Kanaler i W-less befolket område
Fra : Esben

Dato : 21-04-06 16:35

iStumbler viste mig at de omkringliggende baser overvejende kørte kanal
6 og 11, så jeg flyttede min kanal fra 10 til 1 på begge mine baser i
WDS opsætning. Lige siden har jeg haft problemer, bl.a. med at få de to
baser til at se hinanden og overhovedet danne et WDS (befinder sig med
to etagers afstand m. Dr Bott antenne), men burde det ikke være det
rigtige at gøre - få dem så langt væk fra de andre baser?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : kjhfkjh

Dato : 21-04-06 19:08

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
> [...]
>to etagers afstand m. Dr Bott antenne), men burde det ikke være det
>rigtige at gøre - få dem så langt væk fra de andre baser?

Regn ikke 100% med at istumbler viser netværk hvor broadcast af ssid
er disabled.

Prøv feks at sammenligne med hvad KisMAC ser.

/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 19:34

kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Regn ikke 100% med at istumbler viser netværk hvor broadcast af ssid
> er disabled.
>
> Prøv feks at sammenligne med hvad KisMAC ser.

Det kræver et trådløst netkort med det rigtige chip set. F.eks Apple
Airport - ikke extreme. Et af de gamle 802.11b kort. Ellers viser KisMAC
det samme som iS.

Fra : Esben

Dato : 21-04-06 20:27

> Det kræver et trådløst netkort med det rigtige chip set. F.eks Apple
> Airport - ikke extreme. Et af de gamle 802.11b kort. Ellers viser KisMAC
> det samme som iS.

Har jeg adgang til på min stationære... (Den kan bare næsten ikke se
netværket - endda med den bedste antenne...)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 21-04-06 20:44

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har jeg adgang til på min stationære... (Den kan bare næsten ikke se
> netværket - endda med den bedste antenne...)

og så har jeg ikke 10.4 på den maskine - nogen der har den gamle KisMAC?
- for den kan jeg ikke lige finde.

Mine symptomer er at alle maskiner er ekstremt følsomme for hvordan de
står (og da det er mestendels bærbare ryger de så af og på, men selv min
stationære skal flyttes på) for at komme på og som sagt kan de to baser
nu knap finde hinanden.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 21:29

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> står (og da det er mestendels bærbare ryger de så af og på, men selv min
> stationære skal flyttes på) for at komme på og som sagt kan de to baser

Microbølgeovn...?

Fra : Esben

Dato : 21-04-06 22:33

> Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
>
> <snip>

> Microbølgeovn...?

Nope, som sagt kun sket efter jeg skidtede kanal

Vh

esben

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 23:33

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Nope, som sagt kun sket efter jeg skidtede kanal

Har du slået "Use Interference Robustness" til?

Fra : kjhfkjh

Dato : 21-04-06 20:56

>Det kræver et trådløst netkort med det rigtige chip set. F.eks Apple
>Airport - ikke extreme. Et af de gamle 802.11b kort. Ellers viser KisMAC
>det samme som iS.

og du er helt sikker? alpha.binaervarianz.de , apple extreme har både activ og
passiv support i developer versionerne.

/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 21:27

kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> wrote:

> og du er helt sikker? alpha.binaervarianz.de , apple extreme har både activ og
> passiv support i developer versionerne.

Jeg bruger KisMAC 0.2a (v0.2a) under OS X (10.3.9) og den godt bruge
Airport Extreme, f.eks et Belkin kort med Broadcom chipset, men kun i
aktiv mode.

Et link til det du omtaler ville være nyttigt.

Fra : kjhfkjh

Dato : 21-04-06 21:43

> [...]
>aktiv mode.

>Et link til det du omtaler ville være nyttigt.

Nu ville jeg ikke betegne din belkin som et apple extreme, men linket
står allerede skrevet ca 10 linier oppe, og det er http naturligvis.

Lad os vide om seneste dev release virker med din belkin i passiv mode.

/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-04-06 23:28

kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Nu ville jeg ikke betegne din belkin som et apple extreme, men linket
> står allerede skrevet ca 10 linier oppe, og det er http naturligvis.

Kortet virker under OS X med Airport Extreme driveren og Apple sælger da
også kortet som sådan.

> Lad os vide om seneste dev release virker med din belkin i passiv mode.

[citat]

What is KisMAC;

KisMAC is a free stumbler application for MacOS X, that puts your card
into the monitor mode. Unlike most other applications for OS X it has
the ability to run completely invisible and send no probe requests.
KisMAC supports several third party PCMCIA/PCCards cards with Orinoco
and PrismII chipsets, as well as Cisco Aironet cards. Original Airport
Cards are supported too. The newer Airport Extreme Cards are only
supported in a limited active mode.
Please note: This program is not intended for novices, but for
professional users. Take this as a warning

[citat slut]

Jeg ville gerne, og jeg har hentet den seneste zip-fil. Men der kommer
jo flere nye om ugen! Jeg kigger på det.

Som sagt: "Take this as a warning". Jeg skal altså osse bruge computeren
til andet.

Men det er rigtigt, at iStumbler (eller den "tilsvarende" Windows
utility Netstumbler) ikke er bedre. Man får mindst de samme oplysninger
med KisMAC.

Og Windows brugere er netop henvist til at bruge Netstumbler, fordi de
(endnu) ikke kan få Kismet, der er den førende og meget avancerede Open
Source scanner. Mac OS X brugere kan bruge KisMAC.

Den version KisMAC jeg bruger må være fra 6 - 8 måneder siden. Det
virker fint. Dertil kommer, at 10.3.9 (mit OS X styresystem) ikke er den
seneste. Så jeg er ikke sikker på,at jeg kan bruge de nyere versioner.
De er selvfølgelig nu alle udviklet til OS X 10.4.

Jeg bruger som sagt i øjeblikket KisMAC (0.2a) - med enten et Orinoco
eller et PrismII baseret chip set kort - foruden det Broadcom baserede
Belkin f5D7010yy kort jeg nævnte, og som skulle svare til Apples Airport
Extreme kort.