Billig Macbook - for godt til at være sand~
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 26-04-06 15:51

Hvad mener du?

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=25160122

Jeg stillede sælger et spørgsmål om hvorvidt der findes et sted hvor jeg
kan validere ham ... Hans karakterbog er nemlig gabende tom + macbooken
kan ikke afhentes... Noget der får mig til at blive temmelig bange for
at der er tale om svindel...

En mindstepris på 9k er også rimelig lav må man sige...

De spørgsmål jeg har stillet ham har han behændigt ladet være med at
svare på på trods af at han har svaret på andre spørgsmål siden da. Det
betyder at kun jeg kan se mit lidt kritiske spørgsmål på siden... Træls
at QXL ikke bare viser alle spørgsmål ...

Jeg er kanonfristet til at byde men tør simpelthen ikke... Det er for
underligt at han ligefrem springer mit spørgsmål over og svarer på andre
hvis han har rent mel i posen...

Jeg ville passe meget på hvis i overvejer at byde...

Just my 2 cent...

Anna

--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-06 18:26

Hej Anna

Jeg vil sige - "hold fingrene langt væk...!" Jeg har søgt og søgt på det
'firmanavn', der står opgivet på siden. - Der er ingen firma i postnr.
2630, der hedder noget med csc, csc inc. - eller noget, der bare ligner...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik

Dato : 26-04-06 19:09

En gammel læresætning holder 9 ud af 10.

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regelt.

Hilsen Henrik

Fra : Jesper

Dato : 26-04-06 19:30

Anna M. Andersen <noname@mail.dk> wrote:

> [...]
> hvis han har rent mel i posen...
>
> Jeg ville passe meget på hvis i overvejer at byde...

Sælger er et ubeskrevet blad der blev medlem af QXL d. 19. april. Prisen
ligger under det halve af hvad den koster fra ny og den sælges i ubrudt
emballage.

Jeg vil skyde på, at det er en hælervare.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-06 20:21

> [...]
> emballage.

> Jeg vil skyde på, at det er en hælervare.

såfremt varen overhovedet eksisterer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-06 20:06

On 2006-04-27 21:21:22 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> såfremt varen overhovedet eksisterer.

Jeg er helt enig i, at man skal være forsigtig. Hvis vi skal lade
tvivlen komme anklagede til gode, så er det vel ikke umuligt, at det er
reelt nok. Det ser ud til, at der er en tilknytning til firmaet CSC.
Det er vel ikke umuligt, at et firma køber en større mængde computere
og derefter ikke får brug for nogle af dem. Det kan være pga.
omstrukturering, afskedigelse af medarbejdere etc. Var der ikke tre til
salg? Når man sætter en genstand til salg på en auktion, så kan det
være en fordel at starte med en lidt lav startpris. En så ny og populær
computer skal nok komme derop ad, når der kommer gang i buddene. Hvis
man sætter en startpris højt, kan det være, folk bliver skræmt væk, så
ingen tør byde. Hvis folk derimod starter lavt, så er de ikke så bange
for lige at byde lidt mere, når de først er varmet op. Desuden har et
firma vel ikke givet helt så meget for computerne, som vi andre skal.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard S¿rense~

Dato : 28-04-06 22:03

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Jeg er helt enig i, at man skal være forsigtig. Hvis vi skal lade
> tvivlen komme anklagede til gode, så er det vel ikke umuligt, at det er
> reelt nok. Det ser ud til, at der er en tilknytning til firmaet CSC.

Hm, det tror jeg ikke! - Der står ikke 'CSC A/S' eller lign., men
derimod 'csc inc.'. Der eksisterer intet firma, der er reg. i Danmark
under det navn.

> [...]
> og derefter ikke får brug for nogle af dem. Det kan være pga.
> omstrukturering, afskedigelse af medarbejdere etc. Var der ikke tre til

Det er en mulighed. En anden mulighed kunne i givet fald også være, at
et firma køber ekstra maskiner ind, som de ansatte så kan købe til
anskaffelsesprisen. - Såvidt jeg kunne se, var der kun en enkelt maskine
ti salg...

> [...]
> ingen tør byde. Hvis folk derimod starter lavt, så er de ikke så bange
> for lige at byde lidt mere, når de først er varmet op.

At starte med halv pris for en model, der lige er introduceret? - Alene
det lyder særdeles mistænkeligt. - Desuden var budperioden meget kort,
så man skulle jo nærmest være konstant på siden for at kunne vide noget
om budforløbet... Desuden er der jo så de meget vage svar og snakken
udenom på stillede spørgsmål...

> Desuden har et firma vel ikke givet helt så meget for computerne,
> som vi andre skal.

Nå, det er nu ikke meget, der spares, - måske 20-25% i forhold til
butikspris...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-06 23:52

On 2006-04-28 23:02:34 +0200, Erik Richard S¿rensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> et firma køber ekstra maskiner ind, som de ansatte så kan købe til
> anskaffelsesprisen. - Såvidt jeg kunne se, var der kun en enkelt maskin

Nu har jeg været inde at se efter igen. Der var tre til salg, som jeg
huskede. De opnåede priser på hhv. kr. 15.600,-, 15.600,- og 15.700,-.
Sælgeren skriver "vi" flere svar. Han bruger som argument for, at de
ikke sælger pr. efterkrav, at "de" har været ude for flere uafhentede
pakker. Det er da også irriterende. Han fortæller også, at "de" har
købt adskillige maskiner hjem, men tre af dem skulle de ikke bruge.

> [...]
> snakken udenom på stillede spørgsmål...

> Nå, det er nu ikke meget, der spares, - måske 20-25% i forhold til

Men det mindsker da tabet noget. Jeg ved jo ikke, hvad sandheden er.
Men lad os sige, at sælger taler sandt. At det er et større firma, der
har købt tre computere for meget. Hvad skal de ellers gøre? Nu har de
måske tabt kr. 2-3.000,- på dem hver. Men det er trods alt bedre end at
stille dem ned på lageret og tabe alle pengene. Men det er da rigtigt,
at det lyder lidt underligt, hvis firmaet vælger at bortauktionere dem
til private. Hvad så med moms f.eks.? Man skulle da tro, at de kunne
opnå en aftale med forhandleren om tilbagekøb, hvis det virkelig er et
stort firma, der køber mange computere. Jeg kunne godt få mistanke om,
at det er nogle ansatte, der tjener lidt ekstra ved siden af ved at
lave lidt "svind" på lageret.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-04-06 19:59

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> 'firmanavn', der står opgivet på siden. - Der er ingen firma i postnr.
> 2630, der hedder noget med csc, csc inc. - eller noget, der bare ligner...

Jeg ved godt at du bliver sur når det bliver påpeget at du tager fejl,
men CSC (www.csc.dk) har altså en afdeling i Høje Tåstrup (postnummer
2630)...

CSC er i øvrigt ved at blive solgt eller i hvert ved at fyre den stor
del af medarbejderne, så måske er der blot en der lige skal have lidt
ekstra penge til ferien? Under alle omstændigheder synes jeg godt nok
at prisen er liiiige lidt i underkanten.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-04-06 21:22

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Det har faktisk ikke noget med at blive sur eller ikke. - Der er ikke
> noget, der hedder CSC Inc. eller bare CSC i det postnr. iflg. Eniro.

~/o Slå op på de gule sider, findes det - findes det her... o/~

> Hvis du tænker på cykelholdets sponsor, så hedder de faktisk noget mere
> end CSC efter fusionen med det andet firma, - men jeg kan ikke huske,
> hvad det er...

De hedder Computer Science Corporation, men de laver som regel særlige
selskaber til deres forskellige kompetancer, f.eks. CSC Scandihealth i
2630 Taastrup.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-05-06 12:33

"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message
> Hvad mener du?
>

> Jeg ville passe meget på hvis i overvejer at byde...

Bare lige en opfølgning

http://my.qxl.dk/accdb/viewUser.asp?IDU=7442871

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-06 13:25