22000 mails i kø :(
Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 00:31

vi har haft en Windåze forbi og den er blevet hacket/viruset så den har
sendt et tons spam ud - den er nu væk - men vores os x server har stadig
ca. 22.000 mails som den ikke vil sende da afsender adressen ikke
eksistere...
Nu er problemet at jeg ikke kan slette dem via Server Admin værktøjet :(
det er ligemeget om jeg prøver at slette 1, 10 eller 22.000 der sker
ikke noget, jo den mister forbindelsen til server efter et stykke tid,
når man prøver at slette mange (over 6000).

Jeg kan godt via Finder finde alle mailene (var/spool/clientmqueue) men
selv om jeg flytter dem fysisk ses de stadig via Server Admin :(

Er der ikke en smart command-line jeg kan bruge ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 01:24

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> selv om jeg flytter dem fysisk ses de stadig via Server Admin :(
>
> Er der ikke en smart command-line jeg kan bruge ?

Glemte lige at sige det er mac os x server 10.4.6

Så lige den anden tråd om "konto der ikke vil dø" - kan jeg egentlig
blot tage og trashe var/spool/clientmqueue mappen og så kører en repair
inde fra Server Admin ?

Fra : JHP

Dato : 12-05-06 09:32

Michael Holm skrev:

> Er der ikke en smart command-line jeg kan bruge ?

hmm. Jeg mener, at man kan skrive postfix -flush for at få den til at
tømme køen (DVS. FORSØGE AT SENDE DET DER ER I KØEN og det er IKKE det
du vil), men måske findes der en lignende postfix kommando

Prøv "man postfix" og så se i bunden hvor der er lignende kommandoer.
Jeg tænker umiddelbart på postqueue, postsuper og postcat

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvis du finder en løsning.
mvh. Joakim

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 10:37

JHP <jhp@jhp____web.dk> wrote:

> [...]
> Jeg tænker umiddelbart på postqueue, postsuper og postcat
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvis du finder en løsning.

Som du kan se af den anden post, hjalp Peter M. foreslag!

ifb. med at jeg skulle læse lidt om komandoen faldt jeg over denne side:
http://freshmeat.net/articles/view/1673/
halvvejs nede af siden er der et afsnit der hedder :
4.8 Common Postfix Commands -
Her er forklaring til de forskellige kald.
Jeg prøvede først: postconf mail_version
og da det gik godt: sudo postsuper -d ALL

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-05-06 09:39

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> Er der ikke en smart command-line jeg kan bruge ?

Standardmailserveren på OS X er vist postfix. Så kan det gøres med
'postsuper -d ALL'.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 10:31

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Standardmailserveren på OS X er vist postfix. Så kan det gøres med
> 'postsuper -d ALL'.

Smukt!
Med bævren i hjertet (og først lidt google - så jeg kunne læse lidt mere
om comandoen:) kørte jeg linien (dog med sudo først)
og det virkede 20817 maile blev slettet! Tak!

Har du også en linie for at slette en mappe som kan ses i mailprogrammet
(kører IMAP) og kan ændres navn på , men ikke slettes, hver gang
mailprogrammet syncer med serveren får man flg. besked i log'en :

May 12 11:21:34 mac18 imap[9464]: IOERROR: opening
/var/spool/imap/user/mac/xxOracle/cyrus.header: No such file or
directory

Som du kan se hed mappen Oracle, men er navngivet om til xxOracle, så
den ligger i bunden af mine mappe :)

Det er vel noget Cyrus man skal havde styr på...

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-05-06 10:47

> [...]

> (kører IMAP) og kan ændres navn på , men ikke slettes, hver gang
> mailprogrammet syncer med serveren får man flg. besked i log'en :

[...]

> Det er vel noget Cyrus man skal havde styr på...

Desvære, jeg bruger Courier som imap-server.

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-06 11:03

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> [...]
>
> Desvære, jeg bruger Courier som imap-server.

ok laver en ny tråd.