Java 1.3.1 installation
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-05-06 08:55

Som tidligere omtalt i nyhedsgruppen, har brugere af BEC's netbank
løsning problemer med ustabilitet.

Hver gang en ny java-update kommer på banen tænker man: Endelig! og hver
gang bliver man lige skuffet når Safari går ned med et brag efter 2-3
transaktioner.

Eftersom jeg har den gamle Safari liggende på en disk med OSX 10.3.9,
forsøgte jeg med den og jeg valgte at bruge den Java 1.4.2.

Samme elndige resultat. Så tænkte jeg om man kunne nedgradere til 1.3.1.
Men kan ikke finde nogen installations download nogen steder.

Er der en som har en idé?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-05-06 13:56

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
> Samme elndige resultat. Så tænkte jeg om man kunne nedgradere til 1.3.1.
> Men kan ikke finde nogen installations download nogen steder.

Da jeg mener at Arb. Landsbank som jeg bruger, også er under BEC, tænkte
jeg at denne vejledning fra deres Netbank kan ha' din interesse:

(Under "FAQ"):

"Efter opdatering af Java til 1.4.2 Update 2, "fryser" Safari, lige
inden jeg skal taste min underskriftskode.

Det er fordi vores sikkerhedscertifikat ikke kommer frem automatisk, så
det skal importeres manuelt, det kan downloades ved at klikke her " (et
link)

"Certifikatet (becnyt.cer) bliver nu gemt, i det sted, du har valgt i
Safaris indstillinger.
Luk Safari browseren helt ned.
Dobbeltklik på becnyt.cer.
Klik på "OK".

Hvis der stadig er problemer så prøv følgende:

Gå ind i "Programmer".
Gå ind i "Hjælpeprogrammer".
Gå ind i "Hovednøglering".
Dobbeltklik på "Bankernes EDB Central".
Og vælg "Always Trust" i vinduet nedenunder.
Prøv herefter igen."

Og:

" Safari går ned efter 2-3 betalinger.

Dette er kendt en fejl i Mac os 10.4. Fejlen er meldt til Apple
D.17/1-2006 Bug id #4325722. Apple arbjeder nu på at løse problemet. Der
er desværre endnu ikke nogen tidshorisont for en løsning."

Jeg kører OS 10.3.9, java 1.4.2, Safari 1.3.2 og Arb. Landsbank kører
perfekt. På et tidspunkt fik jeg noget guidning inde på deres
hjælpetelefon, men det var vist ca. det der stod i den første procedure
herover, som jeg blev ledt igennem.

God fornøjelse.

v.h
Martin