Intel MacMini hurtig nok?
Fra : NL

Dato : 10-05-06 22:25

Hejsa.

For nogen tid siden spurgte jeg herinde om det kunne betale sig at
skifte min nuværende Dual 500 G4 ud med en Mac Mini, men fik at vide at
det var en dum ide hvis man skal køre grafiktunge programmer som PS
osv., idet deres harddisk er meget langsom.
Det snakkede jeg med en ven om (som ganske vist ikke er primær
mac-bruger), og han sagde at jeg da bare kunne smække en firewire
extern disk i, at det ville løse problemet?
Jeg tænker også at med de nye intelbaserede mini-modeller kan det have
rykket sig lidt?
....desværre er G5'en helt uden for min rækkevidde (

Har nogen en kommentar?

Mvh
Nik, Århus

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-06 06:23

On 2006-05-10 23:25:17 +0200, NL <No@spamatall.com> said:

> [...]
> Jeg tænker også at med de nye intelbaserede mini-modeller kan det have
> rykket sig lidt? ...desværre er G5'en helt uden for min rækkevidde (

Der er en glimrende anmeldelse af Mac mini på Ars Technica. På trods af
den delte video-RAM er den åbenbart ikke så tosset. Men ellers er en
iMac vel hurtigere, og den er stadig billigere end en G5.

<http://arstechnica.com/reviews/hardware/macmini.ars>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 11-05-06 06:27

NL <No@spamatall.com> wrote:

> [...]
> rykket sig lidt?
> ...desværre er G5'en helt uden for min rækkevidde (

Det kommer meget an på hvad niveau du skal bruge PS på - hvis du er
hobby bruger er der ikke noget problem, men hvis du sidder og arbejder
flere timer i det hver dag, vil den nok være for langsom - grunden er
dog primært at Adobes programmer ikker findes i Intel versioner endnu.

Som eksempel kan Mac Mini (med masser af RAM i ) uden problemer køre
det populære online spil World of Warcraft.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-05-06 10:29

Michael Holm wrote:
> Det kommer meget an på hvad niveau du skal bruge PS på - hvis du er
> hobby bruger er der ikke noget problem, men hvis du sidder og arbejder

Det kommer vel an paa hvad slags hobbybruger man er, hvis ens
hobbybrug gaar ud paa at efterbehandle 2-300 RAW-filer med en
stoerrelse paa en 8-10meg hver weekend, saa skal det alligevel gerne
gaa lidt hurtigt hvis man ikke skal miste taalmodigheden.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : NL

Dato : 14-05-06 09:30

Tusind tak til alle