Apple Xraid
Fra : Søren

Dato : 12-05-06 11:49

Hej

I det firma jeg er ansat i har vi en Scsi raid i øjeblikket, men den er
blevet for lille og raidproducenten er lukket, så der kan ikke skaffes dele.

Vi har en SUN server så den nye Raid skal kobles til denne.

Er der nogen af jer som har arbejdes med Apple XRaid ?

Hvordan fungere de - Stabilitet-Performance osv ?

Hvis noget bliver defekt - disk, blæser, Raidcontroller etc, hvordan fungere
servicen fra Apple så. Kan der komme teknikker hurtig og ved de hvad de har
med at gøre ?

På forånd tak for jeres input.

Søren

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 13:17

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> servicen fra Apple så. Kan der komme teknikker hurtig og ved de hvad de har

har ikke lørt med Xraid kun med Xserver.
Apple har nogle forskellige "forsikringer" man kan købe, med nogen af
dem kan man selv havde reservedele liggende, så man kan skifte med det
samme.
http://www.apple.com/dk/support/products/overview.html
http://www.apple.com/dk/support/products/premium/
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-05-06 18:41

Søren - Fjern_Dette _srl@get2net.dk on 12/05/06 12:48 wrote:

> [...]
> servicen fra Apple så. Kan der komme teknikker hurtig og ved de hvad de har

Apples Xraid har ikke SCSI-interface, bare lige så vi har det på det rene
først

Selve hardwaren er ok, det er mere Apples service der mangler lidt. Nu ved
jeg ikke hvor du holder til, men Apple har f.eks. kun onsite service i max.
100 kms aftsand fra København. Udover det, så er det ofte helt horible
leveringstider de har på dele. Jeg ville nok sondere markedet efter noget
andet. Hvorfor ikke kigge på Sun hardware når nu i har en Sun server?

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Søren

Dato : 13-05-06 20:51

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> leveringstider de har på dele. Jeg ville nok sondere markedet efter noget
> andet. Hvorfor ikke kigge på Sun hardware når nu i har en Sun server?

Hej

Jeg holder til i jylland.

Det er faktisk også servicen jeg er mest bekymret for. I dag har vi en 4
timers aftale med Sun og det kan jeg selvfølgelig også tegne på en Raid. Den
er dyr, men den virker og kan også tegnes når hardware er mere end 3 år
gammelt.

Det er vigtigt at hvis udstyret går ned at der kan komme en teknikker
hurtigt med reservedele, således at man ikke er ned i f.eks. 2 eller 3 dage.

Jeg har kigget på SUN Raid. Sunedge 3511 med 5x500 Gb Sata diske, 1 FC Raid
Controller, Host bus adapter
til SUN og 3 års SUN Silver garanti koster ca. 180.000,-.

Så det er en anden pris end f.eks Apple, men jeg vil sikkert kunne kunne
sove mere roligt med denne løsning. Udover vores Sunfire 280 kører vi også
Storagetek LTO, og det er jo også ejet af Sun idag.

Søren

Fra : JHP

Dato : 13-05-06 21:33

Søren skrev:

> [...]
> sove mere roligt med denne løsning. Udover vores Sunfire 280 kører vi også
> Storagetek LTO, og det er jo også ejet af Sun idag.

En mulighed kunne også være, at købe 2x Apple og så have den ene i
backup. Evt. tændt 1x om ugen for at den kan synkroniseres og dermed
også fungere som en backup (forhåbentlig ikke den eneste sikkerhed)

mvh. Joakim

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-05-06 23:22

Søren - Fjern_Dette _srl@get2net.dk on 13/05/06 21:51 wrote:

> [...]
> sove mere roligt med denne løsning. Udover vores Sunfire 280 kører vi også
> Storagetek LTO, og det er jo også ejet af Sun idag.

Der er andre der kan tilbyde fornuftige responstider til billigere penge.
Smid mig evt. en mail, så kan jeg undersøge et par ting for dig når jeg er
tilbage på job mandag.