kernel_tas(k) proces CPU forbrug
Fra : Morten

Dato : 21-05-06 00:57

Hej. En bekendt har en G4 15" Powerbook der virker lidt træg i det.
top -u viser at der er en kerne proces kernel_tas der konstant ligger
mellem 10 og 20% CPU forbrug. Nogen forslag til hvordan man bringer det
ned? På min G5 ligger den under 1%, og det er ikke en jeg selv har
bemærket på min egen Powerbook.

Mvh.

Morten

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-05-06 07:34

Morten <useless@useless.useless> wrote:

> [...]
> mellem 10 og 20% CPU forbrug. Nogen forslag til hvordan man bringer det
> ned? På min G5 ligger den under 1%, og det er ikke en jeg selv har

En hurtig google på kernel_task finder dette tip:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050808165343661>

Fra : Morten

Dato : 21-05-06 15:16

Niels Jørgen Kruse wrote:

> En hurtig google på kernel_task finder dette tip:
> <http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050808165343661>

Der er desværre ingen af de umiddelbare forslag der virker. Hverken at
opdatere driver til track pad eller afbryde internetforbindelsen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-06 21:08

On 2006-05-21 16:16:19 +0200, Morten <useless@useless.useless> said:

> Der er desværre ingen af de umiddelbare forslag der virker. Hverken at
> opdatere driver til track pad eller afbryde internetforbindelsen.

I har prøvet noget så simpelt, som at logge ud og ind igen, eller -
gisp - ligefrem genstarte? Jeg synes nogle gange det hjælper, hvis
computeren virker lidt sløv. Er processen der konstant? Computeren er
ikke ved at køre et cron script eller indeksere harddisken? Sådanne
processer slutter jo af sig selv efter lidt tid.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten

Dato : 21-05-06 22:12

Henrik Münster wrote:

> [...]
> virker lidt sløv. Er processen der konstant? Computeren er ikke ved at
> køre et cron script eller indeksere harddisken? Sådanne processer

Vi har prøvet alle de umiddelbare ting :-|

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-06 22:39

On 2006-05-21 23:11:53 +0200, Morten <useless@useless.useless> said:

> Vi har prøvet alle de umiddelbare ting :-|

Hvad med at oprette en ny bruger og se, om det samme sker, når man er
logget ind som denne?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-05-06 22:48

> [...]

> mellem 10 og 20% CPU forbrug. Nogen forslag til hvordan man bringer det
> ned? På min G5 ligger den under 1%, og det er ikke en jeg selv har

Hvor meget ram har han? Hvilke andre processor er aktive?

Fra : Morten

Dato : 25-05-06 13:37

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Hvor meget ram har han? Hvilke andre processor er aktive?

512Mb - ingen andre processer (ud over OS-nære).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-06 19:06

Morten <useless@useless.useless> wrote:

> 512Mb - ingen andre processer (ud over OS-nære).

de kan osse lave noget der kræver ram - jeg vil tro at der swappes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-05-06 23:02

Morten <useless@useless.useless> writes:

> [...]
> mellem 10 og 20% CPU forbrug. Nogen forslag til hvordan man bringer
> det ned? På min G5 ligger den under 1%, og det er ikke en jeg selv har

Det er ikke bare fordi den står og swapper vel?

Hjælper det hvis ALT er slået ned? Hvis der genstartes?