridge

> Eks: WAN så er den sat til kabelmodem/router og laver et WiFi netværk
> til de eksisterende enheder der allesammen har WiFi.

Og det kaldes for et access point.