Times problem (igen... igen...)
Fra : EP Frederiksberg

Dato : 01-05-06 20:07

Hej alle,

Jeg har et problem (igen) med Times der viser sig som mystiske tegn. Jeg
bruger Suitcase og det kan der desværre ikke pt. laves om på. Er der nogen
der kender en løsning på problemet?

På forhånd tak!

Mange hilsner
Line

NB! Har kigget gamle indlæg igennem, men synes ikke jeg kan finde noget om
emnet ­ heller ikke på MediaMac mystisk nok.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-06 00:46

EP Frederiksberg <elinep@mobilixnetfjerndette.dk> wrote:

> Jeg har et problem (igen) med Times der viser sig som mystiske tegn. Jeg
> bruger Suitcase og det kan der desværre ikke pt. laves om på. Er der nogen
> der kender en løsning på problemet?

I hvilke programmer har du problemet? Har du ryddet op i systemets
mange skriftmapper, eller lader du blot Suitcase override systemets
skrifter? Har du aktiveret en Times i Suitcase, og hvilken version,
OpenType, TrueType eller Postscript?

Hvilken version af Mac OS X og Suitcase bruger du?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : EP Frederiksberg

Dato : 02-05-06 10:46

> [...]
> OpenType, TrueType eller Postscript?
>
> Hvilken version af Mac OS X og Suitcase bruger du?

Jeg bruger:

Suitcase 11.0.4.0223
Safari 2.0.3 (det er her problemet opstår)
OS 10.4.6

Suitcase er sat til at overskrive systemfonte. Jeg mener ikke jeg har pillet
i systemfontene. Har forsøgt at have Times både aktiveret og deaktiveret i
Suitcase (i forskellige udgaver: Times LT MM, Times.dfont, Times New Roman)
uden held.

Line

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 02-05-06 21:05

> [...]
> Suitcase (i forskellige udgaver: Times LT MM, Times.dfont, Times New Roman)

Tjek Extensis' supportsider - specielt denne her:
http://www.extensis.com/en/support/kb_article.jsp?articleNumber=2002221

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-06 23:24

> [...]
> Suitcase (i forskellige udgaver: Times LT MM, Times.dfont, Times New Roman)

Hvis du ikke aktiverer nogen fonte i Suitcase overhovedet, er der så
nogen problemer i Safari? Hvornår er det at problemet opstår; når du
aktiverer en Times i Suitcase?

Prøv evt. lige at tømme OS X's fontcache.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jon

Dato : 02-05-06 06:12

> [...]

> bruger Suitcase og det kan der desværre ikke pt. laves om på. Er der nogen

Jeg vet ikke om dette hjelper, men vi hadde massevis av mystiske
fontprroblemer helt til vi tok i bruk FontBook's mekanisme for å fjerne
(deaktivere) duplikatfonter. Det er mulig SuitCase har noe lignende.
Uansett er det jo ikke noe poeng, som regel, å referere flere versjoner
av samme font - det virker opplagt at det på ett eller annet tidspunkt
kan føre til problemer.

I alle fall en ting å kikke på...
--
/Jon
For mail address, run the following in Terminal: