VHS til DVD
Fra : Michael Holm

Dato : 05-05-06 12:52

en af mine venner har spurgt om flg.:

"Kan man ikke få en Video grapper så man
kan indspille sine VHS bånd til DVD uden at skulle betale en formue, til
Window koster sådan en dims 500 til 1000 med programmer til...... hvad
skal man købe til mac????"

Nogen der har et godt bud ?
Apple har lidt forskelligt her:
http://tinyurl.com/m9urz
Men det er jo væsenligt dyrere....

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Niels Poulsen

Dato : 05-05-06 13:40

Michael Holm wrote:
> [...]
> kan indspille sine VHS bånd til DVD uden at skulle betale en formue, til
> Window koster sådan en dims 500 til 1000 med programmer til...... hvad

Den tanke har også strejfet mig, men så købte jeg en dvd optager de film
din ven har på VHS af værdi kan ud over hans bryllupper og hans første
født søn og der fra hvor optager genudsender altid

--
Niels Poulsen
Bovangen 57 B

Fra : Michael Holm

Dato : 05-05-06 17:41

Niels Poulsen <niels-poulsen@AA..dk> wrote:

> Den tanke har også strejfet mig, men så købte jeg en dvd optager de film
> din ven har på VHS af værdi kan ud over hans bryllupper og hans første
> født søn og der fra hvor optager genudsender altid

hej niels, jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod den lange
sætning..:)

Nogen der ved om man kan bruge eyetv løsningerne til at få VHS video
båndene ind på computeren ?

Fra : Karl Antz

Dato : 05-05-06 18:24

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Nogen der ved om man kan bruge eyetv løsningerne til at få VHS video
> båndene ind på computeren ?

Jeg hawr overført en del vhs-bånd via eyetv 200. Der skal evt noget
finarbejde med indstillingerne i eyetv, hvis optagelserne er gamle, men
resultaterne bliver faktisk gode.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 05-05-06 21:57

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg hawr overført en del vhs-bånd via eyetv 200. Der skal evt noget
> finarbejde med indstillingerne i eyetv, hvis optagelserne er gamle, men
> resultaterne bliver faktisk gode.
>
> Hilsen ka'l

Fedt, så er der vel ingen grund til at købe en Canopus ADVC-110 (som
applestore også sælger)
Men er der ikke en billigere løsning ?

Fra : Karl Antz

Dato : 05-05-06 22:47

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Fedt, så er der vel ingen grund til at købe en Canopus ADVC-110 (som
> applestore også sælger)
> Men er der ikke en billigere løsning ?

Der er den fordel ved eyetv at den kan gemmé i mange forskellige
formater - mpeg 2 og mpg 4 direkte, og så via eksport til en håndfuld
andre formater.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-06 08:54

> [...]

> sætning..:)

> Nogen der ved om man kan bruge eyetv løsningerne til at få VHS video

Det kan du godt - det skal være én af de analoge. Men støjen følger
jo med.

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 08-05-06 16:51

fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) den 5. maj 2006 kl. 13:52 +0100
skrev:
> [...]
>Men det er jo væsenligt dyrere....
>
>--
>Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com

....det er jo ikke helt det samme med audio - og det er heller ikke helt
billigt. Men jeg har rigtig gode erfaringer med Toast Titanium fra Roxie
til at spille vinyler over på cd. Det er bare et godt produkt. Min Toast
kan ikke grabbe video - kun audio, men det kan de nyere versioner - fx.

http://www.roxio.com/en/products/toast/

....og den kan tilsyneladende en hel masse mere, som kan være meget
nyttigt. Men den koster så osse 80 dollars.

mvh
Peter Bjørn Thomsen