iBook kræver nye musebatterier før
Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-05-06 19:46

Hej

Jeg har en ibook, g4, 1,33, som jeg vil lægge Tiger på. Ved opstart på
DVD viser den et billede jeg aldrig har set før, nemlig et billede af en
trådløs applemus som skal have nye batterier. Der er vel at mærke ingen
mus tilsluttet comp. Da jeg så satte en alm optisk mus til med kabel,
fortsatte den installation.

Hvad sker der?

Umiddlebart minder det mig om noget med et svagt internt batteri, hvis
den overhovedet har sådan noget

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Sebastian

Dato : 04-05-06 20:48

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> trådløs applemus som skal have nye batterier. Der er vel at mærke ingen
> mus tilsluttet comp. Da jeg så satte en alm optisk mus til med kabel,
Har du paaret en Blåtand mus eller et andet "input device" med din
iBook?
Det ville der være dumt hvis musebatterierne går død under
installationen.

> Umiddlebart minder det mig om noget med et svagt internt batteri, hvis
> den overhovedet har sådan noget
Jo en iBook har som hver Apple Book 2 Batterier. Det store som kan
skiftes af brugeren og oplades ved tilslutning til lysnet og det lille
batteri indeni, der gør at iBooken ikke glemmer tid og sted mens du
skifter den store batteri.

/Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-05-06 00:31

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> skiftes af brugeren og oplades ved tilslutning til lysnet og det lille
> batteri indeni, der gør at iBooken ikke glemmer tid og sted mens du

sikker? iBøger med SDRAM har ikke et backup batteri. Det har i al fald
været ét af de punkter hvor apple differentirede mellem powerbøger og
ibøger.

Fra : Sebastian

Dato : 06-05-06 20:20

> sikker? iBøger med SDRAM har ikke et backup batteri. Det har i al fald
> været ét af de punkter hvor apple differentirede mellem powerbøger og
> ibøger.
hmm
jeg er ikke stensikker, men
vores iBook 1.25 GHz glemmer ikke tid og sted, når man skifter den store
Batteri og den ikke er tilslyttet lysnet. Derfor slutter jeg at der må
være en eller form for energikilde til en oszillator, der driver uret.
En mellemstor kondensator kan selvfølgelig være nok.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-05-06 20:16

> [...]

> trådløs applemus som skal have nye batterier. Der er vel at mærke ingen
> mus tilsluttet comp. Da jeg så satte en alm optisk mus til med kabel,

gæt: iBogen er sikkert nyere end din 10.4 DVD, og den kan ikke i første
færd hitte din trackpad.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-05-06 23:29

> gæt: iBogen er sikkert nyere end din 10.4 DVD, og den kan ikke i første
> færd hitte din trackpad.

Det er i hvert tilfælde sandt. Og måske også hele forklaringen?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-05-06 00:32

> Det er i hvert tilfælde sandt. Og måske også hele forklaringen?

jep, jeg er 99% sikker.