Intel Inside?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-04-06 13:48

Hvor bli'r det velkendte blå logo med "Intel Inside" a' på de nye
Intel-baserede Apple Macintosh computere? I de reklamer jeg har set
optræder der et nyt logo med teksten: intel Core Duo. Er "Intel Inside"
mon alt for "belastet"?

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-04-06 14:08

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Hvor bli'r det velkendte blå logo med "Intel Inside" a' på de nye
> Intel-baserede Apple Macintosh computere?

Intel har generelt udfaset Intel Inside-kampagnen. Deres nye "brand
identity" består af et generelt logo, meget inspireret af Intel
Inside-logoet, men med sloganet "Leap ahead", samt logoet med hver af
deres produkt-navne.

http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/20060103corp.htm
http://download.intel.com/pressroom/archive/Intel%20New%20Brand%20Architecture.pdf

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-04-06 15:19

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> [...]
> identity" består af et generelt logo, meget inspireret af Intel
> Inside-logoet, men med sloganet "Leap ahead", samt logoet med hver af

Ja, jeg havde også svært ved at finde logoet (intel inside - små
begyndelsesbogstaver, blå med en åben ring uden om) da jeg kiggede after
i PC World (US) fra april. På side 3 er den sat sammen med centrino i
det vandrette "hjerte" i en reklame for hp (Hewlett Packard - som i
øvrigt slet ikke optræder i annoncen, kun HP). Det samme findes på side
53, i en reklame for Lenova (der stadig sælger blærbare med IBM logo).

Men det Intel logo (intel, Core Duo) der optræder på reklamerne for
Apple's Intel maskiner bruges åbenbart ikke andre steder. Jeg har ikke
set det. Og den findes heller ikke på de sider fra Intel, som du giver
links til.