Ny NeoOffice...
Fra : Erik Richard S¿rense~

Dato : 23-05-06 16:52

Har hentet og installeret den nye NeoOffice 2.0a3 og installeret på min
Tiger partition. Den er blevet væsentlig hurtigere end tidligere versioner.

Har været ved at indstille de forskellige indstillinger, men hvor pokker
finder man indstillingerne til 'margin'??? - Jeg gider altså ikke køre
med 3cm margin.

- Ellers er mine første indtryk væsentlig mere positive end ved
tidligere versioner...

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-05-06 15:11

Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Har hentet og installeret den nye NeoOffice 2.0a3 og installeret på min
> Tiger partition. Den er blevet væsentlig hurtigere end tidligere versioner.

Programmet starter fortsat noget langsomt op i forhold til Office, men
det skyldes jo nok det underliggende java miljø som skal startes op.

Men det er godt af få Open Document formatet understøttet i NeoOffice.
(Det er jo netop blevet ISO godkendt - for næsen af Microsoft )

> Har været ved at indstille de forskellige indstillinger, men hvor pokker
> finder man indstillingerne til 'margin'??? - Jeg gider altså ikke køre
> med 3cm margin.

Formater -> side -> side

Jeg har også installeret den danske sprogpakke, men der fulgte ikke
dansk ordbog med. Underligt...

Den kan dog hentes her http://da.speling.org/filer/ooodi-da-current/

Det største problem er nok installeringen af ordbogen, for den skal
smides ind i selve NeoOffice prgrammet:

- Højreklik på NeoOffice i Finder og vælg "vis indholdet af pakken"
- Naviger hen i mappen Contents/share/dict/ooo. Her skal ordbogsfilerne
fra da.spelling ligge.
- I samme mappe findes tekstfilen "dictionary.lst". Åben den (i eks.
textedit) og indsæt flg:

HYPH da DK hyph_da_DK
DICT da DK da_DK

Gem og luk dictionary.lst.

Ved næste genstart skulle NeoOffice gerne sætte røde streger under
slå-/stavefejl.... (plus alle de bøjningsformer af korrekt stavede ord
som Den Store Danske Ordliste desværre ikke indeholder.)

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard S¿rense~

Dato : 24-05-06 20:40

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> Programmet starter fortsat noget langsomt op i forhold til Office, men
> det skyldes jo nok det underliggende java miljø som skal startes op.

Ja, men stadig noget hurtigere end tidligere. - Jeg lidt overrasket
over, hvor hurtig den faktisk starter nu, - og her endda inkl. ca. 1.1gb
skrifter....

> Men det er godt af få Open Document formatet understøttet i NeoOffice.
> (Det er jo netop blevet ISO godkendt - for næsen af Microsoft )

Gad så vide, hvornår 'monsteret' følgr efter...

> Formater -> side -> side

Temmelig ulogisk, når det er en grundopsætning. - Men det ser faktisk
tud til, at der er en fejl. - Ændrede margins til 1,7cm overalt, gemte
ændringer og åbnede så et nyt dokument. - Her er margin gået tilbage til
default... underligt.-(

> Jeg har også installeret den danske sprogpakke, men der fulgte ikke
> dansk ordbog med. Underligt...
>
> Den kan dog hentes her http://da.speling.org/filer/ooodi-da-current/

Eller her:
http://neooffice.trideja.com/NeoOffice-2.0_Alpha_3-Language_Pack_Danish-PowerPC.dmg

Den her version har en installer, så det er ligetil...

> Det største problem er nok installeringen af ordbogen, for den skal
> smides ind i selve NeoOffice prgrammet:
>
> [installationsvejledning]

Virker temmelig bøvlet, tør vist siges...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-05-06 23:40

> [...]

> til, at der er en fejl. - Ændrede margins til 1,7cm overalt, gemte
> ændringer og åbnede så et nyt dokument. - Her er margin gået tilbage til

Måske kan dette hjælpe. (Det er sakset fra den NeoOffices hjælp som er
fyldig og på dansk!):

Ændring af standardskabelonen

Standardskabelonen indeholder standardformateringsinformation til nye
tekstdokumenter. Hvis du vil, kan du oprette en ny skabelon og bruge den
som standardskabelonen.
1.Opret et dokument og det indhold og de
typografier som du ønsker.
2.Vælg Filer - Skabeloner - Gem.
3.I feltet
Ny skabelon skriv et navn på den nye skabelon.
4.I feltet Kategorier,
vælg "Standard", og klik så på OK.
5.Vælg Filer - Skabeloner -
Administrer.
6.I kategorilisten, dobbeltklik "Standard" biblioteket.
7.Højreklik på skabelonen som du oprettede og vælg Anvend som
standardskabelon.
8.Klik Luk.

For at nulstille standardskabelonen: 1.Vælg Filer - Skabeloner -
Administrer. 2.Højreklik en mappe i kategorilisten, vælg Nulstil
standardskabelon - Tekstdokument. 3.Klik Luk.

> Eller her:
> http://neooffice.trideja.com/NeoOffice-2.0_Alpha_3-Language_Pack_Danish-Po
> werPC.dmg

Du misforstår. Sprogpakken som du henviser til har jeg installeret, men
der var ingen DK ordbog med.

-- Mvh Martin mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer Hvis det
eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-05-06 01:52

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> Administrer. 2.Højreklik en mappe i kategorilisten, vælg Nulstil
> standardskabelon - Tekstdokument. 3.Klik Luk.

Det vil jeg da lige prøve. - Det er næsten som det var en gl.
ClarisWorks 3 eller 4 standard fil, der skal oprettes.

> Du misforstår. Sprogpakken som du henviser til har jeg installeret, men
> der var ingen DK ordbog med.

Arg! - Ja, det ser jeg nu. - Jeg har kun nået at hente den... Så må
jeg jo lige hente de hersens ordbøger også...

Men tak for hjælpen.