/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Begrænsninger i Yamaha BW's NG 30km/t ?
Fra : Brian Ipsen


Dato : 17-06-01 22:59

Hej!

Hvad er forskellen (begrænsningerne) egentlig i BW's NG på 30 km/t i
forhold til 45km/t udgaven - og hvordan kommer man videre ??
At lukke blind-røret på udstødningen og fjerne skiven i variomatic'en
har givet lidt ekstra (ca. 50-60 km/t), men hvis jeg skal højere op,
hvad så ?? Anden cylinder/stempel + udstødning eller hvordan ??

Jeg vil foretrække at få højere hastighed gennem "normale" dele, dvs.
uden brug af voldsomme tun-dele, som Gert & Helge (eller Helga, som
den stride MC-betjent på Frb. også kaldes en gang imellem ikke
umiddelbart finder så interressante, som larmende og underligt
udseende tun-udstødninger..

/Brian

 
 
Rasmus Bernth Jensen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Bernth Jensen


Dato : 18-06-01 09:46

Køb en 45'er cylinder, den larmer ikke ret meget og du vil kunne køre
omkring 70-80 km/t

"Brian Ipsen" <Spammers@blow.me> skrev i en meddelelse
news:fp9qit8o57ma430kq6lm5j3hnavrnf5mcb@4ax.com...
> Hej!
>
> Hvad er forskellen (begrænsningerne) egentlig i BW's NG på 30 km/t i
> forhold til 45km/t udgaven - og hvordan kommer man videre ??
> At lukke blind-røret på udstødningen og fjerne skiven i variomatic'en
> har givet lidt ekstra (ca. 50-60 km/t), men hvis jeg skal højere op,
> hvad så ?? Anden cylinder/stempel + udstødning eller hvordan ??
>
> Jeg vil foretrække at få højere hastighed gennem "normale" dele, dvs.
> uden brug af voldsomme tun-dele, som Gert & Helge (eller Helga, som
> den stride MC-betjent på Frb. også kaldes en gang imellem ikke
> umiddelbart finder så interressante, som larmende og underligt
> udseende tun-udstødninger..
>
> /Brian



Brian Ipsen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Ipsen


Dato : 18-06-01 19:48

On Mon, 18 Jun 2001 10:46:16 +0200, "Rasmus Bernth Jensen"
<rasmus_bernth@vip.cybercity.dk> wrote:

>Køb en 45'er cylinder, den larmer ikke ret meget og du vil kunne køre
>omkring 70-80 km/t

Ingen begrænsninger i kaborator el.lign ?? Hvis man nu ser hos T.
Hansen, så er der åbenbart også forskeln på 30 og 45-udstødninger...
Burde man så også anskaffe en 45'er udstødning ??

/Brian

Rasmus Bernth Jensen (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Bernth Jensen


Dato : 18-06-01 21:08

Jeg har også en Yamaha Bw's Ng. Jeg fjernede begrænsningerne + blindrøret.
Andet gjorde jeg ikke. Den kørte sgu godt.

"Brian Ipsen" <Spammers@blow.me> skrev i en meddelelse
news:02jsit0tgf9ennrovopecju5hmkguk2ee4@4ax.com...
> On Mon, 18 Jun 2001 10:46:16 +0200, "Rasmus Bernth Jensen"
> <rasmus_bernth@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> >Køb en 45'er cylinder, den larmer ikke ret meget og du vil kunne køre
> >omkring 70-80 km/t
>
> Ingen begrænsninger i kaborator el.lign ?? Hvis man nu ser hos T.
> Hansen, så er der åbenbart også forskeln på 30 og 45-udstødninger...
> Burde man så også anskaffe en 45'er udstødning ??
>
> /Brian



Rasmus Bernth Jensen (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Bernth Jensen


Dato : 19-06-01 07:54

Du skal selvfølgelig omdyse karburatoren, til en større dyse.

"Brian Ipsen" <Spammers@blow.me> skrev i en meddelelse
news:fp9qit8o57ma430kq6lm5j3hnavrnf5mcb@4ax.com...
> Hej!
>
> Hvad er forskellen (begrænsningerne) egentlig i BW's NG på 30 km/t i
> forhold til 45km/t udgaven - og hvordan kommer man videre ??
> At lukke blind-røret på udstødningen og fjerne skiven i variomatic'en
> har givet lidt ekstra (ca. 50-60 km/t), men hvis jeg skal højere op,
> hvad så ?? Anden cylinder/stempel + udstødning eller hvordan ??
>
> Jeg vil foretrække at få højere hastighed gennem "normale" dele, dvs.
> uden brug af voldsomme tun-dele, som Gert & Helge (eller Helga, som
> den stride MC-betjent på Frb. også kaldes en gang imellem ikke
> umiddelbart finder så interressante, som larmende og underligt
> udseende tun-udstødninger..
>
> /Brian



Brian Ipsen (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Ipsen


Dato : 19-06-01 16:58

On Tue, 19 Jun 2001 08:54:24 +0200, "Rasmus Bernth Jensen"
<rasmus_bernth@vip.cybercity.dk> wrote:

>> Hvad er forskellen (begrænsningerne) egentlig i BW's NG på 30 km/t i
>> forhold til 45km/t udgaven - og hvordan kommer man videre ??
>> At lukke blind-røret på udstødningen og fjerne skiven i variomatic'en
>> har givet lidt ekstra (ca. 50-60 km/t), men hvis jeg skal højere op,
>> hvad så ?? Anden cylinder/stempel + udstødning eller hvordan ??
>>
>> Jeg vil foretrække at få højere hastighed gennem "normale" dele, dvs.
>> uden brug af voldsomme tun-dele, som Gert & Helge (eller Helga, som
>> den stride MC-betjent på Frb. også kaldes en gang imellem ikke
>> umiddelbart finder så interressante, som larmende og underligt
>> udseende tun-udstødninger..

>Du skal selvfølgelig omdyse karburatoren, til en større dyse.

Efter 45 km/t cylinder - klart nok - nogle anbefalinger mht.
dyse-størrelse, så man ikke skal købe sig fattig i dyser inden man
finder en brugbar

/Brian

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste