Inkompatibel billetbestilling
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-06 16:32

I anledning af vores forestående London-tur, ville jeg prøve at
bestille billetter til musicalen Mamma Mia. Sådan noget elsker min kone
Jeg undrede mig noget over deres online billetbestilling. Der var
bare nogle kodenumre, man kunne vælge på menuerne. Til sidst prøvede
jeg at åbne i Internet Explorer, og det viste sig, at kodenumrene blev
oversat til datoer og tidspunkter. Det er jo ret essentielt for at
kunne bestille billetter. Jeg eksperimenterede lidt, og det viser sig,
at det kun er Internet Explorer, der kan vise det rigtigt. Hverken
Firefox, iCab, Opera eller Safari kan. Det er ellers længe siden, jeg
sidst har haft så store problemer med at se en hjemmeside. I kan selv
prøve at se. Gå ind under London og derefter "Book on-line with the
theatre".

<www.mamma-mia.com>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-04-06 17:36

> I anledning af vores forestående London-tur, ville jeg prøve at
> bestille billetter til musicalen Mamma Mia.

<snip>

> [...]
> jeg sidst har haft så store problemer med at se en hjemmeside. I kan selv
> prøve at se. Gå ind under London og derefter "Book on-line with the

Der var ingen problemer med Safari 1.3.2 (v312.6)

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-06 17:59

On 2006-04-19 18:36:25 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> <snip>

> Der var ingen problemer med Safari 1.3.2 (v312.6)

Det var kattens. Har du været inde på bookingsiden
<https://tickets.delfont-mackintosh.com/ShowDatesCombo.aspx>? Min
skriver f.eks:

[LC.lblVenue] PRINCE OF WALES THEATRE
[LC.LblEvent] MAMMA MIA!
[LC.lblDates] [LC.S83] - [LC.S64] [LC.S83] [LC.S83] [LC.S83] - [LC.S64]
[LC.S83] - [LC.S64] [LC.S83] - [LC.S64] [LC.S83] [LC.S83] [LC.S83]
[LC.S83] [LC.S83] [LC.S83] - [LC.S64] [LC.S83] - [LC.S64]

Det sidste er en del af en rullegardinmenu. Alle datoer og
spilletidspunkter bliver blot til [LC.S83]. Hvis en forestilling er
udsolgt, står der: [LC.S83] - [LC.S64]

I Internet Explorer står der rigtigt nok:

Venue:   PRINCE OF WALES THEATRE
Event:   MAMMA MIA!
Event Date:   You must select an event date

Og rullegardinmenuen virker, som den skal. Det er jo ikke bare Safari,
der driller hos mig. Også iCab, Opera og Firefox gør det.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-04-06 18:54

fHenrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> [...]

Bemærk at 1.3.2 er en gammel version af Safari.
Den nyeste hedder 2.0.3.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-06 19:47

On 2006-04-19 19:54:22 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> Bemærk at 1.3.2 er en gammel version af Safari.
> Den nyeste hedder 2.0.3.

Jeg bruger den nyeste. Jeg har bestilt billetter med Internet Explorer.
De er nu sjove, englænderne. Når man skal skrive sit navn, er der en
rullegardinmenu med titler. I Danmark kan man vælge mellem Hr. og Fr. I
USA har de nogle gange også Dr. med. Her var der fjorten titler. Det
var sådan noget som Doctor, Prof., Jugde, Rev., Hon., Sir og Lord. Man
må sige, at de holder på formerne i Storbritannien.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-04-06 21:04

Henrik Münster <news@muenster.dk> skrev:

: On 2006-04-19 18:36:25 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:
:
: > Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
: >
[...]
: >>
: >> <www.mamma-mia.com>
: >
: > Der var ingen problemer med Safari 1.3.2 (v312.6)

Nu prøvede jeg lige denne her igen fra min TP med IE6 (med alle
opdateringer) og den side virker ikke som den skal. Der kommer ikke de
glidende billeder osv frem.

Den var ellers god nok før, i Safari 1.3.2 (v312.6)

: Det var kattens. Har du været inde på bookingsiden
: <https://tickets.delfont-mackintosh.com/ShowDatesCombo.aspx>? Min

Her kommer jeg (stadig med TP og IE6) ind på en side med plakater og skal så
vælge MM i en pull-down memu.

: skriver f.eks:
:
[...]

Jeg kunne få den mistanke, at de har problemer med deres server.