Office 2004 :mac - Student And Teacher Edi~
Fra : allan

Dato : 14-04-06 07:12

Min datter har (se subj.) altså en engelsk version, er det muligt at få
dansk stavekontrol det dette prog. ?

Allan S. Kristiansen

http://212.242.53.163:50000/temp/temp.php Hvis du vil vide hvor koldt mit øl
er
http://hullet-valby.dk/temp/temp.php Temperaturen i mit serverskab
http://hullet-valby.dk/wordpress/index.php Hullets Weblog

Fra : Jonas W

Dato : 14-04-06 07:37

"allan" <allan@FJERN hullet-valby.dk> wrote:

> Min datter har (se subj.) altså en engelsk version, er det muligt at få
> dansk stavekontrol det dette prog. ?

Det plejer at ligge på cd-en.

Jonas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-04-06 09:50

Jonas W <Jonas@in.no> wrote:

> Det plejer at ligge på cd-en.

Microsoft Office -> Shared Applications -> Proofing Tools:

her ligger 6 file hvor filnavnet der starter med "Danish".

Der er to måder at installere dem på.

1. Træk de 6 file over og slip dem i folderen:

Applications -> Microsoft Office -> Shared Applications -> Proofing
Tools

på hard disken

2. Køre Office Setup Assistent fra CDen og vælg at installere de danske
ordbøger mm.

Metode to kræver at man kører som administrator (bliver afkrævet admin
password). Jeg er ikke sikker på det er nødvendigt med metode et.

Fra : allan

Dato : 14-04-06 13:26

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Metode to kræver at man kører som administrator (bliver afkrævet admin
> password). Jeg er ikke sikker på det er nødvendigt med metode et.

Tak for input
Mvh
Allan

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-04-06 10:04

"allan" <allan@FJERN hullet-valby.dk> wrote:

> Min datter har (se subj.) altså en engelsk version, er det muligt at få
> dansk stavekontrol det dette prog. ?

Den danske stavekontrol (Proofing tool) ligger på cd'en, og installeres
ved en almindelig installation, hvad enten det er ved drag and drop
eller setup assistant.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Rønne

Dato : 14-04-06 12:39

"allan" <allan@FJERN hullet-valby.dk> wrote:

> Min datter har (se subj.) altså en engelsk version, er det muligt at få
> dansk stavekontrol det dette prog. ?

I øvrigt må vi vel forvente snart at få Office 2006 for Mac.

Så kan Windows-brugerne græmme sig:

Office 2003 - Windows.
Office 2004 - Mac
Office 2006 - Mac

Den nye Windows-version skal vist vente på Vista, så det må vel betyde:

Office 2010 - Windows ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-04-06 12:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I øvrigt må vi vel forvente snart at få Office 2006 for Mac.

Har du et godt rygte?

> Så kan Windows-brugerne græmme sig:
>
> Office 2003 - Windows.
> Office 2004 - Mac
> Office 2006 - Mac

Det plejer at være sådan, at Office:mac kommer efter Windows versionen.

Eksempelvis: Office:mac 2001 er version 9, og svarer til Office 2000 på
Windows. Office:mac X er version 10, og svarer til Office 2002 til
Windows. Office:mac 2004 er version 11, og svare til Office 2003 på
Windows.

> Den nye Windows-version skal vist vente på Vista, så det må vel betyde:
>
> Office 2010 - Windows ?

Den næste bliver version 12.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-04-06 13:46

> Har du et godt rygte?

Der er en Universal-version på vej ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-06 14:42

> Der er en Universal-version på vej ...

v11 eller 12? Og hvor har du det rygte fra?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-04-06 17:36

> v11 eller 12? Og hvor har du det rygte fra?

Det giver ganske simpelt sig selv at Microsoft vil frigive en
Universal-version så hurtigt som muligt.

Hvorfor mon i øvrigt OfficeLine er begyndt at sælge iPod bundled med
/to/ Office-pakker?

<http://privat.officeline.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=3
06&Itemid=145>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 14-04-06 18:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det giver ganske simpelt sig selv at Microsoft vil frigive en
> Universal-version så hurtigt som muligt.

Sakset fra Mactopias FAQ om Intel-Macs
<http://www.microsoft.com/mac/default.aspx?pid=macIntelQA>

"Q. Will you re-release Office 2004 for Intel-based Macs?

A. No. There are no plans to re-release Office 2004. With Rosetta,
Office 2004 runs well on Intel-based Macs.

Q. When will the next version of Office for Mac be available?

A. The next version of Office for Mac is under development, and we
typically release a new version every two to three years. Although we
are on track, making sure that our next version will run on the
Intel-based Macs will likely require additional time in our development
schedule. We will know more about our release date after we've
thoroughly evaluated the Intel-based Macs, and have identified any
changes we need to make so that Office for Mac runs smoothly on both
PowerPC-based Macs and Intel-based Macs."

Klartekst: der kommer ikke foreløbig nogen ny version af Office for Mac.

Den kommer, men først når den er færdig, og det bliver formodentlig
senere end det var planlagt inden Intel-mac'erne kom.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-06 21:46

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Det giver ganske simpelt sig selv at Microsoft vil frigive en
> Universal-version så hurtigt som muligt.

Hvorfor? Det eksisterende produkt kører glimrende på intel under
rosetta.

> Hvorfor mon i øvrigt OfficeLine er begyndt at sælge iPod bundled med
> /to/ Office-pakker?

Det må du spørge officeline om, de har næppe den store indsigt i MS
roadmap.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-04-06 13:43

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> I øvrigt må vi vel forvente snart at få Office 2006 for Mac.

Hvorfor det?, Office 2004 kører fint på 10.4. Mht universal binary er
ydelsen ikke et problem under rosetta på CoreDuo når man blot har nok
ram.

> Den nye Windows-version skal vist vente på Vista, så det må vel betyde:

> Office 2010 - Windows ?

MS skal nok finde ud af at sælge v12 såfremt Vista lade vente på sig.
De kan nok også finde ud af at få den ud af døren inden v12 er klar
til Mac OS X.