iWeb 1.1 giver problemer
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-06 16:00

Efter iWeb blev opgraderet til ver. 1.1 for nylig. Siden har mange haft
problemer med at uploade deres hjemmesider til .Mac. Der er en del
løsningsforslag på diverse diskussionsfora, men ingen virker vist
perfekt. Der er vel ikke nogen her, der har en mirakelløsning.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-05-06 15:40

> [...]
> løsningsforslag på diverse diskussionsfora, men ingen virker vist
> perfekt. Der er vel ikke nogen her, der har en mirakelløsning.

Har endnu ikke bemærket problemer. Har du selv?

Jeg ville i første omgang prøve at slette indholdet af iWebs mappe på
idisken.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-06 00:24

On 2006-05-26 16:39:30 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> Har endnu ikke bemærket problemer. Har du selv?

Ja da. Hver gang jeg ville uploade mine hjemmesider, kom der en
fejlmeddelelse om, at der f.eks. var opstået en fejl, da et billede
skulle uploades. Fejlen kom hver gang, men det var ikke det samme
billede, der gav problemer. Nogle gange var det en anden fejl, der kom.
Hjemmesiden, man havde ændret, var fortsat markeret med rødt i iWeb.
Det er den efter en ændring, der ikke er publiceret, som Apple kalder
det at uploade til serveren. For mig at se blev hjemmesiden dog
publiceret. De nye funktioner med kommentarer på blog'en og søgefelt
virkede dog ikke. Det er den typiske fejl, men nogle hævder, at hele
deres site (alle deres hjemmesider) er blevet smadret.

> Jeg ville i første omgang prøve at slette indholdet af iWebs mappe på
> idisken.

Det er også foreslået af mange. Herefte skal man publiceret hjemmesiden
til en mappe på sin computer og uploade den manuelt til iDisk. Det
virker fint, første gang man herefter publicerer i iWeb, men anden gang
giver det fejlmeddelelsen igen.
   Heldigvis er hele denne diskussion nu unødvendig, for Apple har netop
frigivet en rettelse til problemet i form af iWeb 1.1.1, der er en
opdatering på 95,2 MB. MIn hurtige test viser, at den virker helt
perfekt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster