USB printer via Airport Express
Fra : Henrik

Dato : 17-04-06 11:41

Hej NG'er.

Har købt mig en Airport Express som bare spiller, men når det kommer
til vores USB printer spiller det knapt så godt.

Det er en HP PSC 720, altså en monster med skanner og printer i 1.

Jeg har en pc som den har været sluttet til direkte, jeg har indlæst IP
koden jf bruger manualen,men når jeg ber om at skrive en test side ud,
hiver den 10 sider igennem som den så pynter med hex koder?

Min iBook laver bare en time out og kan slet ikke hitte den??? 720ern
skulle understøtte mac råd og erfaringer???

Hilsen Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-04-06 12:23

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Min iBook laver bare en time out og kan slet ikke hitte den??? 720ern
> skulle understøtte mac råd og erfaringer???

Prøv at se denne side:

http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Her står din printer opført til kun at kunne udskrive via AE - altså
ingen trådløs scanning

Bemærk også dette råd fra samme side:

"Before connecting your USB printer to the AirPort Extreme Base Station
or Airport Express, first connect the printer to a Macintosh computer
and print a test page. Once your printer is connected to the base
station, check to see that the printer is listed in the printer list in
the Print Center (Applications/Utilities/Print Center)."

P.S. Prøv at søg lidt på Google efter "HP PSC 720 airport express". Der
er da lidt info om emnet.

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-06 19:46

On 2006-04-17 12:40:42 +0200, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Jeg har en pc som den har været sluttet til direkte, jeg har indlæst IP
> koden jf bruger manualen,men når jeg ber om at skrive en test side ud,
> hiver den 10 sider igennem som den så pynter med hex koder?

Hvad er det egentlig for en IP-kode? Er det er IP-nummer? Det bruger
man kun i netværk, og når du slutter printeren til en AirPort Express,
så fungerer den ikke som netværksprinter som sådan.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik

Dato : 18-04-06 15:52

On 2006-04-17 20:46:22 +0200, Henrik Münster <news@muenster.dk> said:

> Hvad er det egentlig for en IP-kode? Er det er IP-nummer? Det bruger
> man kun i netværk, og når du slutter printeren til en AirPort Express,
> så fungerer den ikke som netværksprinter som sådan.

Det er i Windows XP skal man jf. manualen oprette en IP port der hedder
10.1.1.1 og det fungere sådan set også for den kan sende til printeren
men så er det den går i gang med at fejlprinte!!!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-06 22:06

Henrik <dyk@mil.dk> writes:

> Det er i Windows XP skal man jf. manualen oprette en IP port der
> hedder 10.1.1.1 og det fungere sådan set også for den kan sende til
> printeren men så er det den går i gang med at fejlprinte!!!

Det lyder defintivt som det er den forkerte drivert du bruger.

Et oplagt bud er at du bruger PCL i stedet for PostScript, eller
omvendt.

Fra : Henrik

Dato : 19-04-06 15:37

On 2006-04-18 23:06:13 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Det lyder defintivt som det er den forkerte drivert du bruger.
>
> Et oplagt bud er at du bruger PCL i stedet for PostScript, eller
> omvendt.

Der skulle en opdatering af firmwaren til så spillet MACen bare super
godt, nu er det bare Windåsen som ikke rigtig vil spille? er der noget
man skal være opmærksom på??