opgradering af clamshell?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-04-06 01:38

Hej
Jeg vil gerne opgradere min clamshell 366 Firewire med en ny harddisk og
tiger 10.4 Er der noget on de der hd partitioneringer på 8 Gb, eller er
det ligemeget på den ibook?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-04-06 03:00

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:
> Hej
> Jeg vil gerne opgradere min clamshell 366 Firewire med en ny harddisk og
> tiger 10.4 Er der noget on de der hd partitioneringer på 8 Gb, eller er
> det ligemeget på den ibook?

det er ligemeget.

Syns du virkelig det kan svare sig? den er jo hunde langsom og
opløsningen er kun 800x600 - det er ikke særligt sjovt på Mac OS X.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-04-06 14:11

> det er ligemeget.
>
> Syns du virkelig det kan svare sig? den er jo hunde langsom og
> opløsningen er kun 800x600 - det er ikke særligt sjovt på Mac OS X.

Måske ikke. Nu er jeg ved at lægge Ubuntu linux på den. Det går godt
bortset fra, at skærmen ikke rigtigt spiller. Den viser den nederste
trediedel af skærmbilledet øverst og står og flimrer.
Det skal siges, at skærmen viser normalt, både før jeg installerede
linux og under, hvor den står og rabler koder af sig.

Jeg kender intet til linus og aner ikke hvad jeg skal stille op med den.
Er ved at undersøge diagnose og kur på nettet, men modtager naturligvis
gerne gode råd

Fra : Henrik Enslev

Dato : 30-04-06 15:35

> [...]

> Jeg kender intet til linus og aner ikke hvad jeg skal stille op med den.
> Er ved at undersøge diagnose og kur på nettet, men modtager naturligvis

Den nemme, men langsomme vej. Efter tredie geninstallering og download
af 200 Mb opdateringer til den ubuntu cd jeg havde liggende kører den
gamle håndtaske perfekt.