On- eller off-line newsreader
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 23:14

Jeg var jo i mange år en svoren tilhænger af MacSOUP. Efterhånden som
modemopkoblinger kom mere og mere på afstand, og mange her i gruppen
kritiserede MacSOUP for at være en off-line newsreader, prøvede jeg at
eksperimentere med andre programmer til nyhedsgrupper. En lang overgang
brugte jeg MT-NewsWatcher, men for tiden er jeg gået over til Unison.
Om ikke andet, så har den samme udseende som de moderne programmer fra
Apple selv.
   Jeg har dog filosoferet lidt over det med on- eller off-line. På
arbejdet har vi Windows-computere, og jeg har installeret Thunderbird
på min computer, som jeg bruger til at læse nyhedsgrupper, når jeg har
tid i vagterne. Thunderbird henter selv nye artikler i nyhedsgrupperne
med mellemrum. Unison her gør det derimod kun, når man selv klikker på
det rigtige ikon, eller åbner en gruppe, efter den har været lukket.
Egentlig er der derfor ikke den store on-line-fordel ved Unison. Om jeg
skal bede MacSOUP eller Unison om at hente nye artikler er vil lige
besværligt. Til gengæld gemmer MacSOUP artiklerne på harddisken, så man
kan læse dem f.eks. i toget. Det gør Unison ikke. Man kan vel egentlig
sige, at Unison har ulemperne både ved on- og off-line newsreadere.
Eller er der en indstilling, jeg har overset, som får Unison til selv
at se efter nye artikler?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster