TDC udsender sikkerhedsopdatering til digi~
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 08:22

Jeg har lige fået en e-mail om, at der er kommet en opdatering til den
digitale signatur fra TDC. Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om jeg skal
installere den på min Mac, eller om det er noget specifikt for Windows.
Vejledningen er meget Windows-centreret. Kan I hjælpe?

<https://secure.tdconline.dk/popup.php?PV=11&id=77346>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 08-05-06 11:28

> [...]
> installere den på min Mac, eller om det er noget specifikt for Windows.
> Vejledningen er meget Windows-centreret. Kan I hjælpe?

Det er kun windows der har et problem - til en afveksling...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 16:19

On 2006-05-08 12:28:04 +0200, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> Det er kun windows der har et problem - til en afveksling...

Det anede mig. Burde det ikke stå med store røde bogstaver allerøverst
i den e-mail, man får sendt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-05-06 16:29

> Det anede mig. Burde det ikke stå med store røde bogstaver allerøverst
> i den e-mail, man får sendt.

Det er nok for meget, at forvente fra TDC.

Hvis man klikker på emailens link får man dog, trods alt, denne besked:
"Opdatering af Digital Signatur software er kun nødvendigt på computere
med Windows.
Du anvender et andet operativsystem, og det er derfor ikke nødvendigt at
opdatere din computer."

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Flemming Mahler

Dato : 08-05-06 16:45

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Det er nok for meget, at forvente fra TDC.

Du ville sandsynligvis blive overrasket over hvor mange mennesker, der
ikke aner om de kører Linux, Windows eller OSX...

Antallet af folk, der får tjecket og opdateret (om nødvendigt), er ud
fra tidligere erfaringer væsenligt større ved den valgte metode, ganske
enkelt fordi kommunikationen kan holdes simpel og let forståelig.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler, http:://card.netfactory.dk/
Jeg repræsenterer mig selv, og ikke TDC.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 20:24

On 2006-05-08 17:44:57 +0200, Flemming Mahler <mahler@netfactory.dk> said:

> [...]
> fra tidligere erfaringer væsenligt større ved den valgte metode, ganske
> enkelt fordi kommunikationen kan holdes simpel og let forståelig.

Du har sikkert ret. Mine forældre har også uendeligt svært ved at kende
forskel på Microsoft og Macintosh. De to ord ligner da også hinanden
lidt. Det irriterer mig bare lidt, at det mange steder tages som en
selvfølge, at folk bruger Windows. Bevares, så er det måske en meget
fornuftig antagelse i praksis, selv om det smerter en Mac-fanatiker som
mig at høre.

Det er bare irriterende, hvis man bliver henvist til en hjemmeside om
noget software eller et eller andet andet, man kan bruge sin computer
til, og det er næsten umuligt at finde systemkravene. Ofte er det kun
ens egen skepsis der gør, at man leder efter systemkrav for til sidst
at finde ud af, at det altså kun er til Windows. Så havde man jo sparet
lidt tid, hvis det stod først.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 20:04

On 2006-05-08 17:29:18 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Det er nok for meget, at forvente fra TDC.

Jeg prøvede også at sende dem en kommentar via den formular, man kan
udfylde på deres hjemmeside, men den lader ikke til at virke med en
Mac. Jeg prøvede godt nok kun med Safari og Firefox. Jeg har andet at
bruge mit liv på.

> [...]
> med Windows.
> Du anvender et andet operativsystem, og det er derfor ikke nødvendigt at

Det er da også rigtigt. Så var jeg måske lidt hurtigt ude med min
kritik. Jeg var i tvivl fra starten, så i stedet for at klikke på
linket til opdateringen, klikkede jeg på det andet link med hjælp og
yderligere oplysninger. Her fremgik det ikke, at det kun var til et
specielt styresystem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Mahler

Dato : 08-05-06 21:34

Henrik Münster wrote:
> [...]
> udfylde på deres hjemmeside, men den lader ikke til at virke med en Mac.
> Jeg prøvede godt nok kun med Safari og Firefox. Jeg har andet at bruge

Smid mig gerne en mail med en URL til den formular, du har forsøgt at
bruge. Forms burde virke i Safari (2.x) og Firefox 1.5.x

(( Flemming ))

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-06 23:06

On 2006-05-08 22:34:29 +0200, Flemming Mahler <mahler@netfactory.dk> said:

> Smid mig gerne en mail med en URL til den formular, du har forsøgt at
> bruge. Forms burde virke i Safari (2.x) og Firefox 1.5.x
>
> (( Flemming ))

Jeg var bare inde på <https://secure.tdconline.dk/> og valgte
"Kontakt" nede i bunden. SÃ¥ kommer det er pop-up-vindue med en
formular, man kan udfylde. Når jeg prøvede at sende den stod der, at
der var sket en fejl, og jeg kunne vælge at gå tilbage for at udfylde
korrekt. Helt præcis står der flg. i vinduet:

> Sendt
> Der er desværre sket en fejl. Prøv igen.
Klik her for at gå tilbage og

--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-06 19:39

> [...]
> med Windows.
> Du anvender et andet operativsystem, og det er derfor ikke nødvendigt at

Det var også den besked jeg fik til min Mac.

På mine to Windåser [desktop og laptop] fik jeg næsten samme besked. XP
Pro. Så der er åbenbart også forskel på Windåser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk