Diktafon der er mackompatibel
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 21:11

Er der nogen her i gruppen der kan anbefale en god diktafon der fungerer
snygt med mac?
Jeg har nu en Olympus VN-960PC og der forefindes kun drivere til PC.

Jeg har en nano, men ønsker en standalone diktafon med følgende funktioner:

Indbygget højttaler, usb/flytbart drev og mulighed for at tilslutte
mikrofon og høretelefoner.
Den skal bruges til interviews.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Marianne

Dato : 03-05-06 23:43

> [...]
> funktioner:
>
> Indbygget højttaler, usb/flytbart drev og mulighed for at tilslutte

Hej

Jeg bruger min ipod. Den fungerer upåklageligt til interviews. Har 2
forskellige mikrofoner - en til 'stationære' interviews og en til 'gående'.
Begge mikrofoner er fra http://www.griffintechnology.com/

De kan optage 2-3 timer ad gangen uden vanskeligheder.

mvh
marianne

Fra : Michael Holm

Dato : 04-05-06 11:49

Marianne <handel@lundbak.dk> wrote:

> [...]
> Begge mikrofoner er fra http://www.griffintechnology.com/
>
> De kan optage 2-3 timer ad gangen uden vanskeligheder.

desvære er der vis ikke endnu kommet noget som passer med de nye ipod
Video eller nano :(
Hvis nogen kender noget, så sig endelig til, da jeg også mangler det :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Terje Kleverud

Dato : 04-05-06 19:27

"Niels Præstegaard (9400)" <niels@priestyard.dk> wrote:

> Er der nogen her i gruppen der kan anbefale en god diktafon der fungerer
> snygt med mac?
> Jeg har nu en Olympus VN-960PC og der forefindes kun drivere til PC.

Olympus har iallfall et par modeller hvor software skal fungere med Mac
OSX 10.2.7 eller nyere, f.eks. S-2300:
<http://www2.olympus.dk/consumer/2581_DS-2300_Specifications.htm>

Jeg har desverre ikke prøvet noen av dem selv.

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-06 17:00

Terje Kleverud skrev:

> Olympus har iallfall et par modeller hvor software skal fungere med Mac
> OSX 10.2.7 eller nyere, f.eks. S-2300:
> <http://www2.olympus.dk/consumer/2581_DS-2300_Specifications.htm>

Det ser ud til at Olympus og Sony er de eneste der laver drivere til
mac...og det gælder så kun på nogen af deres modeller *suk*
Jeg er kommet frem til at jeg må finde en Olympus DM-10

Tak for tiden.

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Terje Kleverud

Dato : 07-05-06 19:38

> [...]

> mac...og det gælder så kun på nogen af deres modeller *suk*
> Jeg er kommet frem til at jeg må finde en Olympus DM-10

Med mindre du vil ta steget opp i proffklassen...
<http://www.m-audio.com/products/en_us/MicroTrack2496-main.html>