Låse tastaturet for katten
Fra : Eliasen

Dato : 16-04-06 16:36

Kan det på nogen måde lade sig gøre at låse sit tastatur (OS X 10.4.6), så
vores kat ikke selv kan starte diverse applikationer. I morges havde den -
believe it or not - lavet en Google-søgning på "OL", så jeg fik en god
gennemgang af de sidste års Olympiske Lege.

Jeg håber (forestiller mig), at der er en løsning med en tastekombination,
der gør at jeg kan smide maskinen over på screensaver og hvis jeg vil
tilbage til "normal" skal der en given kombination til. Knækker kræet den
udgave af en lås, bliver den sat ud til ræven. :)

--
Eliasen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-06 16:57

On 2006-04-16 17:36:29 +0200, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> said:

> [...]
> den - believe it or not - lavet en Google-søgning på "OL", så jeg fik
> en god gennemgang af de sidste års Olympiske Lege.

Den er vel efter musen. Prøv at bruge en trackball i stedet. Så mister
katten interessen for computeren. Ellers kan man lave et hjørne, der
aktiverer skærmskåneren, som man så kan sætte kodeord på.

> [...]
> og hvis jeg vil tilbage til "normal" skal der en given kombination til.
> Knækker kræet den udgave af en lås, bliver den sat ud til ræven. :)

Er det ikke synd for computeren. Den kan da ikke tåle al den fugt ude i jorden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Eliasen

Dato : 16-04-06 17:26

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote in message

> Den er vel efter musen. Prøv at bruge en trackball i stedet. Så mister
> katten interessen for computeren. Ellers kan man lave et hjørne, der
> aktiverer skærmskåneren, som man så kan sætte kodeord på.

Der er ingen mus tilsluttet og det er faktisk mens sceensaveren er aktiveret
via et hjørne. Jeg var også blevet forbløffet, hvis den firbenede kunne lave
søgninger med musen alene. Men måske har jeg bare ikke kigget ordentligt
efter i de præferencer der kan indstilles under screensaver.

Jeg er villig til at forsøge mig med hvor meget fugt maskinen kan tåle.
Måske det kan lokke katten med ud.
--
Eliasen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-06 18:42

On 2006-04-16 18:26:03 +0200, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> said:

> [...]
> firbenede kunne lave søgninger med musen alene. Men måske har jeg
> bare ikke kigget ordentligt efter i de præferencer der kan indstilles

Prøv at se i kontrolpanelet Sikkerhed. Her kan du bl.a. sætte kodeord
på skærmskåner og vågeblus og sætte computeren til at logge ud
automatisk efter et stykke tid.

> Jeg er villig til at forsøge mig med hvor meget fugt maskinen kan tåle.
> Måske det kan lokke katten med ud.

Jeg nægter at tro, at en kat kan være så svagt begavet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Esben

Dato : 17-04-06 10:40

Eliasen <kyskoen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> søgninger med musen alene. Men måske har jeg bare ikke kigget ordentligt
> efter i de præferencer der kan indstilles under screensaver.

Se under "Sikkerhed" i systemindstillinger!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-06 17:25

Eliasen <kyskoen@stofanet.dk> wrote:
> Kan det p? nogen m?de lade sig g?re at l?se sit tastatur (OS X 10.4.6), s?
> vores kat ikke selv kan starte diverse applikationer. I morges havde den -
> believe it or not - lavet en Google-s?gning p? "OL", s? jeg fik en god
> gennemgang af de sidste ?rs Olympiske Lege.

> Jeg h?ber (forestiller mig), at der er en l?sning med en tastekombination,
> der g?r at jeg kan smide maskinen over p? screensaver og hvis jeg vil
> tilbage til "normal" skal der en given kombination til. Kn?kker kr?et den
> udgave af en l?s, bliver den sat ud til r?ven. :)

Systemindstillinger -> Sikkerhed:

Sæt kryds i "Adgangskode kræves for at afbryde vågeblus eller
skærmskåner på denne computer"

(vil du ikke være venlig at fortælle din newsreader at den skal angive
et tegnsæt?)

Fra : Eliasen

Dato : 16-04-06 18:07

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote in message

> [...]
> skærmskåner på denne computer"
>
> (vil du ikke være venlig at fortælle din newsreader at den skal angive

Hmmm, den burde lave UTF-8. Det undrer mig at det ser ud som det gør.

Tak, i øvrigt.

--
Eliasen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-06 18:45

On 2006-04-16 19:07:19 +0200, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> said:

> Hmmm, den burde lave UTF-8. Det undrer mig at det ser ud som det gør.

Den holder det bare hemmeligt i stedet for at angive det i headerne.
Det giver problemer for visse modtagere. Der er en lille
opsætningsvejledning, som jeg har tyvstjålet fra en anden tråd, her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/>.
(Det nederste med OE Quotefixet, kan man blot ignorere, hvis det ikke
er installeret).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-04-06 19:52

> Hmmm, den burde lave UTF-8. Det undrer mig at det ser ud som det g?r.

Det er muligt men den skriver ikke at det er UTF-8 i sin header. Du
bør iøvrigt bruge 8559-1 i dk hirakiet.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-04-06 22:08

Skift til Windows: http://www.bitboost.com/pawsense/index.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Eliasen

Dato : 16-04-06 23:01

"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote in
message news:86fykdb55c.fsf@dusk.gen-v.net...

> Skift til Windows: http://www.bitboost.com/pawsense/index.html

Sødt lavet. Jeg har dog ikke tænkt mig at skæmme stuen med en PC. Dem
har jeg nok af i huset. De skal bare ikke indtage min stue og være en
øjebæ for mine gæster.

--
Eliasen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-04-06 23:08

> [...]

> Sødt lavet. Jeg har dog ikke tænkt mig at skæmme stuen med en PC. Dem
> har jeg nok af i huset. De skal bare ikke indtage min stue og være en

God pointe. FAQ'en for PawSense anbefaler i øvrigt, at man skriver til
udviklerne for plager dem om en Mac udgave.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-06 21:23

> [...]

> believe it or not - lavet en Google-søgning på "OL", så jeg fik en god
> gennemgang af de sidste års Olympiske Lege.

Der er endnu ikke en mac-version men der er en adresse man kan plage
dem på :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-04-06 22:30

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> http://www.bitboost.com/pawsense/
>
> Der er endnu ikke en mac-version men der er en adresse man kan plage
> dem på :)

Buh! Du er for langsom...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-06 06:08

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> writes:

> Buh! Du er for langsom...

Der beklages. Jeg overvejer at anskaffe mig et TDC-høtspøtabbonnement
så den slags kan undgåes i fremtiden.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-06 17:19

On 2006-04-18 07:07:34 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Der beklages. Jeg overvejer at anskaffe mig et TDC-høtspøtabbonnement
> så den slags kan undgåes i fremtiden.

Så kan du også være på nettet, når du er nede at spise på McDonald's.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-06 20:01

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> Så kan du også være på nettet, når du er nede at spise på McDonald's.

I betragtning af at man let kan tilbringe timevis udenfor legerummet,
er det da ikke det værste man kan lave mens man drikker et par kopper
kaffe.

Men deres nye Universielle Internet er faktisk ret interessant for den
travle medarbejder som drøner land og rige rundt. Synd for dig du
ikke skal med mols-linien, men kun DSB som ENDNU ikke har fundet ud af
hvordann man gør.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-06 23:01

On 2006-04-19 21:00:44 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> travle medarbejder som drøner land og rige rundt. Synd for dig du
> ikke skal med mols-linien, men kun DSB som ENDNU ikke har fundet ud af

Jeg er flyttet tilbage til Esbjerg rent arbejdsmæssigt, så jeg rejser
ikke så meget mere. Faktisk er jeg mere hos McDonald's end i toget. Jeg
har jo børn
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-06 06:09

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> Jeg er flyttet tilbage til Esbjerg rent arbejdsmæssigt, så jeg rejser
> ikke så meget mere. Faktisk er jeg mere hos McDonald's end i
> toget. Jeg har jo børn

Javelja :)

Kan du så ikke lige melde ud hvordan deres hotspot service fungerer,
næste gang du er på de kanter?

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-06 22:16

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Javelja :)
>
> Kan du så ikke lige melde ud hvordan deres hotspot service fungerer,
> næste gang du er på de kanter?

Jeg leger sandelig da ikke med computer, når jeg er hos McDonald's. Jeg
spiser burger Jeg har godt nok ikke et hotspot-abonnement. Mit
private hotspot er jo kun ti minutter væk. Mine børn er ved at være lidt
store til at lege i boldene hos McDonald's, så vi hænger der ikke i timevis.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-06 21:54

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> Jeg leger sandelig da ikke med computer, når jeg er hos
> McDonald's. Jeg spiser burger Jeg har godt nok ikke et

Ikke sådan når man skal researche livsstilsproblemer :)

> væk. Mine børn er ved at være lidt store til at lege i boldene hos
> McDonald's, så vi hænger der ikke i timevis.

Så må I få nogen flere!