Apples Backup 3 kritiseres
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-06 19:47

Jeg faldt over en artikel, der kritiserer Apples Backup 3 i særdeleshed
og backupprogrammer i almindelighed. Det hedder sig, at Backup 3 ofte
fejler, når man skal genskabe sin backup. Jeg må tilstå, at jeg faktisk
ikke selv har orket at teste det, men måske er Backup 3 slet ikke så
sikkert. Det er ellers et lækkert og nem program for os hjemmebrugere,
der ikke har de mest avancerede behov. Er I andre stødt på dårlige
erfaringer med Backup 3?

<http://rentzsch.com/suck/backup3>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 19:18

<snip>

Du skal stille din tidszone - til sommertid.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-06 22:27

Axel Hammerschmidt skrev:
> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
>
> <snip>
>
> Du skal stille din tidszone - til sommertid.

Det er ikke min tidszone. Jeg er på arbejde, så det er IT-afdelingens.
Jeg har tidligere rodet med det, men så kommer computerne til at gå en
time forkert om sommeren. Jeg tror, computerne synkroniserer deres ure
med en central server, der korrigerer for sommertid. Computerne selv
skal så aldrig synkronisere for sommertid, så de tror selv, der kører
vintertid (GMT+1). Desuden er det Windows, så jeg kan ikke rigtig finde
ud af det. Jeg vil dog gerne prøve at se på det igen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-04-06 19:37

> [...]
> fejler, når man skal genskabe sin backup. Jeg må tilstå, at jeg faktisk
> ikke selv har orket at teste det, men måske er Backup 3 slet ikke så

Det er ellers regel nummer 1 inden du beslutter om et backup program
passer til dit behov ... Prøv at lave en restore ... det siger egentlig
sig selv ...

TIl hjemmebrugere og mindre krævende proff. backup bruger jeg selv
SilverKeeper ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-06 22:25

Thomas von Hassel skrev:

> Det er ellers regel nummer 1 inden du beslutter om et backup program
> passer til dit behov ... Prøv at lave en restore ... det siger egentlig
> sig selv ...

Jeg ved det godt. Jeg er bare blevet lidt doven med alderen. Jeg har
tidligere brugt Retrospect, men det blev pludselig så bøvlet med en
server-computer og to klienter.

> TIl hjemmebrugere og mindre krævende proff. backup bruger jeg selv
> SilverKeeper ...

Men Apples Backup er så pæææænt!!
Kræver SilverKeeper ikke, at man køber en LaCie harddisk? Hov vent, er
det ikke sådan en, jeg har?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-06 23:23

Henrik Münster skrev:

> Men Apples Backup er så pæææænt!!
> Kræver SilverKeeper ikke, at man køber en LaCie harddisk? Hov vent, er
> det ikke sådan en, jeg har?

Den kritiske artikel om Backup 3 anbefalede i øvrigt et backup-program
kaldet SuperDuper. Er der nogen her, der kender det? Jeg har aldrig hørt
om det, men det ser fint ud til hjemmebrug.

<http://www.shirt-pocket.com/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ole Jensen

Dato : 21-04-06 22:30

> Den kritiske artikel om Backup 3 anbefalede i øvrigt et backup-program
> kaldet SuperDuper. Er der nogen her, der kender det? Jeg har aldrig hørt
> om det, men det ser fint ud til hjemmebrug.

Der er flere der har rost SuperDuper. Både på Macnyt og Mediamac.
Jeg har dog ikke selv prøvet.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Karl Antz

Dato : 22-04-06 08:33

> Den kritiske artikel om Backup 3 anbefalede i øvrigt et backup-program
> kaldet SuperDuper. Er der nogen her, der kender det? Jeg har aldrig hørt
> om det, men det ser fint ud til hjemmebrug.

Jeg bruger det. Det er lidt det samme som CarbonCopyCloner, bare lidt
mere smart. Og så har det en væsentlig nemmere brugeroverflade end CCC,
synes jeg.

Det laver en kloning af harddisken; og siden bruger det psync (tror jeg
nok) til kun at opdatere de filer der er nye siden sidst.

Det er altså i bund og grund _ikke_ et backup- men et kloningsprogram.
Men for langt de fleste vil det være fuld tilstrækkeligt.

Og jeg selv er meget tilfreds med det.
hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-06 18:47

> Men Apples Backup er så pæææænt!!
> Kræver SilverKeeper ikke, at man køber en LaCie harddisk? Hov vent, er
> det ikke sådan en, jeg har?

nope ... det er "freeware"

/thomas
--